mattias
Seniormedlem
   
Innlegg: 288
Bosted: Oslo
|
 |
« på: november 10, 2010, 18:25:17 pm » |
|
Som dere ser på bilde er dette en industrimotor.. Fordeleren som står på har jeg sett folk pusset og styrt med for å få fin, men det er vel ikke noe spess med denne konta original?
|
|
|
Loggført
|
-1961 T1 -1961 T1 -1958 T2 -1976 T2
|
|
|
JS
Supermedlem
    
Innlegg: 2748
Bosted: Fredrikstad
|
 |
« Svar #1 på: november 10, 2010, 19:35:25 pm » |
|
Tast inn "Scintilla" i søkefeltet.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
JChE
Juniormedlem
 
Innlegg: 76
Bosted: Søgne
|
 |
« Svar #2 på: november 10, 2010, 19:43:21 pm » |
|
Tast inn "Scintilla" i søkefeltet.
Og når man gjør det, kommer det opp 1 innlegg. Det du skrev akkurat nå.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
anders.
Supermedlem
    
Innlegg: 1926
Bosted: tønsberg
|
 |
« Svar #3 på: november 10, 2010, 19:45:34 pm » |
|
gå til hovedsiden og søk. da kommer det masse
|
|
« Siste redigering: november 10, 2010, 19:47:31 pm av anders. »
|
Loggført
|
1 up
|
|
|
mattias
Seniormedlem
   
Innlegg: 288
Bosted: Oslo
|
 |
« Svar #4 på: november 10, 2010, 20:01:01 pm » |
|
Ja da var det navnet "Scintilla" jeg var ute etter.. Høres jo litt styrete ut med egen bryter osv.. Noen som vet hvordan jeg fjerner sperra?
|
|
|
Loggført
|
-1961 T1 -1961 T1 -1958 T2 -1976 T2
|
|
|
JS
Supermedlem
    
Innlegg: 2748
Bosted: Fredrikstad
|
 |
« Svar #5 på: november 10, 2010, 20:23:29 pm » |
|
Du tar vekk bøylen med fjør og motvekt som sitter under rotoren. Du skjønner det når du tar av lokket.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
mattias
Seniormedlem
   
Innlegg: 288
Bosted: Oslo
|
 |
« Svar #6 på: november 10, 2010, 21:06:31 pm » |
|
Ok og hva med strømmen som måtte ha egen bryter og greier? Hvorfor ikke bryte med tenning? Takker selvfølgelig for svar her! Fant forresten samme fordeler på ebay til 230euro..hmmm det er jo mere enn det jeg ga for motoren 
|
|
|
Loggført
|
-1961 T1 -1961 T1 -1958 T2 -1976 T2
|
|
|
JS
Supermedlem
    
Innlegg: 2748
Bosted: Fredrikstad
|
 |
« Svar #7 på: november 10, 2010, 22:16:44 pm » |
|
Du kan selvfølgelig bruke tenningsnøkkelen til å slå av ved å bruke et relé, denne stopper ikke før du jorder skruterminalen på baksiden. Jeg gjør det på denne måten men har stopprelé og justerbar turtallssperre i samme boks. På en vanlig motor greier du deg med et vanlig relé fra Biltema el.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
mattias
Seniormedlem
   
Innlegg: 288
Bosted: Oslo
|
 |
« Svar #8 på: november 10, 2010, 23:15:27 pm » |
|
Hmmm.. ok må vel nesten prøve dette. Merker du noe i forhold til standard? Pen tomgang osv..?
|
|
|
Loggført
|
-1961 T1 -1961 T1 -1958 T2 -1976 T2
|
|
|
JS
Supermedlem
    
Innlegg: 2748
Bosted: Fredrikstad
|
 |
« Svar #9 på: november 10, 2010, 23:21:00 pm » |
|
Nei, Ja. Denne gir like god gnist "uansett" turtall.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
mattias
Seniormedlem
   
Innlegg: 288
Bosted: Oslo
|
 |
« Svar #10 på: november 10, 2010, 23:22:55 pm » |
|
Ok jeg kommer sikkert med flere dumme spørsmål når jeg har fått den inn bak der  For for denne gang takk for hjelpen!
|
|
|
Loggført
|
-1961 T1 -1961 T1 -1958 T2 -1976 T2
|
|
|
Lars Bratteng
Telehiv Jumpers
Supermedlem
    
Innlegg: 1156
Bosted: Son -Oslo Fjorden Perle
Senkepøbel
|
 |
« Svar #11 på: november 10, 2010, 23:58:09 pm » |
|
Spør Dewil, han har peil på denne typen fordeler
|
|
|
Loggført
|
Kjør Hardt Kjørt Stil, Kjør Turbo Boble Bil
79 - T2 Ratlooker Doka -Solgt 93 - T4 Ratlooker Multivan - Solgt 68 - T1 RatLooker med snurre
|
|
|
|