king.oslo
Seniormedlem
   
Innlegg: 459
Bosted: Oslo
|
 |
« på: september 29, 2010, 08:50:22 am » |
|
Heisann,
Sjokkert over hvor billig det er å få galvanisert bilrammer. Noen som har noen erfaring med å dyppe luftkjølt vw?M
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
    
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet
|
 |
« Svar #1 på: september 29, 2010, 08:58:37 am » |
|
Det kan være at bunnplaten din får et sjokk over hvor varmt det er i det badet.
|
|
|
Loggført
|
Speed is no substitute for direction
|
|
|
king.oslo
Seniormedlem
   
Innlegg: 459
Bosted: Oslo
|
 |
« Svar #2 på: september 29, 2010, 09:01:18 am » |
|
Hva har du erfart med din bunnplate?M
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Formula Vee
Supermedlem
    
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger
:: DKL ::
|
 |
« Svar #3 på: september 29, 2010, 09:40:34 am » |
|
Vi produserer en del i stål, og kunden klagde på at noe hadde trekt seg under sveising, men det hadde blitt skjeivt under galvanisering...
|
|
|
Loggført
|
SCC 2015 broken transmission barely left startline. SCC 2016 broken engine never made it to startline. SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car. 
|
|
|
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
    
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet
|
 |
« Svar #4 på: september 29, 2010, 09:42:24 am » |
|
Vi produserer en del i stål, og kunden klagde på at noe hadde trekt seg under sveising, men det hadde blitt skjeivt under galvanisering...
Hvilen platetykkelse hadde dette?
|
|
|
Loggført
|
Speed is no substitute for direction
|
|
|
Formula Vee
Supermedlem
    
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger
:: DKL ::
|
 |
« Svar #5 på: september 29, 2010, 10:04:46 am » |
|
En ramme/stativ med en mengde 40x40x2 firkant, 25x25x1,5 C profil størrelse ca. 1700x1000x1600mm Vekt ca. 50kg. Måtte være 99% riktig på vinkel, vi kontrollerte at det lå innenfor toleransen ved levering, når det kom tilbake var det utenfor.
|
|
|
Loggført
|
SCC 2015 broken transmission barely left startline. SCC 2016 broken engine never made it to startline. SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car. 
|
|
|
TEH
Supermedlem
    
Innlegg: 507
Bosted: Hitra, Sør-Trøndelag
|
 |
« Svar #6 på: september 29, 2010, 10:10:17 am » |
|
Kan det være at spenningene etter sveisinga blir normalisert? Galvanisering foregår ved ca 600gd?
|
|
|
Loggført
|
Mob:92245040
|
|
|
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
    
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet
|
 |
« Svar #7 på: september 29, 2010, 10:26:24 am » |
|
Å varme tynnplate opp til 600 grader høres ikke lurt ut spør du meg.
|
|
|
Loggført
|
Speed is no substitute for direction
|
|
|
Gullik
Telehiv Jumpers
Supermedlem
    
Innlegg: 1780
Bosted: Kragerø.....Norway.....
59 T1,64 T1og 65mod 215
|
 |
« Svar #8 på: september 29, 2010, 10:34:48 am » |
|
Jeg forhørte meg på reime jarlsø for noen år siden og om de skulle gjøre det ville det være på min risiko, og med en klar formaning om at dette kom til å slå seg til dels kraftig. Jeg slo det fra meg etter å ha snakket med gutta der borte.
|
|
|
Loggført
|
Seaside VW Klubb
|
|
|
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo
Hvilken makalös manick
|
 |
« Svar #9 på: september 29, 2010, 10:38:32 am » |
|
Kanskje ikke så rart at det så sjokkerende rimelig?
|
|
|
Loggført
|
10.41 / 1641 / 2015 - 2016.
- Det er lettere å ape enn å skape -
|
|
|
Sonic
Supermedlem
    
Innlegg: 1919
Bosted:
|
 |
« Svar #10 på: september 29, 2010, 10:45:28 am » |
|
Metallisering er tingen ; Sanblåsing ..så varmspøyting med sink ca 400 grader . Dette har jeg fått utført 2 ganger nå . Aldri sett rust på disse , selv etter 15 år . Siste gang på 1303`en. Koster ca 5000,- i Stavanger .
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Tistlo
Supermedlem
    
