sveinongen
Seniormedlem
   
Innlegg: 287
Bosted: Egersund
|
 |
« Svar #90 på: april 19, 2013, 20:06:47 pm » |
|
Sommeren nærmer seg fort, levert nye fangere, motordeksler og viftehus til pulverlakkering. Bilen er til sandblåsing/grunning av understell, tectyl behandling neste uke =) 
  '
|
|
|
Loggført
|
14 Lexus IS300h 01 Audi A6 2.4 Quattro 75 Dobbelkabiner 2.0L CJ motor 08 Ford Connect 93 Golf 1.6l 93 Golf 3 VR6 06 Lexus IS220d 96 Golf 3 2.0l 
|
|
|
sveinongen
Seniormedlem
   
Innlegg: 287
Bosted: Egersund
|
 |
« Svar #91 på: mai 02, 2013, 20:15:08 pm » |
|
|
|
|
Loggført
|
14 Lexus IS300h 01 Audi A6 2.4 Quattro 75 Dobbelkabiner 2.0L CJ motor 08 Ford Connect 93 Golf 1.6l 93 Golf 3 VR6 06 Lexus IS220d 96 Golf 3 2.0l 
|
|
|
Tistlo
Supermedlem
    
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss
Wer will, der kann
|
 |
« Svar #92 på: mai 02, 2013, 21:10:24 pm » |
|
nye varmepotter er ogso kjent for ein an ting; vesentlig mindre varmeeffekt enn dei orginale. men da kan henda da er godt nok om du ikkje skal bruka den om vinteren:)
|
|
|
Loggført
|
-tlf. 97419035 T-Mek AS
|
|
|
sveinongen
Seniormedlem
   
Innlegg: 287
Bosted: Egersund
|
 |
« Svar #93 på: mai 02, 2013, 21:26:56 pm » |
|
Ja det er vesentlig forskell på ribbene, men blir kun godværs bil. Men kjekt at alt virker på en gammel bil =)
|
|
|
Loggført
|
14 Lexus IS300h 01 Audi A6 2.4 Quattro 75 Dobbelkabiner 2.0L CJ motor 08 Ford Connect 93 Golf 1.6l 93 Golf 3 VR6 06 Lexus IS220d 96 Golf 3 2.0l 
|
|
|
Tistlo
Supermedlem
    
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss
Wer will, der kann
|
 |
« Svar #94 på: mai 03, 2013, 00:39:04 am » |
|
har du dei gamle endå er eg intrisert i å kjøpa dei:)
|
|
|
Loggført
|
-tlf. 97419035 T-Mek AS
|
|
|
sveinongen
Seniormedlem
   
Innlegg: 287
Bosted: Egersund
|
 |
« Svar #95 på: mai 03, 2013, 00:41:02 am » |
|
har du dei gamle endå er eg intrisert i å kjøpa dei:)
har de liggende, hadde tenkt og legge ut alt jeg har til overs når jeg er ferdig med restaureringen, reiser til Canada på jobb nå, så blir til sommeren en gang =)
|
|
|
Loggført
|
14 Lexus IS300h 01 Audi A6 2.4 Quattro 75 Dobbelkabiner 2.0L CJ motor 08 Ford Connect 93 Golf 1.6l 93 Golf 3 VR6 06 Lexus IS220d 96 Golf 3 2.0l 
|
|
|
Eiko Garage
Supermedlem
    
Innlegg: 840
Bosted: Rælingen
|
 |
« Svar #96 på: mai 03, 2013, 09:29:26 am » |
|
Fin bil. Lagt ned en del jobb her.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
sveinongen
Seniormedlem
   
Innlegg: 287
Bosted: Egersund
|
 |
« Svar #97 på: juni 22, 2013, 15:41:31 pm » |
|
Ferdig sandblåst, grunnet og tectylert unner =) Vask og montering av interiør gjenstår.. jihuuu =D  
|
|
|
Loggført
|
14 Lexus IS300h 01 Audi A6 2.4 Quattro 75 Dobbelkabiner 2.0L CJ motor 08 Ford Connect 93 Golf 1.6l 93 Golf 3 VR6 06 Lexus IS220d 96 Golf 3 2.0l 
|
|
|
JarleA
Seniormedlem
   
Innlegg: 296
Bosted: Stavanger
|
 |
« Svar #98 på: juni 26, 2013, 14:30:33 pm » |
|
Fikk sett på bilen din i dag mens du stod parkert på gjesteparkeringen til Oceaneering! Ser veldig bra ut! Må være godt å ha en så hel og pen bil!
Gratulerer med vel utført jobb!
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
sveinongen
Seniormedlem
   
