Hei, hadde to spørsmål. Jeg byttet eksosanlegget for noen uker siden (til et effektanlegg), og siden den gang har motoren begynt å dø på tomgang, med andre ord når jeg kommer inn i et lyskryss og trykker clutchen inn. Motoren "henger" også igjen når jeg skal akslerere på lavt turtall. Motoren går derimot fint på høyt turtall. Det smeller også skikkelig fra eksosen ved girskifte.
Lurte da på om det er bensinblandingen som ikke er rett etter bytte av eksosanlegg? I såfall er dette en vanskelig jobb å stille forgasseren? Tar gjerne i mot råd om hvordan det skal gjøres. Vil tro at det skal være mer bensin i blandingen, siden bilen "hoster". Det er en 1600cc motor det er snakk om. Er litt grønn når det gjelder dette.
Det siste spørsmålet er om diverse vakum slanger. Jeg har sett litt rund, for å finne ut hvor de skal, men ikke klart det enda. Slangene er festet på samme plass som de var da jeg kjøpte bilen. Det er en åpning på luftfilteret som er ledig, og har bare blokkert denne foreløpig. Legger ved et bilde, og takker for alle svar

blb-1-3b.jpg (143.15 KB. 1685x1119 - vist 171 ganger.)