mai 04, 2025, 19:37:35 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Kerscher/Porsche skivebremser foran - T1  (Lest 2370 ganger)
Otto-Racing
Nybegynner
*
Innlegg: 19
Bosted:


Vis profil

« på: juli 28, 2011, 08:28:42 am »

Hei.

Er Kerscher-Tuning sine Porsche kalipere TUV godkjent?
Og er det disse man skal bruke sammen med
Kerscher kitet bak + Kerscher bremse sylinder for å få godkjent 200hk?

Finner ikke på Kerscher sin hjemmeside at de er TUV godkjent,
men på CSP står det at de er godkjent, men dog kun oppgitt med
km/t, noe som BT ikke godtar.

MVH

Knut O.
Loggført
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 4529
Bosted: Sandnes


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #1 på: juli 28, 2011, 11:58:20 am »

Jeg er IKKE sikker bare så det er sagt... Andre kan sikkert fylle på.
Men såvidt jeg har forstått finnes det følgende løsninger/kombinasjoner med TUV papirer.
1. Kerscher skriver foran med TUV papirer på 136hk
2. Kerscher skriver foran + bak med TUV papirer på 160hk
(3. Kerscher skriver foran + bak med TUV papirer på 200hk. Selges ikke lenger, men jeg har et slikt sett liggende så jeg vet det finnes)
4. Kerscher skvier foran + bak + Porsche kalippere med TUV papirer på 240km/t. Haraune på forumet bruker en slik kombinasjon og vet sikkert mer.

Hva CSP tilbyr nå om dagen vet jeg ikke men det har visst kommet noe nytt der nå med papirer men tror det var for 5-205 boltmønster.
Loggført

Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014
Race car 9.49/236kmt@SCC 2017




"It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #2 på: juli 28, 2011, 12:21:06 pm »

Jeg ville kjøpe 200hk kitet men endte opp med 160,   de sa det var det største de hadde tuv godkjenning på nå. Dette var for 3uker siden.
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Otto-Racing
Nybegynner
*
Innlegg: 19
Bosted:


Vis profil

« Svar #3 på: juli 28, 2011, 15:27:15 pm »

Var det hos Hot-Shop du kjøpte bremser?

Husker VW Service hadde 200hk kitet...
Det var da med skiver og kaliper foran og bak,
+ større bremse sylinder.

Det er Haraune sine "gamle" skiver jeg har bak  Gliser
Loggført
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 4529
Bosted: Sandnes


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #4 på: juli 28, 2011, 16:54:31 pm »

Jeg kjøpte de privat, for som sagt 200hk settet selges ikke lengre.
Loggført

Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014
Race car 9.49/236kmt@SCC 2017




"It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
Jærva
Supermedlem
*****
Innlegg: 1438
Bosted: Østlandet.



Vis profil WWW
« Svar #5 på: juli 28, 2011, 21:22:47 pm »

Jeg er IKKE sikker bare så det er sagt... Andre kan sikkert fylle på.
Men såvidt jeg har forstått finnes det følgende løsninger/kombinasjoner med TUV papirer.
1. Kerscher skriver foran med TUV papirer på 136hk
2. Kerscher skriver foran + bak med TUV papirer på 160hk
(3. Kerscher skriver foran + bak med TUV papirer på 200hk. Selges ikke lenger, men jeg har et slikt sett liggende så jeg vet det finnes)
4. Kerscher skvier foran + bak + Porsche kalippere med TUV papirer på 240km/t. Haraune på forumet bruker en slik kombinasjon og vet sikkert mer.

Hva CSP tilbyr nå om dagen vet jeg ikke men det har visst kommet noe nytt der nå med papirer men tror det var for 5-205 boltmønster.


Haraune har ikke Kercher bremser bak, men 944 turbo-bremser (skiver /kalipere) Ellers stemmer alt.
Loggført

Det 7. bud : Du skal ikke stjele. Staten liker ikke konkurranse!

Øyelokk, 009-fordeler og chrommoly-støtstenger skal destrueres!
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #6 på: juli 28, 2011, 22:55:47 pm »

For 136 hk må du bytte til 19.05mm sylinder bak.
(står i mine papirer fra kerscher)
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Otto-Racing
Nybegynner
*
Innlegg: 19
Bosted:


Vis profil

« Svar #7 på: juli 28, 2011, 23:33:31 pm »

Jeg er IKKE sikker bare så det er sagt... Andre kan sikkert fylle på.
Men såvidt jeg har forstått finnes det følgende løsninger/kombinasjoner med TUV papirer.
1. Kerscher skriver foran med TUV papirer på 136hk
2. Kerscher skriver foran + bak med TUV papirer på 160hk
(3. Kerscher skriver foran + bak med TUV papirer på 200hk. Selges ikke lenger, men jeg har et slikt sett liggende så jeg vet det finnes)
4. Kerscher skvier foran + bak + Porsche kalippere med TUV papirer på 240km/t. Haraune på forumet bruker en slik kombinasjon og vet sikkert mer.

Hva CSP tilbyr nå om dagen vet jeg ikke men det har visst kommet noe nytt der nå med papirer men tror det var for 5-205 boltmønster.


Haraune har ikke Kercher bremser bak, men 944 turbo-bremser (skiver /kalipere) Ellers stemmer alt.


Han hadde det før Blunker
Loggført
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7577
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #8 på: juli 28, 2011, 23:57:53 pm »

For 136 hk må du bytte til 19.05mm sylinder bak.
(står i mine papirer fra kerscher)

Jeg kjøpte 136hk kit fra Kerscher, med tuv-papirer, og da fulgte disse sylindrene med. Mener det er de samme som ble levert til Type 3.
Loggført
Otto-Racing
Nybegynner
*
Innlegg: 19
Bosted:


Vis profil

« Svar #9 på: juli 29, 2011, 16:03:41 pm »

Snakket med Kerscher i dag.... Kult
Får TÜV papirer + dokumentasjon i fra Gierling dersom jeg har komplett kit foran og bak.
Men dette var ikke testet opp mot HK men km/t....

Så er litt usikker på hvordan BT vil reagere på det....

Det burde jo ikke ha noe å si, da det er farten man skal bremse ned
og ikke hk'ene.
Loggført
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #10 på: juli 29, 2011, 22:53:01 pm »

Det vil si du kan ha  "Skinnemotor" og gire ned girkassen? Hmm. Skeptisk...
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

roadster72
Folkevognklubben
Seniormedlem
*****
Innlegg: 490
Bosted: halden


jørn fra ostore Halden


Vis profil
« Svar #11 på: august 16, 2011, 17:53:57 pm »

du får fint lov til og montere disse kitta.. og skreve dem inn, men du må spørre ditt b.t i ditt lokal område om du får ha efekt økning. det ER stor forskjell fra stasjon til stasjon og hvem som skal godkjenne det.
Loggført
Pål
Supermedlem
*****
Innlegg: 3942
Bosted: Teie / Tønsberg


Vestfold


Vis profil
« Svar #12 på: august 16, 2011, 19:40:57 pm »

For 136 hk må du bytte til 19.05mm sylinder bak.
(står i mine papirer fra kerscher)

Jeg kjøpte 136hk kit fra Kerscher, med tuv-papirer, og da fulgte disse sylindrene med. Mener det er de samme som ble levert til Type 3.

Pumpene ble bestilt løst til deg. Det er ikke et sett med skiver og pumper Blunker
Loggført

Pål
- 1959 T1 Rag Top
(Ö\_!_/Ö)
I once thought that I was wrong and I was right. I was wrong
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!