Formula Vee
Supermedlem

:: DKL ::
|
 |
« Svar #30 på: september 09, 2010, 09:18:30 am » |
|
Og hvis jahn leser tråden som er linket fra rulator, http://www.vwnorge.no/index.php/topic,540.0.htmlTror jeg ikke noen kommer på å mene noe mer om den saken... (Det som alle mener, står der.)
|
|
|
Loggført
|
SCC 2015 broken transmission barely left startline. SCC 2016 broken engine never made it to startline. SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car. 
|
|
|
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem

:: DKL ::
|
 |
« Svar #31 på: september 09, 2010, 09:43:44 am » |
|
Og hvis noen mener noe mer så kan de jo fortsette i den tråden og la denne gli videre på det den var tiltenkt til.
|
|
|
Loggført
|
Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014 Race car 9.49/236kmt@SCC 2017  "It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
|
|
|
svenole
VSN
Supermedlem

|
 |
« Svar #32 på: september 09, 2010, 10:07:53 am » |
|
Ridderkors, blant annet fra de gamle ridderordene rundt 1200 tallet er blitt allemannseie i dag. Se bare mc miljøet. Alle kors er ikke heraldisk riktig, men de brukes av sine stolte eiere. Om eierne lever opp til kristene ridderdyder vet jeg ikke. Korsene har også dukket opp på båter i utmerkelser og nasjonalitetsflagg etc. Alle disse korsene er alle utledet fra den kjente korsformen som vi finner i mange varianter. Kors symbolene var i bruk før vår tidsrekning. Her i Norge hadde vi en lang 5 årig okupasjon og fikk nasismen tett innpå og det vekker mange såre minner. (En tanke er vel om vi hadde hatt et oppegående forsvar, så hadde krigen vert ungått i Norge men det er helt utafor tema.) Når det gjelder politikk så håper jeg andre fora brukes og at dette får lov til å dekke det det er ment for, nemlig interesse for bil.
Min erfaring med ex Tyske dekaler på kjøretøy er at de er stort sett blir brukt i europa når de fremstår i krigshistorisk sammenheng og har et historisk budskap. De alierte kjørteøyene bruker også sine. I andre sammenhenger blir de tildekket hvis de er påmalt. Dette gjelder spesielt ss logoer.
Interesant er det å undersøke hva korset står for og her er det mye å finne på nettet og i oppslagsbøker. Jeg synes korsformen er et godt symbol og håper at de som bruker denne som logo har en forståelse av dens egentlige og historisk oprinnelige betydnig.
|
|
« Siste redigering: september 09, 2010, 13:29:04 pm av svenole »
|
Loggført
|
|
|
|
TURBO
Gjest
|
 |
« Svar #33 på: september 09, 2010, 10:21:52 am » |
|
Ridderkors, blant annet fra de gamle ridderordene rundt 1200 tallet er blitt allemannseie i dag. Se bare mc miljøet. Alle kors er ikke heraldisk riktig, men de brukes av sine stolte eiere. Om eierne lever opp til kristene ridderdyder vet jeg ikke. Korsene har også dukket opp i utmerkelser og i nasjonalitetsflagg. Alle disse korsene er alle utledet fra den kjente korsformen som vi finner i mange varianter. Her i Norge hadde vi en lang 5 årig okupasjon og fikk nasismen tett innpå og det vekker for mange såre minner. (En tanke er vel om vi hadde hatt et oppegående forsvar, så hadde krigen vert ungått i Norge men det er helt utafor tema.)
Min erfaring med ex Tyske dekaler på kjøretøy er at de er stort sett blir brukt i europa når de fremstår i krigshistorisk sammenheng og har et historisk budskap. De alierte kjørteøyene bruker også sine. I andre sammenhenger blir de tildekket hvis de er påmalt. Dette gjelder spesielt ss logoer.
Interesant er det å undersøke hva korset står for og her er det mye å finne på nettet og i oppslagsbøker. Jeg synes korsformen er et godt symbol og håper at de som bruker denne som logo har en forståelse av dens egentlige og historisk oprinnelige betydnig.
Amen
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
TURBO
Gjest
|
 |
« Svar #34 på: september 09, 2010, 10:22:07 am » |
|
Og hvis noen mener noe mer så kan de jo fortsette i den tråden og la denne gli videre på det den var tiltenkt til.
Enig
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Solan
Supermedlem

Tar bussen (eller Bybanen) til jobb...
|
 |
« Svar #35 på: september 09, 2010, 12:43:40 pm » |
|
"Ein Volk, ein Reich...." osv er vel et sitat fra en av Hitlers taler, såvidt jeg vet...
|
|
|
Loggført
|
'52 Typ 11c Boble ragtop '65 Typ 221 Mikrobuss 11W
RZR - Aircooled cars with attitude - Vi sponser Knasten! Medlem av Prosjekt SambOen og Dugnadsgjeng Hel Ved
Jeg har brukt mye penger på øl og gamle folkevogner. Resten har jeg sløst bort...
|
|
|
SplitMan
VSN
Supermedlem

