mai 04, 2025, 16:38:49 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!

Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: CB Performance FI- anlegg  (Lest 4377 ganger)
sandvik996tt
Gjest
« på: oktober 22, 2010, 12:10:58 pm »

Har søkt litt ang CB sitt quick tune anlegg her på disse sidene uten å finne så mye.

Har fått noen svar på PM, noen er veldig fornøyd, samt en som synes at dette er ett hobbyanlegg.

Noen som har noen erfaringer med dette anlegget, eller bør jeg velge noe helt annet ?

Takknemlig for alle svar.
Loggført
sandvik996tt
Gjest
« Svar #1 på: oktober 23, 2010, 22:15:44 pm »

Ingen  Hæ Hæ
Loggført
TomR
Supermedlem

Vis profil WWW
« Svar #2 på: oktober 23, 2010, 22:26:02 pm »

Jeg har et slik, har hatt alle 3 generasjoner, siste generasjon er et anlegg du fint kan leve med en stund, jeg pakket selv ned et slikt anlegg i dag - dette skal jeg bruke på en 2276 motor.
Loggført

- The devil is in the detalis!
- Når små menn kaster lange skygger så er det kveld!
sandvik996tt
Gjest
« Svar #3 på: oktober 29, 2010, 23:03:28 pm »

Har valgt CB quick tune  Glad
Loggført
VWdriver
Seniormedlem

VW 1303 Cab-78, VW 1302 Roadster-T4 2,0, P-911S-72

Vis profil
« Svar #4 på: november 01, 2010, 12:44:15 pm »

HEi Morten

Dette anlegget blir du sikkert fornøyd med. Flott laget, alt er bolt on.
Håper du kjøpte full mapping oppsettet. Jeg bestilte dette til en 356 Replica med 2,4l T-4 motor.
I tilegg kjøpte vi med E-Tenning fra CB P.

http://cbperformance.com/catalog.asp?ProductID=337

Dette Tennings-anlegget kobles til ECU og mappes sammen med insprøytningen.
Snakket med Pat Downs på CB. Utenom MSD ignition så var det dette han anbefalte for ca 2 år siden. MSD er mange ganger så dyrt, men selvfølgelig veldig bra. Dette er mye for pengene. 149$ om du har fordeleren selv. Ingen dårlige curver på turtalls skalaen.

Du må ha ny bensin tilførsel og retur til tanken. Større dim pga insprøytningen. (men det er vel gammel info)
Kjempe service fra CB når vi skulle starte opp. Hadde litt problemer, de tok det over tlf.
P.C. koblet til Internett og de fyret den fra 5000miles away.
Denne motoren gikk ikke lenge på grunn av helt andre årsaker og er nå til overhaling. Blir spennede å får start på den igjen.

Lykke til

Marius K.
Loggført
TomR
Supermedlem

Vis profil WWW
« Svar #5 på: november 01, 2010, 15:05:37 pm »

Problematikken rundt US/NO Xp er borte eller? Trenegr man ikke lenger en US versjon av xp eller 98 for å programmere sprutet?
Loggført

sandvik996tt
Gjest
« Svar #6 på: juli 29, 2011, 22:33:38 pm »

Da har jeg montert dette på bilen/motoren min

http://www.forum.vwacb.com/index.php?topic=2639.0

Funket greit men en bærbar PC med Vista, prøvde først 2 stk med Win7, det funket ikke.

Har støttet på ett lite problem med TPS senoren, uansett hva jeg gjør så får jeg ikke respons fra den.

Noen som vet hvordan den virker ? Går det  å feilsøke/måle om den virker ?
Loggført
Espen/VW54
Supermedlem

Vis profil
« Svar #7 på: juli 29, 2011, 22:51:47 pm »

Funket greit men en bærbar PC med Vista, prøvde først 2 stk med Win7, det funket ikke.

Har støttet på ett lite problem med TPS senoren, uansett hva jeg gjør så får jeg ikke respons fra den.

Tror svaret ligger i spørsmålet til Tom R over her..  Og svaret var at den problematikken nok ikke er borte. Send han en mld så forklarer han. bedre på data enn meg. Men har hatt problemet selv. Blunker
Loggført
Roy Grelland
Supermedlem

Vis profil
« Svar #8 på: juli 29, 2011, 23:00:29 pm »

vet ikke hvilken sensor som følger med cb sittsystem, men vanligvis er det tre ledninger,  0V, 5V og så signalet, som varierer mellom 0 og 5 V avhengig av vinkelen på spjellet.  Hvis det står et navn eller typenr på sensoren, kan du jo google det så finner du sikkert et koplingsskjema. Sjekk konnektorene dine også; jeg fikk ikke signal til å begynne med, men da var det en av ploene i den ene konnektoren som ikke satt helt på plass
Loggført
sandvik996tt
Gjest
« Svar #9 på: juli 29, 2011, 23:52:21 pm »

Takk for svar, fant en test her : 

Fikk målt TPS en, det var ikke noe feil på den .
Loggført
Roy Grelland
Supermedlem

Vis profil
« Svar #10 på: juli 30, 2011, 00:07:36 am »

da sjekker du konnektorene og om det er 0 og 5V på ledningene
Loggført
Espen/VW54
Supermedlem

Vis profil
« Svar #11 på: juli 30, 2011, 08:15:13 am »

Det har med språk på pc å gjøre. Mener enden på visa ble at det kun virket med engelsk windows. Hjelper ikke bare bytte språk. Akkurat samme problem hadde jeg.
Loggført
TomR
Supermedlem

Vis profil WWW
« Svar #12 på: juli 30, 2011, 09:21:52 am »

Amerikanere bruker "." som separator, mens vi i Europa bruker "," - norske operativsystemer har en helt annen *.ini fil enn på de amerikanske. Det jeg gjorde var å legge inn US XP og beholdt US tastatur, tidsoner +++

Har du forsøkt å laste ned siste versjoner av softwaren på CB sine sider?
Loggført

sandvik996tt
Gjest
« Svar #13 på: juli 30, 2011, 09:58:07 am »

Amerikanere bruker "." som separator, mens vi i Europa bruker "," - norske operativsystemer har en helt annen *.ini fil enn på de amerikanske. Det jeg gjorde var å legge inn US XP og beholdt US tastatur, tidsoner +++

Har du forsøkt å laste ned siste versjoner av softwaren på CB sine sider?

