Jeg ble i går den heldige eier av en Transporter fra 1973.

Hygget meg på hjemturen fra Raufoss til Asker, til tross for at det ble litt kjølig. Og her er vi ved utfordringens kjerne. Bilen mangler vaiere til varmespjeld (evt varmespjeldene?). Tidligere eier har på høsten festet disse i "varm" posisjon under bilen, men jeg forstår simpelthen ikke hvor spjeldene befinner seg...?
Bilen har også en ebersprecher bensinbrenner, men denne har tidligere eier ikke benyttet, og det er usikkert hvorvidt den fungerer eller overhodet er koblet til. Dersom den er koblet til ser det ikke ut til evt varmluft er frt videre fra varerommet. Dette er en tidligere ambulanse, så for å skape maksimalt kaos har den et utall brytere som for det meste trolig ikke er koblet til noen verdens ting. Er også usikker på om selve originalviften fungerer, men antar jeg skal klare å finne ut av dette selv. Det må jo være mulig å høre om den går, og om den ikke gjør det er det trolig bare å begynne evt feilsøking med å ta en titt i sikringsboks og sjekke ledningsnett.
Det jeg lurer på, er om det finnes en vennlig sjel her ute i VW-verden, med kjennskap til T2, som kan hjelpe meg å få de spjeldene i varmeposisjon? Bor i Asker så alt mellom Oslo og Drammen er helt ok. Betaler gjerne for hjelpen, og har anledning fredag kveld, lørdag dag og på søndag.
Et annet spm vedrørende spylevesketanken. Ser at denne har samme konstruksjon som på bobla, trykkluft. Det henger en slange der, men iom at bilen ikke har noe reservehjul i nærheten, forstår jeg ikke helt hvor trykket skal komme fra.