Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
    
Innlegg: 4033
Bosted: Moss
|
 |
« Svar #90 på: desember 18, 2010, 22:59:54 pm » |
|
Ikke mye 1302 "L" lenger dette, Eivind! Her er det "RSL"! Kommer til å gå som en kule dette her, veldig bra!
Hyggelig at du liker det du ser RZA-Andy! Må kanskje få laget meg et nytt 1302 emblem. 1302 RSL :-) Kanskje folk slutter å "mobbe" oss med Superbeetle. I alle fall Putte når han har blitt en Super Duper Beetle!! "...these cars were preferred by the racers because the strut front suspension results in far superior handling than the regular torsion bar front end..." - Keith Seume
|
|
« Siste redigering: desember 18, 2010, 23:04:04 pm av Eivind (Putte) »
|
Loggført
|
|
|
|
Dewil
Supermedlem
    
Innlegg: 7541
Bosted: Moss
"Opinions are like assholes...everyone has one"
|
 |
« Svar #91 på: desember 19, 2010, 00:15:46 am » |
|
hmm... Eivind, forklar hva RSL står for...
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
    
Innlegg: 4033
Bosted: Moss
|
 |
« Svar #92 på: desember 19, 2010, 00:18:29 am » |
|
hmm... Eivind, forklar hva RSL står for...
Kanskje Race Super Lux? Evt 2276RSL Andre forslag?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Dewil
Supermedlem
    
Innlegg: 7541
Bosted: Moss
"Opinions are like assholes...everyone has one"
|
 |
« Svar #93 på: desember 19, 2010, 00:23:13 am » |
|
Rygge sivile lufthavn AS (RSL)  mange forslag veit jeg. Returned and Services League of Australia Royal Society of Literature RSL is a professional badminton equipment provider, established in England since 1928 Real Salt Lake Rochester Systems Ltd Også videre også videre...
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Dewil
Supermedlem
    
Innlegg: 7541
Bosted: Moss
"Opinions are like assholes...everyone has one"
|
 |
« Svar #94 på: desember 19, 2010, 00:24:00 am » |
|
Radar Software Library - NASA
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
    
Innlegg: 4033
Bosted: Moss
|
 |
« Svar #95 på: desember 19, 2010, 00:24:56 am » |
|
Tenkte på noe mer sporty jeg Anders :-)
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Eivind E
Supermedlem
    
Innlegg: 529
Bosted: Oslo
|
 |
« Svar #96 på: desember 19, 2010, 18:02:41 pm » |
|
Radikal Sports Limousine
|
|
|
Loggført
|
65 Karmann Ghia @ 2332 66 1300 @ 1914 72 Doka @ 2.4
|
|
|
Dewil
Supermedlem
    
Innlegg: 7541
Bosted: Moss
"Opinions are like assholes...everyone has one"
|
 |
« Svar #97 på: desember 19, 2010, 18:21:52 pm » |
|
Tenkte på noe mer sporty jeg Anders :-)
Å ja...  Må ha ny logo igjen da jo...
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
    
Innlegg: 4033
Bosted: Moss
|
 |
« Svar #98 på: desember 19, 2010, 18:28:04 pm » |
|
Tenkte på noe mer sporty jeg Anders :-)
Å ja...  Må ha ny logo igjen da jo... Putte logoen er frekk nok som den er ;-)
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
    
Innlegg: 4033
Bosted: Moss
|
 |
« Svar #99 på: desember 19, 2010, 18:28:27 pm » |
|
Radikal Sports Limousine
Kjøper forslaget ditt Eivind E 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Dewil
Supermedlem
    
Innlegg: 7541
Bosted: Moss
"Opinions are like assholes...everyone has one"
|
 |
« Svar #100 på: desember 19, 2010, 18:29:34 pm » |
|
*approved*
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
    
Innlegg: 4033
Bosted: Moss
|
 |
« Svar #101 på: desember 31, 2010, 17:33:47 pm » |
|
Siste nytt!
Snakket med Andersen Racing her om dagen. I følge skjemaet så skal Putte være klar for oppstart i løpet av siste uken i januar. Forsterket girkasse er bitt sendt fra Ernst Atle Larsen med nytt drev og diff sperre fra quaife. Så denne skal være i hus om kort tid. Eksosanlegget fra CSP (Super comp.) skal få et par nyesveisesømmer og CSP torque bar skal svæise inn.
Fikk også målt opp den nye garasjeplassen til Putte. Ble veldig overrasket at den var så stor ;-) 6.70 lang og 3.10 bred. Det blir jo nesten 21 kvm!
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Dewil
Supermedlem
    
