Boblebaard
Seniormedlem
   
Innlegg: 419
Bosted: Ski
|
 |
« på: mars 17, 2008, 20:45:55 pm » |
|
Får vel starte en liten tråd nå som jeg skal i gang med montering av Porschekjøling på min T1 1915ccm motor. Alle nødvendige deler er levert av CSP/ http://www.vdub2you.com/Legger ved et bilde av bilen som dette skal inn i...
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
Boblebaard
Seniormedlem
   
Innlegg: 419
Bosted: Ski
|
 |
« Svar #2 på: mars 17, 2008, 20:56:49 pm » |
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
alask
|
 |
« Svar #3 på: mars 17, 2008, 20:57:21 pm » |
|
dette er vel på tide ja bård! tør jeg tippe på at det er i karbon? jeg må si at du inponerer meg med å alltid få med begge bilene dine!! Har du fått skilter på godbilen enda eller?
kom litt sent denne ja...
|
|
« Siste redigering: mars 17, 2008, 20:59:24 pm av alask »
|
Loggført
|
|
|
|
|
Boblebaard
Seniormedlem
   
Innlegg: 419
Bosted: Ski
|
 |
« Svar #5 på: mars 17, 2008, 21:02:59 pm » |
|
dette er vel på tide ja bård! tør jeg tippe på at det er i karbon? jeg må si at du inponerer meg med å alltid få med begge bilene dine!! Har du fått skilter på godbilen enda eller?
kom litt sent denne ja...
Skilter kommer, men har ikke noe hast med det siden jeg har tilnærmet fri tilgang til prøveskilter gjennom jobben...  Selvfølgelig blir det mer carbondeler!
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
bull
Seniormedlem
   
Innlegg: 324
Bosted: fredrikstad
|
 |
« Svar #6 på: mars 17, 2008, 22:40:46 pm » |
|
har du fått med deg dekslet som mellom motor og bakplate?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
1302R
Seniormedlem
   
Innlegg: 283
Bosted: Stord
|
 |
« Svar #7 på: mars 17, 2008, 23:01:18 pm » |
|
dette gleder eg meg til å sjå bilder av. går med tanker om samme motor og deler. leste om bilen i gatebil mag. korleis er draget i den 1915 motoren?
vegar
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Boblebaard
Seniormedlem
   
Innlegg: 419
Bosted: Ski
|
 |
« Svar #8 på: mars 17, 2008, 23:50:07 pm » |
|
har du fått med deg dekslet som mellom motor og bakplate?
Ja, dekselet er med! 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Boblebaard
Seniormedlem
   
Innlegg: 419
Bosted: Ski
|
 |
« Svar #9 på: mars 17, 2008, 23:51:49 pm » |
|
dette gleder eg meg til å sjå bilder av. går med tanker om samme motor og deler. leste om bilen i gatebil mag. korleis er draget i den 1915 motoren?
vegar
Helt greit drag, men kan nok hente mer på bunn med dobble 45mm forgassere. Uansett blir det type 4 motor i denne bilen på sikt, så får ovalprosjektet arve 1915 motoren.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
1302R
Seniormedlem
   
Innlegg: 283
Bosted: Stord
|
 |
« Svar #10 på: mars 18, 2008, 00:07:38 am » |
|
ok, takker for info. Denne 1303en har vert til stor inspirasjon og er faktisk grunnen til at eg har valgt å legge meg på german look stilen med min egen 1302S:)
vegar
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Boblebaard
Seniormedlem
   
Innlegg: 419
Bosted: Ski
|
 |
« Svar #11 på: mars 24, 2008, 00:51:36 am » |
|
Og til de som venter på bilder, så må jeg bare beklage. En skiveutglidning i ryggen satte en effektiv stopper for alle skruplaner i påsken, men neste helg satser jeg på at det bli en liten økt i garasjen. Da har jeg kanskje fått litt mer deler også.
|
|
« Siste redigering: mars 24, 2008, 12:32:04 pm av Boblebaard »
|
Loggført
|
|
|
|
1302R
Seniormedlem
   
