Ser bra ut, er det noen spesiell grunn til at det ikke er valgt rett skåret kamdrev ?
Hei Morten. Denne motoren blei kjøpt som en longblokk fra usa. Det ble noen problemer under oppstart så den måtte splittes.
Per Henning fant noen monteringsfeil og en god del som kunne forbedres

For jeg ville gjøre det beste ut av det jeg hadde
Så det er ikke noen annen grunn til at det var det som stod i.
Her er noe av det Per har skrivd som var problemet med den :
"De idiotene som hadde satt sammen motorn , hadde ikke aksial klaring på veivparti .
De hadde skviset bakre motor lager , slik at veiva gikk tungt rundt .Det gikk heldigvis bra med veiva – koster ca 9000,-
Motor måtte total demonteres . De kom frem flere feil under demonteringa / se bildene av dette : topper som ikke var tilpasset innsug mm
Vippe armene lå ventilene , derfor tettet de ikke – motor ville derfor ikke ha startet uansett .
Feil i vippe arms geometri . Denne måtte shimses opp .
Forgassere ble total demontert : Her var det feil i flotør høyde begge veier . Justert riktig etter Weber sin mål – klaringer .
Det er bare rein skjære flaks at den ikke fikk muligheten til å starte ” Dette ville endt i total havari .
Motor er kjørt i benk 1 time – kam er innkjørt . Responsen i motorn er helt enorm . "