Cheron
Telehiv Jumpers
Supermedlem

Luftkjølt? Ja takk!
|
 |
« på: september 28, 2010, 20:35:06 pm » |
|
Håpløst... Skulle ned på verksted etter middag, jobbe noen timer.. Fikk da gjort det, men på vei hjem, hva skjedde da? Jo pokker.. Jeg stakk innom en kar og handla Bobla hans... Fikk tilbud om en 70 talls 1303S.. Jaggu, stakk innom, og kjørte den like godt ned på verksted.... Gikk meget bra! Starta på sekundet og var bra drag i'n!  Har noen av dere det sånn og? Frykt for fruens harme? 
|
|
|
Loggført
|
You'll never walk alone  Proud member of Senkemafia'n
|
|
|
T-1
Supermedlem

Praise the lowered...
|
 |
« Svar #1 på: september 28, 2010, 20:37:53 pm » |
|
Håpløst... Skulle ned på verksted etter middag, jobbe noen timer.. Fikk da gjort det, men på vei hjem, hva skjedde da? Jo pokker.. Jeg stakk innom en kar og handla Bobla hans... Fikk tilbud om en 70 talls 1303S.. Jaggu, stakk innom, og kjørte den like godt ned på verksted.... Gikk meget bra! Starta på sekundet og var bra drag i'n!  Har noen av dere det sånn og? Frykt for fruens harme?  si den er til henne. funker altid 
|
|
|
Loggført
|
In case of fire, do not use elevator. Use water!
|
|
|
Martin
Supermedlem

|
 |
« Svar #2 på: september 28, 2010, 20:38:19 pm » |
|
Håpløst... Skulle ned på verksted etter middag, jobbe noen timer.. Fikk da gjort det, men på vei hjem, hva skjedde da? Jo pokker.. Jeg stakk innom en kar og handla Bobla hans... Fikk tilbud om en 70 talls 1303S.. Jaggu, stakk innom, og kjørte den like godt ned på verksted.... Gikk meget bra! Starta på sekundet og var bra drag i'n!  Har noen av dere det sånn og? Frykt for fruens harme?  er ikke vw fra tyskland da?  hmmmm....... da er det vel helt i orden da. 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Cheron
Telehiv Jumpers
Supermedlem

Luftkjølt? Ja takk!
|
 |
« Svar #3 på: september 28, 2010, 21:02:21 pm » |
|
Håpløst... Skulle ned på verksted etter middag, jobbe noen timer.. Fikk da gjort det, men på vei hjem, hva skjedde da? Jo pokker.. Jeg stakk innom en kar og handla Bobla hans... Fikk tilbud om en 70 talls 1303S.. Jaggu, stakk innom, og kjørte den like godt ned på verksted.... Gikk meget bra! Starta på sekundet og var bra drag i'n!  Har noen av dere det sånn og? Frykt for fruens harme?  er ikke vw fra tyskland da?  hmmmm....... da er det vel helt i orden da. 
si den er til henne. funker altid  [/quote] Jeg sa det til hu til slutt  Og jeg ble skuffa! Det var helt greit! Hu var skuffa for at jeg ikke sendte MMS og fortalte jeg "stikker å handler meg ei Boble"... Makan.... Uforutsigbare! 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
vw56
Telehiv Jumpers
Supermedlem

Rust is not a crime..
|
 |
« Svar #4 på: september 28, 2010, 21:12:41 pm » |
|
hahahaha  ...... den var jaggu bra...
|
|
|
Loggført
|
Erik Andersen 3322 Darbu tlf: 46813220 ---------------------------------------------------------- Røyken og Omegn Aircoolers Arrangement Ansvarlig   ------------------------------------------------------------------------------ 1967 Notchback 1989 Transporter syncro bruksvogn Solgt 1969 Variant Solgt 1956 Oval Solgt 1973 1303S SOLGT
|
|
|
Thoresen
Telehiv Jumpers
Supermedlem

Ække laft før du henger igjen på brosteinen
|
 |
« Svar #5 på: september 28, 2010, 21:28:46 pm » |
|
Få se da 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Cheron
Telehiv Jumpers
Supermedlem

Luftkjølt? Ja takk!
|
 |
« Svar #6 på: september 28, 2010, 21:36:19 pm » |
|
Tar bilder i morra! 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Jens-Ole aka 'Dansken'
Telehiv Jumpers
Supermedlem

|
 |
« Svar #7 på: september 28, 2010, 21:39:31 pm » |
|
Nej det er aldrig til at blive klog på de damer nej.... Første boble " var absolut uaktuel, det lyder som en helikopter" - Blev solgt til DK til min storebror. Fastbacken " var en skam den var rød" - Blev solgt og byttet til boble. Boblen " var vel lidt harry med det røde på hjulene og foran, ja den røde var vel finere"?  Men glad er man i dem uansett 
|
|
|
Loggført
|
"Cal-look is kind of the punk-rock of the VW world"
|
|
|
Cheron
Telehiv Jumpers
Supermedlem