|
 |
« Svar #36 på: september 09, 2010, 13:24:34 pm » |
|
Fine design, absolutt!
Jeg har et spm... Klubblogoer og slikt skjønner jeg - men noen av de andre; Hvordan er de tenkt brukt? Er det på en måte en logo for bilen? En branding av en spesifikk bil, eller er det en logo som skal brande eieren? Flott deisgn og artige tanker, og det er mulig det er meg som begynner å bli gammel -men jeg skjønner liksom ikke helt hva mange av disse logoene er logoer for, eller hva de skal brande, hvordan de skal brukes?
Ikke ment negativt...bare trenger litt oppklaring..
|
|
|
Loggført
|
SCREWDRIVER #2
|
|
|
TURBO
Gjest
|
 |
« Svar #37 på: september 09, 2010, 13:39:35 pm » |
|
"Ein Volk, ein Reich...." osv er vel et sitat fra en av Hitlers taler, såvidt jeg vet...
Ein volk,ein Reich ein Fuhrer ja,det er ikke det det står i min logo 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
TURBO
Gjest
|
 |
« Svar #38 på: september 09, 2010, 13:47:18 pm » |
|
Fine design, absolutt!
Jeg har et spm... Klubblogoer og slikt skjønner jeg - men noen av de andre; Hvordan er de tenkt brukt? Er det på en måte en logo for bilen? En branding av en spesifikk bil, eller er det en logo som skal brande eieren? Flott deisgn og artige tanker, og det er mulig det er meg som begynner å bli gammel -men jeg skjønner liksom ikke helt hva mange av disse logoene er logoer for, eller hva de skal brande, hvordan de skal brukes?
Ikke ment negativt...bare trenger litt oppklaring..
For min del som er klubbløs,er ideen å ha en logo som er "min"og ikke nødvendigvis brander bilen.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Kormi
Seniormedlem

|
 |
« Svar #39 på: september 09, 2010, 13:48:03 pm » |
|
Ein volk,ein Reich ein Fuhrer ja,det er ikke det det står i min logo  Men du ser likheten? edit: sorry, for avsporing Surfer.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
TURBO
Gjest
|
 |
« Svar #40 på: september 09, 2010, 14:09:39 pm » |
|
Ein volk,ein Reich ein Fuhrer ja,det er ikke det det står i min logo  Men du ser likheten?  Ja, men det er Fuhrer som gjør det til et usmaklig uttrykk. edit: sorry, for avsporing Surfer.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
surfer56
Supermedlem

+4792817564
|
 |
« Svar #41 på: september 09, 2010, 15:41:19 pm » |
|
Jeg gleder meg til å sette i gang med neste prosjekt i kveld  No guts - no story.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Lars Bratteng
Telehiv Jumpers
Supermedlem

Senkepøbel
|
 |
« Svar #42 på: september 09, 2010, 16:16:52 pm » |
|
Vi gutta i Oil drippers garage har laget logoen for at vi gutta skal ha på bilen, vi henger sammen og skrur og har det gøy, så vi vil har liksom laget oss en liten gutteklubb innad i Østfold klubben, det andre om malteserkors gidder jeg ikke svare på det er andre tråder her inne for. Så da legger vi den død inne på tråden til Surf!!
|
|
|
Loggført
|
Kjør Hardt Kjørt Stil, Kjør Turbo Boble Bil
79 - T2 Ratlooker Doka -Solgt 93 - T4 Ratlooker Multivan - Solgt 68 - T1 RatLooker med snurre
|
|
|
surfer56
Supermedlem

+4792817564
|
 |
« Svar #43 på: september 09, 2010, 21:09:16 pm » |
|
Lars : takk skal du ha.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
surfer56
Supermedlem

+4792817564
|
 |
« Svar #44 på: september 13, 2010, 08:18:13 am » |
|
Ser ut til at en ny logo er snart på veien 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
TomR
|
 |
« Svar #45 på: september 13, 2010, 08:40:37 am » |
|
Du burde snart ligge under forhandler du!!  Ser ut til at en ny logo er snart på veien 
|
|
|
Loggført
|
- The devil is in the detalis! - Når små menn kaster lange skygger så er det kveld!
|
|
|
Hot Owl
Administrator
Supermedlem

|
 |
« Svar #46 på: september 16, 2010, 08:25:44 am » |
|
Her er en logo jeg har mekket for kompisgjengen Sandefjord Folk & Vogn. Med slagordet "Veldig hyggelig" var løpet på en måte lagt... 
 F&V.jpg (131.03 KB. 600x400 - vist 236 ganger.)
|
|
|
Loggført
|
Speed is no substitute for direction
|
|
|
|
trommemannen
Medlem

|
 |
« Svar #48 på: september 19, 2010, 09:39:52 am » |
|
Her er en logo jeg har mekket for kompisgjengen Sandefjord Folk & Vogn. Med slagordet "Veldig hyggelig" var løpet på en måte lagt...  [ Vedlegg ] Denne er knall!  Endelig versjon?
|
|
|
Loggført
|
T1 pre -67 ønskes kjøpt, helst EU-ok. Maks kr 25.000,-
Folk & Vogn
|
|
|
HB4596
Supermedlem

...de kunne servert en kebab.
|
 |
« Svar #49 på: september 19, 2010, 12:39:26 pm » |
|
Her er en logo jeg har mekket for kompisgjengen Sandefjord Folk & Vogn. Med slagordet "Veldig hyggelig" var løpet på en måte lagt...  [ Vedlegg ] Denne er knall!  Endelig versjon? Tror det er den endelige ja....
|
|
« Siste redigering: september 19, 2010, 20:03:10 pm av HB4596 »
|
Loggført
|
Mvh Pål Thomas Carlsen Veteran VW Klubben - Folk&Vogn, veldig hyggelig
|
|
|
krølle
Supermedlem