Innlegg: 287
Bosted: Egersund
|
 |
« Svar #99 på: juni 28, 2013, 21:38:05 pm » |
|
Fikk sett på bilen din i dag mens du stod parkert på gjesteparkeringen til Oceaneering! Ser veldig bra ut! Må være godt å ha en så hel og pen bil!
Gratulerer med vel utført jobb!
Takk for det du =) Begynner og bli bra nå ja =)
|
|
|
Loggført
|
14 Lexus IS300h 01 Audi A6 2.4 Quattro 75 Dobbelkabiner 2.0L CJ motor 08 Ford Connect 93 Golf 1.6l 93 Golf 3 VR6 06 Lexus IS220d 96 Golf 3 2.0l 
|
|
|
sveinongen
Seniormedlem
   
Innlegg: 287
Bosted: Egersund
|
 |
« Svar #100 på: juni 28, 2013, 22:06:46 pm » |
|
|
|
|
Loggført
|
14 Lexus IS300h 01 Audi A6 2.4 Quattro 75 Dobbelkabiner 2.0L CJ motor 08 Ford Connect 93 Golf 1.6l 93 Golf 3 VR6 06 Lexus IS220d 96 Golf 3 2.0l 
|
|
|
vwsolli
Supermedlem
    
Innlegg: 2447
Bosted: Fredrikstad
1972 Bay & 1976 Bay
|
 |
« Svar #101 på: juni 28, 2013, 22:46:13 pm » |
|
Strøken bay 
|
|
|
Loggført
|
1968 T1 (Solgt) 1972 T2 1968 T1 (solgt) 1976 T2 (konebil)
|
|
|
holmsen
Supermedlem
    
Innlegg: 2440
Bosted: oslo
|
 |
« Svar #102 på: juni 29, 2013, 11:52:26 am » |
|
Strøken bay  x 2 som om den kom rett fra fabrikken
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
sveinongen
Seniormedlem
   
Innlegg: 287
Bosted: Egersund
|
 |
« Svar #103 på: juli 13, 2013, 23:44:07 pm » |
|
|
|
|
Loggført
|
14 Lexus IS300h 01 Audi A6 2.4 Quattro 75 Dobbelkabiner 2.0L CJ motor 08 Ford Connect 93 Golf 1.6l 93 Golf 3 VR6 06 Lexus IS220d 96 Golf 3 2.0l 
|
|
|
vwsolli
Supermedlem
    
Innlegg: 2447
Bosted: Fredrikstad
1972 Bay & 1976 Bay
|
 |
« Svar #104 på: juli 14, 2013, 22:24:40 pm » |
|
Utrolig strøken
|
|
|
Loggført
|
1968 T1 (Solgt) 1972 T2 1968 T1 (solgt) 1976 T2 (konebil)
|
|
|
|
sveinongen
Seniormedlem
   
Innlegg: 287
Bosted: Egersund
|
 |
« Svar #106 på: juli 15, 2013, 00:03:20 am » |
|
Sees på Scc om jeg kommer meg hjem fra jobb i rett tid 
|
|
|
Loggført
|
14 Lexus IS300h 01 Audi A6 2.4 Quattro 75 Dobbelkabiner 2.0L CJ motor 08 Ford Connect 93 Golf 1.6l 93 Golf 3 VR6 06 Lexus IS220d 96 Golf 3 2.0l 
|
|
|
BAC
Supermedlem
    
Innlegg: 715
Bosted: grimstad
|
 |
« Svar #107 på: februar 14, 2014, 00:20:37 am » |
|
Lekker bil og klapp på skuldra for fin restaurering. Det var jeg som eide denne bilen når den var i Grimstad.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
sveinongen
Seniormedlem
   
Innlegg: 287
Bosted: Egersund
|
 |
« Svar #108 på: februar 14, 2014, 01:07:36 am » |
|
Lekker bil og klapp på skuldra for fin restaurering. Det var jeg som eide denne bilen når den var i Grimstad.
Takk for det =) et "lite" prosjekt som tok så alt for lang tid... Har register fra vegvesenet, ser du eide den fra 2001-2005? Vet du når 2.0 literen ble satt i ?
|
|
« Siste redigering: februar 14, 2014, 01:31:27 am av sveinongen »
|
Loggført
|
14 Lexus IS300h 01 Audi A6 2.4 Quattro 75 Dobbelkabiner 2.0L CJ motor 08 Ford Connect 93 Golf 1.6l 93 Golf 3 VR6 06 Lexus IS220d 96 Golf 3 2.0l 
|
|
|
BAC
Supermedlem
    
