Jahrmann
Nybegynner

Innlegg: 43
Bosted: Oslo
|
 |
« på: september 27, 2010, 18:56:12 pm » |
|
Jeg har en 1970 mod boble med 1600 motor og doble forgassere stående i. Da jeg var ute på tur (ETTER EN HARD MOTORVASK MED TRYKKSPYLER) med min kjære boble, var det noe som skjedde med motoren helt plutselig. Jeg stoppet og så på luftfilteret på venstre forgasser. Der smalt eksosen ut for hver gang det tente i den ene sylinderen på samme side. I senere tid har jeg tatt ut motoren og tatt ut venstre ventildeksel. To av de fire vippearmene er veldig (den ene kan jeg løfte 1 cm opp) løse. Bak de samme vippearmene sitter det som kjent støtstenger. Disse er også helt løse.
Det som er helt idiotisk er at jeg også hadde fylt på 95 - bensin med oktanforhøyer på tanken.
Hva tror dere gutta kan være feil? -At den ene sylinderen har fått vann i seg og bøyd innsugsventilen utover? I så fall må vel også toppen av? -Eller kan man bare bytte støtstenger-
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
 |
« Svar #1 på: september 27, 2010, 18:59:06 pm » |
|
lukter vondt dette ja.. pell av toppene og se under..
hvor i oslo bor du forresten?
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart 
|
|
|
Kjell Roar
Supermedlem
    
Innlegg: 4182
Bosted: Sandefjord, ved Ekeberg grill & camping...
Fra 55? Hadde ikke råd til noe nyere...
|
 |
« Svar #2 på: september 27, 2010, 19:45:58 pm » |
|
Hvis bare støtstengene var bøyd, ville ventilene stått lukket hele tida. Og det gjør de vel ikke. Siden det blåser ut forgasseren, må du ha "utette" ventiler, av en eller annen grunn. Kammen kunne også vært nedslitt, men da hadde ingen ventiler åpnet noe særlig.
|
|
|
Loggført
|
Ovalen har 30hk @ 3400rpm, og gjør glatt 0-100 etterhvert
Andre hobbykjøretøy: CX500, Z1000A2, V7Sport, CB100
|
|
|
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
    
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet
|
 |
« Svar #3 på: september 30, 2010, 11:33:54 am » |
|
Løst ventilsete gjetter jeg på... av med toppen og finn en ny.
|
|
|
Loggført
|
Speed is no substitute for direction
|
|
|
Jahrmann
Nybegynner

Innlegg: 43
Bosted: Oslo
|
 |
« Svar #4 på: oktober 05, 2010, 23:40:06 pm » |
|
lukter vondt dette ja.. pell av toppene og se under..
hvor i oslo bor du forresten?
Da tar jeg av toppen i morgen! Jeg bor på Tåsen. Hvordan det? 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
 |
« Svar #5 på: oktober 06, 2010, 19:52:28 pm » |
|
lukter vondt dette ja.. pell av toppene og se under..
hvor i oslo bor du forresten?
Da tar jeg av toppen i morgen! Jeg bor på Tåsen. Hvordan det?  bare morsomt å vite hvor man har andre boble-mennesker  si ifra hva som har skjedd da, og ikke motorvask med høytrykk lenger 
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart 
|
|
|
mattias
Seniormedlem
   
Innlegg: 288
Bosted: Oslo
|
 |
« Svar #6 på: oktober 07, 2010, 19:57:48 pm » |
|
Kanskje dumt spørsmål men hvorfor skulle hard motorvask ha noe med problemene hans å gjøre? Ville heller tro at det han putta i tanken gjorde susen? Bare lurer 
|
|
|
Loggført
|
-1961 T1 -1961 T1 -1958 T2 -1976 T2
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
 |
« Svar #7 på: oktober 07, 2010, 21:56:11 pm » |
|
vann under trykk kommer nok inn systemet på en eller annen måte.. siden det skjedde rett etter motorvask er det vel nærliggende å tro at det kan være en del av skylden 
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart 
|
|
|
Formula Vee
Supermedlem
    
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger
:: DKL ::
|
 |
« Svar #8 på: oktober 08, 2010, 00:14:57 am » |
|
Hei! Opplevde akkurat det samme på Boretreffet i år. Akslingen til vippestellet venstre side knakk. Lå i graset uten jekk og skiftet akslingen(Fikk kjøpt en brukt av klubbkompis) og rakk akkurat banekjøringa, så det er fort gjort.
|
|
|
Loggført
|
SCC 2015 broken transmission barely left startline. SCC 2016 broken engine never made it to startline. SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car. 
|
|
|
Jahrmann
Nybegynner

Innlegg: 43
Bosted: Oslo
|
 |
« Svar #9 på: august 10, 2015, 23:45:44 pm » |
|
Litt sent svar, men det var toppen som var gåen. En ventil hadde skjært seg :-)
Takk for alle svar!
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Formula Vee
Supermedlem
    
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger
:: DKL ::
|
 |
« Svar #10 på: august 11, 2015, 11:16:30 am » |
|
HaHa! Håper du ikke brukte 5ÅR!!!  på å løse problemet  Men godt det løste seg. Eller har det gjort det?
|
|
|
Loggført
|
SCC 2015 broken transmission barely left startline. SCC 2016 broken engine never made it to startline. SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car. 
|
|
|
ted67
Seniormedlem
   
Innlegg: 475
Bosted: kolsås
Kicking ass and taking names since 1999.
|
 |
« Svar #11 på: august 13, 2015, 07:10:21 am » |
|
Hahaha må bare vite om det er løst!
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Formula Vee
Supermedlem
    
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger
:: DKL ::
|
 |
« Svar #12 på: august 13, 2015, 08:49:58 am » |
|
Starte ny tråd? HVA SKJEDDE MED TOPPEN TIL JAHRMAN? 
|
|
|
Loggført
|
SCC 2015 broken transmission barely left startline. SCC 2016 broken engine never made it to startline. SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car. 
|
|
|
ted67
Seniormedlem
   
Innlegg: 475
Bosted: kolsås
Kicking ass and taking names since 1999.
|
 |
« Svar #13 på: august 14, 2015, 11:12:42 am » |
|
Jeg er så med!! Og vi kunne trengt litt bilder fra jahrmann for å få liva opp tråden:)
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|