Luftkjølt? Ja takk!
|
 |
« Svar #8 på: september 28, 2010, 21:42:25 pm » |
|
Nej det er aldrig til at blive klog på de damer nej.... Første boble " var absolut uaktuel, det lyder som en helikopter" - Blev solgt til DK til min storebror. Fastbacken " var en skam den var rød" - Blev solgt og byttet til boble. Boblen " var vel lidt harry med det røde på hjulene og foran, ja den røde var vel finere"?  Men glad er man i dem uansett  Javisst javisst! Liker dem vi 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Paasan
Supermedlem

Frøkna
|
 |
« Svar #9 på: september 29, 2010, 09:11:39 am » |
|
Erfaring (fra eldre herremann) Bryt sammen å tilstå med en gang, gjerne på forhånd  Mye lettere. Men tror damene vet at vi er litt over middels interessert i Vw
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Formula Vee
Supermedlem

:: DKL ::
|
 |
« Svar #10 på: september 29, 2010, 09:38:18 am » |
|
Etter roadsterkjøpet øvde jeg med ungene. Ei på 14 og ei på 9. Valgte den måten å legge frem på som de mente jeg kunne ha best suksess med. Det gikk ikke helt bra, men hu begynte å snakke med meg igjen allerede etter to dager, så da var det verdt det  Gleder meg til å se bilder. Begynner å få mer sans for 1303 nå når jeg har blitt godt kjent med teknikken til 1302.
|
|
|
Loggført
|
SCC 2015 broken transmission barely left startline. SCC 2016 broken engine never made it to startline. SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car. 
|
|
|
OilDropMan
Medlem

|
 |
« Svar #11 på: september 29, 2010, 09:41:56 am » |
|
Erfaring (fra eldre herremann) Bryt sammen å tilstå med en gang, gjerne på forhånd  Mye lettere. Men tror damene vet at vi er litt over middels interessert i Vw Sikkert lurt Selv kjøpte jeg spontant, enda, ei boble i 2003. Gikk på sylskarpe nåler en hel uke, før jeg fant den riktig gode anledningen til å fortelle kona den gledelige nyheten. Da katta endelig var ute av sekken ble reaksjonen bare mild og hurtig forbigående oppgitthet. Det var det - ingen storm, kun mild bris. Likevel har jeg etter dette forbasket meg på at jeg aldri mer skal kjøpe flere biler på denne måten.  PS Har fortalt denne historien til en god venn. Likevel kjøpte han plutselig i sommer en bil, som nå står lagret i løyndom. Undres på når han finner den gode anledningen til å fortelle dette til sin kone?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
B-Bay
Seniormedlem

|
 |
« Svar #12 på: september 29, 2010, 10:09:31 am » |
|
|
|
|
Loggført
|
1973 Boble 1303 Cab 1973 Boble 1300s BUDDY 1977 Westfalia 1969 VW Buss (Prosjekt) 1971 Lillebror
|
|
|
Thoresen
Telehiv Jumpers
Supermedlem

Ække laft før du henger igjen på brosteinen
|
 |
« Svar #13 på: september 29, 2010, 11:07:37 am » |
|
Det beste er at, når du har handlet så mange at di ikke lenger orker å komentere med annet enn, Å HVOR SKAL DU SETTE DEN
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
Ivar
Supermedlem

Samler seg opp......
|
 |
« Svar #15 på: september 29, 2010, 14:01:10 pm » |
|
Gjekk heilt greitt med Transporteren, men TRAKTORGTRAVEREN fra 50-tallet, uten lys og bremser, og som såg ut som om den hadde vore med i MadMax filmane!!!!  Trur det gjekk 3 veker før ho snakka til meg i det heile......... Men etter å ha gravd rundtom i hagen i 2-3 år, så er den også blitt godtatt  Good Luck Guys!
|
|
|
Loggført
|
1975 T2 Sika - Arbeidshest |o * o|
“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with their experience.”
|
|
|
VW 181
Supermedlem

|
 |
« Svar #16 på: september 29, 2010, 15:29:56 pm » |
|
Fikk kjøpe bil nr 2, for da har vi en til hver av døtrene når de blir 18. Mange år til enda heldigvis.... Vil de ha hver sin når den tid kommer, må jo far ut og kjøpe noe nytt!! 
|
|
|
Loggført
|
1971 VW 181 "Erwin" 1972 1302s "Smurfen"
|
|
|
Cheron
Telehiv Jumpers
Supermedlem