Innlegg: 715
Bosted: grimstad
|
 |
« Svar #109 på: februar 14, 2014, 10:19:59 am » |
|
Se PM
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
sveinongen
Seniormedlem
   
Innlegg: 287
Bosted: Egersund
|
 |
« Svar #110 på: august 26, 2016, 11:14:50 am » |
|
Er i gang med en overhaling av motoren (2liter CJ, tror den er fra 1976) etter at topp pakningene gikk dunderen i sommer. Har hatt toppene til maskinering hos Unneberg da det var noe utgravinger der pakningene hadde blåst.
Målte også ende slark på veiv til 0.185 så da var det også en god mulighet til og splitte motoren for og ta en inspeksjon av veiven og kamaksel. Har i utgangspunktet ikke tenkt og trimme motoren, men ønsker og gjøre forbedringer og anbefalte oppgraderinger nå som jeg har den oppe. Har lest litt om å gjenge og plugge boringene til oljekanalene, er det noe vits i og gjøre det så lenge det ikke lekker fra de orginale?
Hva anbefales det og gjøre av forbedringer på disse motorene? Skal måle toleranser når jeg får kjøpt, evt lånt utstyr til det, som en ser på bildet trenger jeg ikke måle kamaksel. Den er det vell bare og kjøpe ny.
|
|
|
Loggført
|
14 Lexus IS300h 01 Audi A6 2.4 Quattro 75 Dobbelkabiner 2.0L CJ motor 08 Ford Connect 93 Golf 1.6l 93 Golf 3 VR6 06 Lexus IS220d 96 Golf 3 2.0l 
|
|
|
sveinongen
Seniormedlem
   
Innlegg: 287
Bosted: Egersund
|
 |
« Svar #111 på: august 26, 2016, 11:21:27 am » |
|
Skadene på stempel kommer fra noe som har løsnet og havnet inn i sylinder.
|
|
|
Loggført
|
14 Lexus IS300h 01 Audi A6 2.4 Quattro 75 Dobbelkabiner 2.0L CJ motor 08 Ford Connect 93 Golf 1.6l 93 Golf 3 VR6 06 Lexus IS220d 96 Golf 3 2.0l 
|
|
|
Bug_Man
Supermedlem
    
Innlegg: 1324
Bosted:
|
 |
« Svar #112 på: august 26, 2016, 12:42:22 pm » |
|
Man tapper oljekanalene så man kan rense de for all den gamle dritten som er der. Og mtp det som var på fingeren din kan det være lurt. Har lest dele meninger når det kommer til cam. Noen mener at de sliter og man burde bytte cam når motoren først er oppe. Vil du ha litt pver hundre hester så finn en mild trim-kam. Port toppene mildt og litt høyere komp. Men ikke for mye da den er i en buss. Og 40mm idf eller 36/40mm drla. 110 hk ish. Husker ikke hvilken men en webcam er ypperlig til type 4 med godt bunndrag. Sitter flere motor guruer her så de må gjerne rette på meg om jeg har feil Utrolig fin bus! Og balanser alt perfekt
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
sveinongen
Seniormedlem
   
Innlegg: 287
Bosted: Egersund
|
 |
« Svar #113 på: august 26, 2016, 14:32:58 pm » |
|
Man tapper oljekanalene så man kan rense de for all den gamle dritten som er der. Og mtp det som var på fingeren din kan det være lurt. Har lest dele meninger når det kommer til cam. Noen mener at de sliter og man burde bytte cam når motoren først er oppe. Vil du ha litt pver hundre hester så finn en mild trim-kam. Port toppene mildt og litt høyere komp. Men ikke for mye da den er i en buss. Og 40mm idf eller 36/40mm drla. 110 hk ish. Husker ikke hvilken men en webcam er ypperlig til type 4 med godt bunndrag. Sitter flere motor guruer her så de må gjerne rette på meg om jeg har feil Utrolig fin bus! Og balanser alt perfekt Takk =) Jeg starter en egen prosjekttråd for motor =)
|
|
|
Loggført
|
14 Lexus IS300h 01 Audi A6 2.4 Quattro 75 Dobbelkabiner 2.0L CJ motor 08 Ford Connect 93 Golf 1.6l 93 Golf 3 VR6 06 Lexus IS220d 96 Golf 3 2.0l 
|
|
|
VwSplit
Supermedlem
    
Innlegg: 997
Bosted: Østfold
|
 |
« Svar #114 på: august 28, 2016, 17:03:19 pm » |
|
Mange timer gjør gode resultater. Det er denne tråden et bevis på. Kjempeflott resultat av en kjempefin bil
|
|
|
Loggført
|
 Old bugs never die
|
|
|
|