Otto-Racing
Nybegynner

Innlegg: 19
Bosted:
|
 |
« på: juli 28, 2011, 08:28:42 am » |
|
Hei.
Er Kerscher-Tuning sine Porsche kalipere TUV godkjent? Og er det disse man skal bruke sammen med Kerscher kitet bak + Kerscher bremse sylinder for å få godkjent 200hk?
Finner ikke på Kerscher sin hjemmeside at de er TUV godkjent, men på CSP står det at de er godkjent, men dog kun oppgitt med km/t, noe som BT ikke godtar.
MVH
Knut O.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
    
Innlegg: 4529
Bosted: Sandnes
:: DKL ::
|
 |
« Svar #1 på: juli 28, 2011, 11:58:20 am » |
|
Jeg er IKKE sikker bare så det er sagt... Andre kan sikkert fylle på. Men såvidt jeg har forstått finnes det følgende løsninger/kombinasjoner med TUV papirer. 1. Kerscher skriver foran med TUV papirer på 136hk 2. Kerscher skriver foran + bak med TUV papirer på 160hk (3. Kerscher skriver foran + bak med TUV papirer på 200hk. Selges ikke lenger, men jeg har et slikt sett liggende så jeg vet det finnes) 4. Kerscher skvier foran + bak + Porsche kalippere med TUV papirer på 240km/t. Haraune på forumet bruker en slik kombinasjon og vet sikkert mer.
Hva CSP tilbyr nå om dagen vet jeg ikke men det har visst kommet noe nytt der nå med papirer men tror det var for 5-205 boltmønster.
|
|
|
Loggført
|
Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014 Race car 9.49/236kmt@SCC 2017  "It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
|
|
|
Formula Vee
Supermedlem
    
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger
:: DKL ::
|
 |
« Svar #2 på: juli 28, 2011, 12:21:06 pm » |
|
Jeg ville kjøpe 200hk kitet men endte opp med 160, de sa det var det største de hadde tuv godkjenning på nå. Dette var for 3uker siden.
|
|
|
Loggført
|
SCC 2015 broken transmission barely left startline. SCC 2016 broken engine never made it to startline. SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car. 
|
|
|
Otto-Racing
Nybegynner

Innlegg: 19
Bosted:
|
 |
« Svar #3 på: juli 28, 2011, 15:27:15 pm » |
|
Var det hos Hot-Shop du kjøpte bremser? Husker VW Service hadde 200hk kitet... Det var da med skiver og kaliper foran og bak, + større bremse sylinder. Det er Haraune sine "gamle" skiver jeg har bak 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
    
Innlegg: 4529
Bosted: Sandnes
:: DKL ::
|
 |
« Svar #4 på: juli 28, 2011, 16:54:31 pm » |
|
Jeg kjøpte de privat, for som sagt 200hk settet selges ikke lengre.
|
|
|
Loggført
|
Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014 Race car 9.49/236kmt@SCC 2017  "It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
|
|
|
Jærva
|
 |
« Svar #5 på: juli 28, 2011, 21:22:47 pm » |
|
Jeg er IKKE sikker bare så det er sagt... Andre kan sikkert fylle på. Men såvidt jeg har forstått finnes det følgende løsninger/kombinasjoner med TUV papirer. 1. Kerscher skriver foran med TUV papirer på 136hk 2. Kerscher skriver foran + bak med TUV papirer på 160hk (3. Kerscher skriver foran + bak med TUV papirer på 200hk. Selges ikke lenger, men jeg har et slikt sett liggende så jeg vet det finnes) 4. Kerscher skvier foran + bak + Porsche kalippere med TUV papirer på 240km/t. Haraune på forumet bruker en slik kombinasjon og vet sikkert mer.
Hva CSP tilbyr nå om dagen vet jeg ikke men det har visst kommet noe nytt der nå med papirer men tror det var for 5-205 boltmønster.
Haraune har ikke Kercher bremser bak, men 944 turbo-bremser (skiver /kalipere) Ellers stemmer alt.
|
|
|
Loggført
|
Det 7. bud : Du skal ikke stjele. Staten liker ikke konkurranse!
Øyelokk, 009-fordeler og chrommoly-støtstenger skal destrueres!
|
|
|
Formula Vee
Supermedlem
    