Luftkjølt? Ja takk!
|
 |
« Svar #17 på: september 29, 2010, 15:36:06 pm » |
|
Det beste er at, når du har handlet så mange at di ikke lenger orker å komentere med annet enn, Å HVOR SKAL DU SETTE DEN Det spurte fruen her og om da jeg kom hjem i går kveld 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Sonic
Supermedlem

|
« Svar #18 på: september 29, 2010, 17:04:59 pm » |
|
Tre ting som virket for meg : 1. Skaff deg en stoooor garasje et stykke unna heimen ...(ca 5 km, ikke for langt !!!) 2 Send kona på ferie (min 6 mnd av gangen ) 3 Sørg for at bruksbilen er opp å gå 100 % av tia  PS ; Vær ærlig og forklar kona at dette er en sykdom du ikke blir frisk av !!!
|
|
« Siste redigering: september 29, 2010, 17:07:41 pm av Sonic »
|
Loggført
|
|
|
|
Cheron
Telehiv Jumpers
Supermedlem

Luftkjølt? Ja takk!
|
 |
« Svar #19 på: september 29, 2010, 20:36:12 pm » |
|
Jeg får vel vise frem spontan-kjøpet da..  1974 modell 1303S   Går som ei klokke og jeg er tilgitt 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
vw56
Telehiv Jumpers
Supermedlem

Rust is not a crime..
|
 |
« Svar #20 på: september 29, 2010, 21:04:58 pm » |
|
Jeg får vel vise frem spontan-kjøpet da..  1974 modell 1303S   Går som ei klokke og jeg er tilgitt  så jo hel å grei ut den her 03 da  ..
|
|
|
Loggført
|
Erik Andersen 3322 Darbu tlf: 46813220 ---------------------------------------------------------- Røyken og Omegn Aircoolers Arrangement Ansvarlig   ------------------------------------------------------------------------------ 1967 Notchback 1989 Transporter syncro bruksvogn Solgt 1969 Variant Solgt 1956 Oval Solgt 1973 1303S SOLGT
|
|
|
Cheron
Telehiv Jumpers
Supermedlem

Luftkjølt? Ja takk!
|
 |
« Svar #21 på: september 29, 2010, 21:06:39 pm » |
|
Jau, to dårlige skjermer, en dårlig bakspiss og null hull på flyndra på de "vanlige" plassene som jeg har sjekket... Artig sak 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
erikaa
|
 |
« Svar #22 på: september 29, 2010, 21:48:47 pm » |
|
En maa kjenne koneformelen (N-1) der N er antall biler som gir skillsmisse.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Lassen
Supermedlem

Praise the Lowered
|
 |
« Svar #23 på: september 29, 2010, 22:06:25 pm » |
|
Bare vent..Damer er slue dyr  Når du minst venter det og når problemet er noe HEEEELT annet enn bobla, daaa blir spontan kjøpet ditt dratt frem å brukt mot deg.. 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Gilbert
Seniormedlem

|
 |
« Svar #24 på: september 30, 2010, 00:11:20 am » |
|
Hva med å bare fortelle dem fra dag 1 at hva du handler av biler, traktorer, stasj osv, skal hun absolutt ikke legge seg oppi... Funker her i heimen, selv om hu lirer av seg noen kommentarer av og til, så vet hun at samme hva hun sier, så handler jeg det jeg vil. Funker også å holde "hennes bil" i topp stand, samt gi henne garasje plass om vinter`n. Jeg styrer over bilparken, hu tar seg av gardiner osv... 
|
|
|
Loggført
|
1958 vw boble
|
|
|
JonB
Supermedlem

|
 |
« Svar #25 på: september 30, 2010, 00:18:57 am » |
|
Gardinallergi!!
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Lassen
Supermedlem

Praise the Lowered
|
 |
« Svar #26 på: september 30, 2010, 05:01:51 am » |
|
Gardinallergi!!

|
|
|
Loggført
|
|
|
|
nime
Supermedlem

|
« Svar #27 på: september 30, 2010, 07:56:56 am » |
|
Skjønner ikke problemet jeg.. er det ikke bare å finne ei som også liker gammel VW?  Jeg: Jeg vil ha ei splittboble... Hun: Jeg også! Og en oval ragtop og en sambabuss! Og så skal jeg beholde Golfene mine og rat-bobla mi.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Reiel
Folkevognklubben
Supermedlem

|
 |
« Svar #28 på: september 30, 2010, 08:18:47 am » |
|
Fruen her i huset har satt et tak på max 15 biler, så jeg har litt å sjonglere på... Og det gjelder alle typer biler he he...  Så her finnes litt av vært 
|
|
|
Loggført
|
Mvh Reiel
|
|
|
Paasan
Supermedlem

Frøkna
|
 |
« Svar #29 på: september 30, 2010, 08:42:45 am » |
|
Viktig som noen her har nevnt, hold bruksbilen i GOD stand og gjerne inne (eller montere kupevarmer, motorvarmer når du har kastet ut bilen og satt Frøkna i garasjen  ) Bruksbilen må funke og gjerne varm om vinteren, da går det litt lettere.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|