Innlegg: 7541
Bosted: Moss
"Opinions are like assholes...everyone has one"
|
 |
« Svar #102 på: desember 31, 2010, 17:39:37 pm » |
|
Hurra! Grattis med garasje til Putte!
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
    
Innlegg: 4033
Bosted: Moss
|
 |
« Svar #103 på: desember 31, 2010, 17:55:20 pm » |
|
Skal bli godt med egen garasje. Gamlingene som jeg deler garasjen med nå setter ikke noe sørlig pris på markeringsflekkene til Putte.
 garasje.jpg (58.04 KB. 500x333 - vist 391 ganger.) Puttes nye hjem med tilhørende praktikantbolig.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Dewil
Supermedlem
    
Innlegg: 7541
Bosted: Moss
"Opinions are like assholes...everyone has one"
|
 |
« Svar #104 på: desember 31, 2010, 17:56:42 pm » |
|
Gamlingen er sikkert ikke noe bedre selv  hehe
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
    
Innlegg: 4033
Bosted: Moss
|
 |
« Svar #105 på: desember 31, 2010, 18:02:27 pm » |
|
Gamlingen er sikkert ikke noe bedre selv  hehe Det er f@en meg sikkert og visst! Kjenner lukta etter deres markeringsflekker i oppgangen og i heisen.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
    
Innlegg: 4033
Bosted: Moss
|
 |
« Svar #106 på: januar 01, 2011, 22:38:19 pm » |
|
Siste update fra Andersen Racing
Tilpasst CSP staget, lakket begge bakre bærearmer samt montert nye hjullager og simmringer. Begge Red9 uniball adapterene er monter pluss nye uretan foringer i bakstillingen. Vi vurderer i tillegg til CSP torquebar og stabstag montere ny CSP girkasse-/motorfeste.
|
|
« Siste redigering: januar 01, 2011, 23:00:20 pm av Eivind (Putte) »
|
Loggført
|
|
|
|
Dewil
Supermedlem
    
Innlegg: 7541
Bosted: Moss
"Opinions are like assholes...everyone has one"
|
 |
« Svar #107 på: januar 01, 2011, 23:05:22 pm » |
|
Går unna nå ja. Er ikke lenge igjen til snøen er borte! 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
    
Innlegg: 4033
Bosted: Moss
|
 |
« Svar #108 på: januar 01, 2011, 23:11:08 pm » |
|
Begynner å ta av nå Anders! Deilig med 6 plussgrader i solveggen tidligere i dag
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Dewil
Supermedlem
    
Innlegg: 7541
Bosted: Moss
"Opinions are like assholes...everyone has one"
|
 |
« Svar #109 på: januar 01, 2011, 23:11:43 pm » |
|
Ahh. Det vil jeg tro. Kommet deg i hus altså?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
    
Innlegg: 4033
Bosted: Moss
|
 |
« Svar #110 på: januar 01, 2011, 23:13:31 pm » |
|
Driver å flytter med barnevogna fra brygga til huset. Så dette tar tid.  Vi skal få lånt en kassebil om ikke så lenge. Så vi håper å ha flyttet inn i løpet av januar.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Dewil
Supermedlem
    
Innlegg: 7541
Bosted: Moss
"Opinions are like assholes...everyone has one"
|
 |
« Svar #111 på: januar 01, 2011, 23:14:53 pm » |
|
Med mange nok turer med barnevogn og ryggsekk er du nok inne før januar er over  hehe. Bare å skrike ut om jeg kan hjelpe veitu. Har tilgang på henger og hengerfeste...
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
    
Innlegg: 4033
Bosted: Moss
|
 |
« Svar #112 på: januar 01, 2011, 23:17:58 pm » |
|
Sant nok. Er ikke så lett å flytte uten bil. Men jeg og Junior har flyttet masse kjøkkenstasj de siste dagene. Er også greit med litt trim. Hehe. Skal ta deg på ordet Anders. Plutselig er du med å bærer ikeasofa og miele vaskemaskin på 94 kg 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Der_Butzelmann
Supermedlem
    
Innlegg: 1104
Bosted: Nærbø
The fart alone is`nt leathal, it`s the smell!
|
 |
« Svar #113 på: januar 06, 2011, 20:42:19 pm » |
|
Artig prosjekt. Ser bra ut så langt!
Ang. Red9Design`s produkt, så er jeg enig i at det ser litt pinglete ut ved innfestingen til uniballen. Utgangspunktet er jo bra, så det burde vel relativt greit la seg gjøre å modifisere dette med ei plate ytterst, med mellomstykker / distansehylser imot den indre plata, slik at konstruksjonen i prinsippet blir noe ala det som bla.a MBT med tanke på opplagringen og støtten.
|
|
|
Loggført
|
-73 1303S WBX -69 Buggy, kort -91 T4 Multivan -04 Touran
|
|
|
Hans-Arne
Juniormedlem
 