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger
:: DKL ::
|
 |
« Svar #6 på: juli 28, 2011, 22:55:47 pm » |
|
For 136 hk må du bytte til 19.05mm sylinder bak. (står i mine papirer fra kerscher)
|
|
|
Loggført
|
SCC 2015 broken transmission barely left startline. SCC 2016 broken engine never made it to startline. SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car. 
|
|
|
Otto-Racing
Nybegynner

Innlegg: 19
Bosted:
|
 |
« Svar #7 på: juli 28, 2011, 23:33:31 pm » |
|
Jeg er IKKE sikker bare så det er sagt... Andre kan sikkert fylle på. Men såvidt jeg har forstått finnes det følgende løsninger/kombinasjoner med TUV papirer. 1. Kerscher skriver foran med TUV papirer på 136hk 2. Kerscher skriver foran + bak med TUV papirer på 160hk (3. Kerscher skriver foran + bak med TUV papirer på 200hk. Selges ikke lenger, men jeg har et slikt sett liggende så jeg vet det finnes) 4. Kerscher skvier foran + bak + Porsche kalippere med TUV papirer på 240km/t. Haraune på forumet bruker en slik kombinasjon og vet sikkert mer.
Hva CSP tilbyr nå om dagen vet jeg ikke men det har visst kommet noe nytt der nå med papirer men tror det var for 5-205 boltmønster.
Haraune har ikke Kercher bremser bak, men 944 turbo-bremser (skiver /kalipere) Ellers stemmer alt. Han hadde det før 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Roy Grelland
Supermedlem
    
Innlegg: 7577
Bosted: Nøtterøy
|
 |
« Svar #8 på: juli 28, 2011, 23:57:53 pm » |
|
For 136 hk må du bytte til 19.05mm sylinder bak. (står i mine papirer fra kerscher)
Jeg kjøpte 136hk kit fra Kerscher, med tuv-papirer, og da fulgte disse sylindrene med. Mener det er de samme som ble levert til Type 3.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Otto-Racing
Nybegynner

Innlegg: 19
Bosted:
|
 |
« Svar #9 på: juli 29, 2011, 16:03:41 pm » |
|
Snakket med Kerscher i dag....  Får TÜV papirer + dokumentasjon i fra Gierling dersom jeg har komplett kit foran og bak. Men dette var ikke testet opp mot HK men km/t.... Så er litt usikker på hvordan BT vil reagere på det.... Det burde jo ikke ha noe å si, da det er farten man skal bremse ned og ikke hk'ene.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Formula Vee
Supermedlem
    
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger
:: DKL ::
|
 |
« Svar #10 på: juli 29, 2011, 22:53:01 pm » |
|
Det vil si du kan ha "Skinnemotor" og gire ned girkassen? Hmm. Skeptisk...
|
|
|
Loggført
|
SCC 2015 broken transmission barely left startline. SCC 2016 broken engine never made it to startline. SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car. 
|
|
|
roadster72
Folkevognklubben
Seniormedlem
    
Innlegg: 490
Bosted: halden
jørn fra ostore Halden
|
 |
« Svar #11 på: august 16, 2011, 17:53:57 pm » |
|
du får fint lov til og montere disse kitta.. og skreve dem inn, men du må spørre ditt b.t i ditt lokal område om du får ha efekt økning. det ER stor forskjell fra stasjon til stasjon og hvem som skal godkjenne det.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Pål
Supermedlem
    
Innlegg: 3942
Bosted: Teie / Tønsberg
Vestfold
|
 |
« Svar #12 på: august 16, 2011, 19:40:57 pm » |
|
For 136 hk må du bytte til 19.05mm sylinder bak. (står i mine papirer fra kerscher)
Jeg kjøpte 136hk kit fra Kerscher, med tuv-papirer, og da fulgte disse sylindrene med. Mener det er de samme som ble levert til Type 3. Pumpene ble bestilt løst til deg. Det er ikke et sett med skiver og pumper 
|
|
|
Loggført
|
Pål - 1959 T1 Rag Top (Ö\_!_/Ö) I once thought that I was wrong and I was right. I was wrong
|
|
|
|