Innlegg: 283
Bosted: Stord
|
 |
« Svar #12 på: mars 24, 2008, 02:45:42 am » |
|
ser fram til oppdatering:)
vegar
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Boblebaard
Seniormedlem
   
Innlegg: 419
Bosted: Ski
|
 |
« Svar #13 på: januar 03, 2009, 18:50:21 pm » |
|
Da har det omsider skjedd litt. Har hatt en økt i garasjen, og atter en gan konstatert at jeg trenger mer deler. Tyskere skjønner visst ikke hva man mener når man sier at man skal ha alle deler for å bygge om til Porsche kjøling... Har i alle fall fått tilpasset det meste i dag, og så blir det en ny økt i garasjen i morgen. Da kommer det nok også en bideupdate!
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Kjell Roar
Supermedlem
    
Innlegg: 4182
Bosted: Sandefjord, ved Ekeberg grill & camping...
Fra 55? Hadde ikke råd til noe nyere...
|
 |
« Svar #14 på: januar 03, 2009, 18:58:32 pm » |
|
Da har det omsider skjedd litt. Har hatt en økt i garasjen, og atter en gan konstatert at jeg trenger mer deler. Tyskere skjønner visst ikke hva man mener når man sier at man skal ha alle deler for å bygge om til Porsche kjøling... Har i alle fall fått tilpasset det meste i dag, og så blir det en ny økt i garasjen i morgen. Da kommer det nok også en bideupdate!
Gleder meg til bide-updaten... 
|
|
« Siste redigering: januar 03, 2009, 19:02:10 pm av Kjell Roar »
|
Loggført
|
Ovalen har 30hk @ 3400rpm, og gjør glatt 0-100 etterhvert
Andre hobbykjøretøy: CX500, Z1000A2, V7Sport, CB100
|
|
|
Martin
Supermedlem
    
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold
|
 |
« Svar #15 på: januar 03, 2009, 19:06:12 pm » |
|
det begynner å bli en del GM lookere nå baard. gleder meg til bilder ja.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Boblebaard
Seniormedlem
   
Innlegg: 419
Bosted: Ski
|
 |
« Svar #16 på: januar 04, 2009, 21:33:49 pm » |
|
Her kommer noen bilder. Det meste er nå ferdig tilpasset, så nå gjenstår kun å få laget slanger til oljekjøler/termostathus og montere ånding til motoren og de nye toppdekslene fra CSP. Satser på å få dette i orden i løpet av et par uker, så fort delene kommer. Skal også kle brannveggen i bilen med en carbonplate som åndeboks, coil osv blir festet på. Satser på godkjenning av bilen og motorbytte i april når jeg har pappaperm. Her er noen bilder: Motor før demontering:  Motor med Porschekjøling på plass: 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
Boblebaard
Seniormedlem
   
Innlegg: 419
Bosted: Ski
|
 |
« Svar #18 på: januar 04, 2009, 21:43:24 pm » |
|
Demontert Porschekjølingen igjen og rengjordt noe av blokken for den røde lakken som er synlig når motoren sitter i bilen:  Da er motoren montert sammen igjen og venter kun på toppdeksler og åndesystem / oljekjøling. Skal selvfølgelig ha et CSP Python eksosanlegg så fort kronene strekker til, ved siden av restaureringen av junior`s 54 Oval. 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Boblebaard
Seniormedlem
   
Innlegg: 419
Bosted: Ski
|
 |
« Svar #19 på: januar 04, 2009, 22:09:02 pm » |
|
Takk for det Holmsen! 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Martin
Supermedlem
    
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold
|
 |
« Svar #20 på: januar 04, 2009, 22:21:36 pm » |
|
uber kul den GL der. å jeg synes ikke 1303 er fint men den der har jeg alltid likt, så den første gang i 2004 på bug camp
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
bull
Seniormedlem
   
