Kheiron
Supermedlem
    
Innlegg: 521
Bosted: Risør-Norge
|
 |
« på: oktober 24, 2010, 20:14:11 pm » |
|
Dette må jo være ypperlig når du skal vise bilen på EU eller på biltilsynet http://rbernauer.de/php/content.php?ort=kaefer&menu=trueUansett så er det imponerende med de effekter på orginalforgassere.. Uten at jeg har peil på trim, tenker jeg først; vil ikke den gå varm pga. mager blanding med for liten forgasser? 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
tmatre
Supermedlem
    
Innlegg: 878
Bosted: Rogaland - Klepp
|
 |
« Svar #1 på: oktober 24, 2010, 20:18:44 pm » |
|
Og 208nm på 2650 omdreininger  bussmotor!
|
|
|
Loggført
|
"Under steer is when you hit the wall with the front of the car and over steer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you."
|
|
|
rl
Telehiv Jumpers
Supermedlem
    
Innlegg: 635
Bosted: kodal
|
 |
« Svar #2 på: oktober 24, 2010, 20:57:53 pm » |
|
ikke så uvanelig i usa med 1776-2332 med 34 pict på bajaer og andre offrodere som vil ha moment 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Bendik
Medlem
  
Innlegg: 170
Bosted: Bergen
|
 |
« Svar #3 på: oktober 25, 2010, 20:17:14 pm » |
|
RL; regnet med at du så på denne..
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Jærva
|
 |
« Svar #4 på: oktober 25, 2010, 20:43:28 pm » |
|
Dette må være en knall motor for å stille opp på "std. 1600" på SCC  Jeg vet at Kjell Gudim hadde en type 3 som han kjørte med i veteran rally for en del år siden og danka ut alle i samme klasse da den hadde "standard" motor. Problemet var vel at de fant ut at denne "standard-motoren" hadde vært innom Kjell Aaen og hadde nå blitt en "STOR 1500S". (husker ikke i farta hvor stor den var)
|
|
« Siste redigering: oktober 25, 2010, 20:50:08 pm av Jærva »
|
Loggført
|
Det 7. bud : Du skal ikke stjele. Staten liker ikke konkurranse!
Øyelokk, 009-fordeler og chrommoly-støtstenger skal destrueres!
|
|
|
Kjell Roar
Supermedlem
    
Innlegg: 4182
Bosted: Sandefjord, ved Ekeberg grill & camping...
Fra 55? Hadde ikke råd til noe nyere...
|
 |
« Svar #5 på: oktober 27, 2010, 19:30:23 pm » |
|
Tror Gudims motor var 2,1 eller 2,3. Den var visst også "litt" grovere i målet enn en std 1500S...
|
|
|
Loggført
|
Ovalen har 30hk @ 3400rpm, og gjør glatt 0-100 etterhvert
Andre hobbykjøretøy: CX500, Z1000A2, V7Sport, CB100
|
|
|
|
Kjell Roar
Supermedlem
    
Innlegg: 4182
Bosted: Sandefjord, ved Ekeberg grill & camping...
Fra 55? Hadde ikke råd til noe nyere...
|
 |
« Svar #7 på: oktober 30, 2010, 10:46:27 am » |
|
Må nok dyse'n om, så blandinga blir riktig. Går den for varm, er blandinga feil, ikke at forgasseren er for liten. Med liten forgasser, er det toppregisteret som lider, mens bunn og mellomregister skal være sterkere enn med en større forgasser. Det har med strømningshastigheten i forgasseren på det turtallet du vil ha kreftene.
Det var hovedteorien, og så er det mange meninger rundt dette.
|
|
|
Loggført
|
Ovalen har 30hk @ 3400rpm, og gjør glatt 0-100 etterhvert
Andre hobbykjøretøy: CX500, Z1000A2, V7Sport, CB100
|
|
|
Lasse.E
|
 |
« Svar #8 på: oktober 30, 2010, 13:25:52 pm » |
|
Så hvis jeg monterer 2doble 36delorto og en mild kam i min 2,2l og dyser denne "riktig" så vil jeg få en motor med ganske bra bunndrag og lite guts i toppen??
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
nobrakes
Supermedlem
    
Innlegg: 3455
Bosted: oppland
|
 |
« Svar #9 på: mai 02, 2011, 22:42:22 pm » |
|
løfter denne tråden jeg, veldig nysgjerrig på om noen har tips å komme med angående en enkel gasser på en 2,2l motor, ønsker moment da den skal brukes i buss
|
|
|
Loggført
|
If it has Tits or Tires , it is going to get you in trouble.... Arnstein !
|
|
|
|