Innlegg: 81
Bosted: Larkollen, Moss
04 beetle cab - 56 oval - 70 early bay
|
 |
« Svar #114 på: januar 06, 2011, 22:19:42 pm » |
|
Hei Eivind takk for sist, lenge siden vi har fått bilder av bilen og motor. 
|
|
|
Loggført
|
-04 Beetle cab -56 Oval -70 Early Bay Doubledoor
|
|
|
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
    
Innlegg: 4033
Bosted: Moss
|
 |
« Svar #115 på: januar 06, 2011, 22:47:49 pm » |
|
Hei Eivind takk for sist, lenge siden vi har fått bilder av bilen og motor.  Hei hei! Det har vært en lang, lang juleferie Hans-Arne. Så derfor er det blitt dårlig med bilder av bil og motor. Skal til Andersen Racing til helgen for å få startet opp beistet. Så da blir det lagt ut film og bilder av Putte. Snakket med Kåre tidligere i dag vedr. ånding og valg av åndeboks/rør. Har kjøpt inn CSP sin som monteres på dynamofoten, men har nå blit litt usikker.  Med denne så blir det en del slanger som blir synlige siden vi i tillegg skal ha ånding på ventildekslene. Jeg ønsker i utgangspunktet et så "clean setup" som mulig. Så alternativet er kanskje å gå for f.eks. VW Speed Shop sin Breather Tube
 vwspeedshop.jpg (74.88 KB. 640x480 - vist 359 ganger.) eller Clyde Berg sin åndeboks  Begge disse monteres på brannveggen, slik at oljeslangene vil bli trukket bak viftehuset.
|
|
« Siste redigering: januar 06, 2011, 22:50:12 pm av Eivind (Putte) »
|
Loggført
|
|
|
|
JS
Supermedlem
    
Innlegg: 2748
Bosted: Fredrikstad
|
 |
« Svar #116 på: januar 07, 2011, 01:32:59 am » |
|
Hvorfor skal du ha ånding på ventildekslene?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
    
Innlegg: 4033
Bosted: Moss
|
 |
« Svar #117 på: januar 07, 2011, 10:59:43 am » |
|
Hvorfor skal du ha ånding på ventildekslene?
Hei JS Jeg skal vel være litt forsiktig å uttale meg om dette. Har jo kun lekt med luftkjølt VW i noen få år  Men jeg har prøvd å lese meg opp på dette temaet samtidig at jeg lytter til de som har erfaring  Andersen Racing har anbefalt meg å ventilere ventildekslene siden bilen skal brukes på bane (rundt og rundt) Slik jeg forstår det, så vil det å gi god ventilering av blokka gi redusert trykk i blokka, bedre tettehet på tempelringene, redusere "olje-lekkasjer" og gi bedre effekt. Fra: http://www.shoptalkforums.com/viewtopic.php?t=118958&highlight=The VW Breather Fix Not many modifications give you both more power and more reliability at the same time, but a good crankcase venting system is one of them. Reducing crankcase pressure buildup gives better piston ring sealing, reduced oil leaks, less intake charge contamination, and overall better engine performance.  
|
|
« Siste redigering: januar 07, 2011, 11:06:44 am av Eivind (Putte) »
|
Loggført
|
|
|
|
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo
Hvilken makalös manick
|
 |
« Svar #118 på: januar 07, 2011, 13:54:19 pm » |
|
Les den artikkelen en gang til: der står det crankcase pressure. Den eneste grunnen for at du burde ventilere dekslene er når du ikke har tilstrekkelig god ånding av motorblokka der trykket dannes.
|
|
|
Loggført
|
10.41 / 1641 / 2015 - 2016.
- Det er lettere å ape enn å skape -
|
|
|
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
    
Innlegg: 4033
Bosted: Moss
|
 |
« Svar #119 på: januar 07, 2011, 13:59:23 pm » |
|
Les den artikkelen en gang til: der står det crankcase pressure. Den eneste grunnen for at du burde ventilere dekslene er når du ikke har tilstrekkelig god ånding av motorblokka der trykket dannes.
Det skal jeg gjøre BeetleBug Hvordan vet man om man ikke har tilstrekkelig god ånding av motorblokka?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|