Innlegg: 324
Bosted: fredrikstad
|
 |
« Svar #21 på: januar 04, 2009, 22:31:59 pm » |
|
lekkert 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Der_Butzelmann
Supermedlem
    
Innlegg: 1104
Bosted: Nærbø
The fart alone is`nt leathal, it`s the smell!
|
 |
« Svar #22 på: januar 04, 2009, 22:35:52 pm » |
|
Tyskere skjønner visst ikke hva man mener når man sier at man skal ha alle deler for å bygge om til Porsche kjøling...
Dem skjønner vel dårlig Norsk ja  Fet bil, fet kjøling. Da gjenstår det bare en fet motor, som denne bilen helt klart fortjener Hvilket T4 oppsett har du planer om?
|
|
|
Loggført
|
-73 1303S WBX -69 Buggy, kort -91 T4 Multivan -04 Touran
|
|
|
Boblebaard
Seniormedlem
   
Innlegg: 419
Bosted: Ski
|
 |
« Svar #23 på: januar 04, 2009, 22:47:31 pm » |
|
Har lyst på en 2,6-2,8L T4 med sprut og Remmele topper. Rundt 200hk+ på hjula, men det skjer nok ikke i nær fremtid dessverre. Må nok ha ferdig Ovalen først.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Jærva
|
 |
« Svar #24 på: januar 04, 2009, 22:48:24 pm » |
|
Med tanke på den røde lakken.. , er dette en GEX-motor ?
|
|
|
Loggført
|
Det 7. bud : Du skal ikke stjele. Staten liker ikke konkurranse!
Øyelokk, 009-fordeler og chrommoly-støtstenger skal destrueres!
|
|
|
Boblebaard
Seniormedlem
   
Innlegg: 419
Bosted: Ski
|
 |
« Svar #25 på: januar 04, 2009, 22:58:33 pm » |
|
Nei, motoren ble lakkert rød her hjemme. Er en AS41 blokk som er preparert etter alle kunstens regler.  Men nå skal rødfargen bort!
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
56T1
Seniormedlem
   
Innlegg: 297
Bosted: Stjørdal
|
 |
« Svar #26 på: januar 04, 2009, 23:22:22 pm » |
|
Med tanke på den røde lakken.. , er dette en GEX-motor ?
Noen som har erfaring med GEX-motor?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
    
Innlegg: 4529
Bosted: Sandnes
:: DKL ::
|
 |
« Svar #27 på: januar 04, 2009, 23:34:59 pm » |
|
Med tanke på den røde lakken.. , er dette en GEX-motor ?
Noen som har erfaring med GEX-motor? Det kan du sikkert få bedre svar på ved å starte en egen tråd så vi slipper avsporing i denne :-)
|
|
|
Loggført
|
Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014 Race car 9.49/236kmt@SCC 2017  "It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
|
|
|
Holmen
|
 |
« Svar #28 på: januar 05, 2009, 07:24:10 am » |
|
Remmele Motorsport er jo et luftslott der man ikke får kontakt med firma. Har selv bestillt deler derfra uten å få noen form for tilbakemelding. Engine Pluss topper er så å si de samme, men de produseres visstnok ikke lenger. Veldig synd for dette er jo værsting topper, men prisen på ca 40.000 + mva er jo noe stivt da. www.remmele-motorsport.comwww.engineplus.de
|
|
|
Loggført
|
Jeg liker buet frontrute - 1303......
|
|
|
Boblebaard
Seniormedlem
   
Innlegg: 419
Bosted: Ski
|
 |
« Svar #29 på: mars 28, 2010, 21:41:07 pm » |
|
Har tatt litt tid dette, men nå er jeg i gang igjen. Fått handlet litt Aeroquip fittings og slanger, samt fått montert CSP toppene og prøvemontert CSP Python grenrøret med større varmepotter fra CSP. Fik kasta ut reservemotoren i dag, så neste helg går forhåpentligvis med til å rydde litt i motorrommet og kle brannveggen i carbon. Legger ved noen bilder:   
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|