mai 07, 2025, 12:25:03 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!

Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: California  (Lest 1652 ganger)
royale
Nybegynner
*

Vis profil

« på: september 25, 2010, 00:44:30 am »

Nå som dollaren begynne å krype nedover igjen (5.89 kr den 24.09.2010) Begynner det sikkert å bli aktuelt for noen å importere bil fra california.   
Jeg har observert at det er flere som har etterspurt ang import på forumet.

Noe som passer perfekt siden jeg for 3 mnd siden flyttet til California. Nærmere bestemt North Hollywood. For å gå på skole.
Jeg har så og si vokst opp med vw. Min far kjøpte sin 52 type 1 da jeg ble født og jeg var på ekeberg før jeg var ett år
(eller vintebro som det var den gang) og stort sett hvert år etter det.
Naturlig nok så ble det vw på meg også etterhvert. Som har resultert i at jeg har vært eller fremdeles er eier av  68, 69 , 73 Type 1,
73 Type2 og en 1962 Dobbelt Kabiner . Vw interressen fører jo til at man bygger seg opp en del kompetanse rundt bilene og at man
itillegg har skrudd en del på dem gjør jo at man kjenner både sterke og svake sider.

Derfor mener jeg at jeg har kompetansen til å vurdere biler objektivt og siden jeg bor i LA så har jeg mulighet for å se på objekter som folk evt er interressert i å kjøpe.

Intresserte kan sende PM eller mail til Kennethrobsahm@gmail.com

Som kjent er jo california flust med artige gobiter fra Wolfsburg. Bildene under er et par biler som står like ved der jeg bor.

* IMG_1646.jpg (25.96 KB. 240x320 - vist 192 ganger.)

* IMG_1645.jpg (21.7 KB. 320x240 - vist 182 ganger.)

Loggført
JonB
Supermedlem

Vis profil

« Svar #1 på: september 25, 2010, 00:58:08 am »

Har du noen referanser å vise til? Vurederer å handle T2 fra Cali, men hvis jeg skal bruke mellommann er jeg veldig interessert i eventuelle referanser før jeg heller tar turen over eller bruker andre kjentfolk.

Mvh
Jon
Loggført
royale
Nybegynner
*

Vis profil

« Svar #2 på: oktober 07, 2010, 03:26:22 am »

Hei !

Jeg prøvde forsåvidt å gjøre det klart at dette er noe som naturlig nok ikke har hatt tid til å gjøre my av ennå , siden jeg ikke har bodd her lenger enn 4 mnd. Nå tilbød jeg meg heller ikke nødvendigvis å ordne med frakt over heller. Da må jeg gjøre betraktelig mer research . Med mindre du mente referanser fra norge ?

Men det som jeg har mulighet i første omgang til å gjøre er å dra å beskue bilen, ta bilder , skrive en detaljert tilstands rapport , evt besørge frakt til havn eller fraktselskap etc.....

For fakta er at LA og California er gigantisk. Det er vanskelig å komme seg rundt (omtrent umulig uten bil). Trafikken er som i ville vesten og tar lang tid , med mindre man vet hvor man skal kjøre.

Det er jo såklart ingenting som kan erstatte å ha sett bilen med egne øyne, men det sparer deg for :

- Tapt arbeidsinntekt , som følge av å dra bort selv.
- En bortkastet tur . Hvis det skulle vise seg at bilen var røtten.
- Frustrasjon i LA trafikken og endeløs roting rundt i en altfor svær by som ender i at du plutselig befinner deg midt i ghettoen.
- En haug med telefon samtaler til USA
+++++

Itillegg så er mange amerikanere ekstremt skepiske for tiden i forhold til kjøp og salg via email fra utlandet. Min far prøvde nylig å kontakte en eier av en 914 , der eieren slutten å respondere når han fikk vite at forespørselen kom fra norge. Særlig gjelder dette craigslist. Svindel situasjonen her er betraktelig verre enn i norge , pga den dårlige økonomien.
Loggført
SplitMan
VSN
Supermedlem

Vis profil
« Svar #3 på: oktober 07, 2010, 07:44:33 am »

Hei !

Jeg prøvde forsåvidt å gjøre det klart at dette er noe som naturlig nok ikke har hatt tid til å gjøre my av ennå , siden jeg ikke har bodd her lenger enn 4 mnd. Nå tilbød jeg meg heller ikke nødvendigvis å ordne med frakt over heller. Da må jeg gjøre betraktelig mer research . Med mindre du mente referanser fra norge ?

www.calship.com
Loggført

SCREWDRIVER #2
Eivind E
Supermedlem

Vis profil
« Svar #4 på: oktober 08, 2010, 04:43:23 am »

Jeg hadde ingen problemer med å få kjøpt en bil der borte fra, selv om jeg var norsk..
..men så er jo jeg en grei kar Blunker hehehe
Loggført

65 Karmann Ghia @ 2332
66 1300 @ 1914
72 Doka @ 2.4
Sider: [1]
  Skriv ut  

Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!