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss
Wer will, der kann
|
 |
« Svar #11 på: september 29, 2010, 17:32:01 pm » |
|
Ein måte for galvanisering av bunnen som kan fungera, men som ikkje vert heilt optimalt er jo å (ved restaurering av bil inkl skifting av golvplater) senda inn kun ramma til galvanisering. Dvs utan golvplatene på plass. Då vil ein jo få serdeles god beskyttelse inni tunnellen og rammehovudet. so sveisa på golva etterpå. Men metallisering kan varmt anbefalast!! Detta er ogso vedlig fint på karosseri, dvs i innerskjermane
|
|
|
Loggført
|
-tlf. 97419035 T-Mek AS
|
|
|
TEH
Supermedlem
    
Innlegg: 507
Bosted: Hitra, Sør-Trøndelag
|
 |
« Svar #12 på: september 29, 2010, 19:19:13 pm » |
|
|
|
|
Loggført
|
Mob:92245040
|
|
|
JTWE
Supermedlem
    
Innlegg: 2198
Bosted:
|
 |
« Svar #13 på: september 29, 2010, 19:33:24 pm » |
|
Se på hva bilfabrikantene bruker av prosesser og kjemikalier - det som er verre er å få gjort det.
Og så må du se på bruken - 2K epoxy holder meget godt så lenge den stelles pent og man kun bruker bilen om sommeren.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #14 på: september 29, 2010, 21:58:43 pm » |
|
har lenge gått med planen om Varmgalvansiering av ett kaross... har muligens kontakter innenfor bransjen men har ikke funnet bilen enda. morro og sett hva som skjedde. 
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
|
mags
|
 |
« Svar #16 på: september 29, 2010, 22:58:09 pm » |
|
Man Galvanisere ikke Bunnplater og ikke VW deler Det gjøre man på Diverse,Sån som Gjerde-lysstolper -Skilterføtter ,bare Høre med Kona Hans. Ps hva er du ute etter King Oslo??? Er du ute etter å ha en Boble i 50år? Det går fint med 2komp grunning og billakk 
|
|
|
Loggført
|
Good Work ain`t cheap Cheap work ain`t good Mags 90508914.
|
|
|
king.oslo
Seniormedlem
   
Innlegg: 459
Bosted: Oslo
|
 |
« Svar #17 på: september 29, 2010, 23:08:14 pm » |
|
Er du ute etter å ha en Boble i 50år?
Ja. Kjøre sommer og vinter.M
|
|
« Siste redigering: september 29, 2010, 23:47:35 pm av king.oslo »
|
Loggført
|
|
|
|
mags
|
 |
« Svar #18 på: september 29, 2010, 23:15:52 pm » |
|
og da skal du bruke den året rundt  Og hvis du skal kun bruke den om Sommeren så holder nok 2 komp grunning og Svartlakk-Billakk-Industrilakk Nok for meg og ikke minst deg 
|
|
|
Loggført
|
Good Work ain`t cheap Cheap work ain`t good Mags 90508914.
|
|
|
Tistlo
Supermedlem
    
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss
Wer will, der kann
|
 |
« Svar #19 på: september 29, 2010, 23:21:41 pm » |
|
har lenge gått med planen om Varmgalvansiering av ett kaross... har muligens kontakter innenfor bransjen men har ikke funnet bilen enda. morro og sett hva som skjedde.  Med litt forarbeid so går da an å få prøvd Problemet er att luft vert til eksplosjonar i badet. DVS att det kan ikkej vera nokon heilsveiste fuger der det er to plater(luft i mellom) Og der det er spotwelda isaman to-fleire plater orginalt så må du borra hol i 1 av platene for å skapa ein utgang til lufta imellom. Er vel maks 10cm2 med doble plater utan å bora hol. ca ca Men drillen fikser biffen:) Noko eg har lurt på er å dyppa kun ramma på buss nedi. Dvs Sånn att galvaniseringe dekker opp til kanalar(og dermed ogso golvet innvendig etc. Heilt nede på bussar er da ikkje so extremt med tynnplater so da hadde kanskje gått.. samma for bobla og forøvrig
|
|
|
Loggført
|
-tlf. 97419035 T-Mek AS
|
|
|
|