Epilog:
(har jeg først skrevet såpass om dette - kan jeg like gjerne ta med slutten

)
En liten fanfare for Grelland, som tidligere i tråden sa at biler ikke hadde for vane å helbrede seg selv. Dette i forbindelse med bensinlekkasjen jeg først var helt sikker på at var der, men som så uteble med sitt nærvær. Nå skal det sies at det lakk heftig fra støtstengene, men opprinnelig var jeg jo svært sikker på at det rant heftig med bensin...?
Reiste til postkontoret i dag, pakke fra VW veterandeler! Stifter og kondensator som jeg jo kjørte "på overtid" med, etter en nødløsning ordnet sent tirsdag natt. Da jeg kom ut i bilen - ingen start, ikke liv i det hele tatt...
Antok at dette handlet om stifter og kondensator, og tenkte at dette iallefall var god timing.

Reiste hjem og hentet verktøy, samt ringte Rikard for å få noen tips ift oppgaven. Til tross for mine 43 år er stifter, fordeler og kondensator jomfruelig mark for meg. Tilbake på postkontoret oppdaget jeg et ytterligere problem - det rant, bensin, definitivt bensin, i strie strømmer.

Skrudde av fordeleren, byttet stifter og kondensator, perfekt justert til 0,4 og oppdaget etterhvert at bensinlekkasjen kom fra overgangen hvor bensinslangen går inn på bensinfilteret (som satt svært godt gjemt bak luftfilterboksen) og som manglet slangeklemme (fy! hvorfor utfører ikke folk slikt ordentlig når de først gjør jobben?) og hvor bensinslangen til alt overmål var skåret på skrått slik at man optimerer muligheten for lekkasje...
Vel, Rikard dukket som vanlig velvillig og kompetent opp (takk Rikard!). Trangt å komme til bak der, men vi fikk bittelitt rom ved å demontere varmluftsvifta. Tilstrekkelig til å få på en slangeklemme. Bensinledningen ellers er frisk og fin, altså ingen morken gummi.
Bilen er hjemme, den opprinnelige lekkasjen er lokalisert og tettet. Jeg er glad! Igjen.

Trenger nok en justering av tenningstidspunkt, og muligens tomgang...? Motoren stoppet iallefall enkelte ganger ved giring og clutsj mot kryss etc, og jeg synes ikke den gikk så ordentlig som den pleier å gjøre.
Men her tar man steg for steg - ingen bensinlekkasje, ingen oljelekkasje, nye stifter og kondensator.
Det ække så gæli det!