Takk for svar.

Jeg har brukt siste versjon fra CB sine sider. Endret til US tastatur, men jeg må få sjekket ut dette med , og . hvordan jeg endrer det.

Ellers blir det å laste ned US XP ( har du en link Tom ? )
Loggført
sandvik996tt
Gjest
« Svar #14 på: juli 30, 2011, 11:25:41 am »

Fant denne

http://www.vwnorge.no/index.php/topic,35494.msg354217.html#msg354217

win7 skal virke
Loggført
sandvik996tt
Gjest
« Svar #15 på: juli 30, 2011, 12:33:13 pm »

Da funker det, skiftet fra , til . i kontrollpanel  Gliser
Loggført
sandvik996tt
Gjest
« Svar #16 på: august 08, 2011, 18:17:14 pm »

Start  Gliser Gliser Gliser
Loggført
Espen/VW54
Supermedlem

Vis profil
« Svar #17 på: august 08, 2011, 18:46:10 pm »

Så bra. Glad
Loggført
sandvik996tt
Gjest
« Svar #18 på: august 14, 2011, 23:46:01 pm »

Foreløpig går den veldig rikt, lukter bensin i hele garasjen. Hører at den nesten drukner i bensin ved gass pådrag.

Da har jeg komt til side 9 her : http://www.cbperformance.com/pdf/QTEFISoftwareSetup.pdf

Her står det en liten  "note ", samt at det dukker opp noen noen dødningshoder  Øyerulling Øyerulling

Så skal det settes nye verdier på ARF ; eks 13,5 til Hæ

Er det noen som har vært igjennom dette på sitt oppsett ?

Loggført
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem

:: DKL ::

Vis profil
« Svar #19 på: august 14, 2011, 23:52:19 pm »

Kjenner ikke CB sin software, men det høred ut som target afr du skal sette slik at auto tune/closed loop har noe å gå etter.
Loggført

Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014
Race car 9.49/236kmt@SCC 2017

"It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
Roy Grelland
Supermedlem

Vis profil
« Svar #20 på: august 15, 2011, 01:22:46 am »

har aldri vært borti CB sitt sprut, men ut fra det jeg så i manualen, er det nok som trond siwer, at du må legge inn target-verdier for AFR.

Disse verdiene bruker da sprutet enten i closed loop, hvor den konstant går inn og regulerer bensinmengden for å treffe AFR-verdien best mulig (betinger at du gar wb lambda), eller som i TunerStudio som jeg bruker, kan du samle inn data, og så kjøre en analyse, hvor programmet foreslår ny ve-tabell etter å ha sammenliknet lambda-verdiene med AFR-tabellen. Som regel må man inn og glatte litt på verdiene etterpå.

Her er et eksempel på hvordan min AFR target tabell ser ut:

Det er minst to dimensjoner i en sånn tuning-jobb; den ene er å finne ut hvilken AFR-tabell din motor "liker" og så må man tune VE-tabelle for å treffe best mulig. Jeg har gått en del runder for å kiomme dit jeg er i dag.

* afr.jpg (100.12 KB, 602x240 - vist 154 ganger.)
Loggført
sandvik996tt
Gjest
« Svar #21 på: august 15, 2011, 21:49:23 pm »

Prøvde ut kaldstart funksjonen uten hell . Rekker tunge

Noen som har fått til dette selv uten å ta kontakt med CB / Pat for hjelp ?

Vil systemet tune seg selv inn, eller er det helt nødvending å sette AFR selv ?
Loggført
TomR
Supermedlem

Vis profil WWW
« Svar #22 på: august 17, 2011, 14:26:11 pm »

Du har krysset av for å vise "sliderene"? Juster slider med piltast høyre og venstre - den bruker pittelitt tid før den responderer på endringen. Der kan du fete opp og magre ut - men dette vil nok bare fungere på kald motor - om motor er over 150F så vil denne bli ignorert tror jeg..

Ellers så jeg i en annen tråd at du nevnte noe om AFR tabell - du har med et grunnoppsett - LAGRE DENNE. Når motoren din blir 150F vil den begynne å justere verdiene i forhold til faktisk behov og ikke det som står i VE tabell. Om avvikene er store så kan du velge å lagre de nye verdiene inn som grunnoppsett i den fila du og har en kopis av en anna plass.

Fra manualen:

G) You will notice after start up when the engine reaches 150 degrees head temp, that the EMS will begin to
"Learn" or "adapt" to your engine and driving style. The VE zones in the dashboard will start to fill in with values.
Negative values reflect that the EMS is pulling out fuel in that zone. Positive values reflect that the EMS is adding
fuel in that zone. Each number represents 1 percent. A value of -12 represents -12 percent of fuel is being pulled
out in that particular zone. Seeing zones in the 15-25 percent range is OK. When zones start climbing or dipping
into the 30 percent range you need to consider trying another profile.

H) If you have Zones in the 30 percent range, you can apply your VE correction to your original profile you saved
before start up.

http://www.cbperformance.com/pdf/QTEFISoftwareSetup.pdf
Loggført

Sider: [1]
  Skriv ut  

Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!