B-Bay
Seniormedlem
   
Innlegg: 497
Bosted: Buskerud
|
 |
« på: november 25, 2010, 23:11:33 pm » |
|
.... blir skikkelig irritert på den nye Dodgen som det ikke går ann å få i første gir, og man dytter og dytter for så og oppdage at den har vært i første gir hele tiden. Det oppdager man når man slipper kluthcen...
Og når mår man først kommer seg på veien og skal bremse ned i første kryss, da blir det bråstopp, og man har nesten skrubbsår i pannen etter rattet...
Og når man syns at Dodgen er så ufattelig stille å kjøre, men det er allikevel en litt merkelig lyd et eller annet sted, og man begynner og lete på varmeapparatet for å sjekke om man har viften litt vel mye på, for så og oppdage når man slenger et øye på instrumetbordet, at man kjører på 4. gir i 95 km i timen....
|
|
|
Loggført
|
1973 Boble 1303 Cab 1973 Boble 1300s BUDDY 1977 Westfalia 1969 VW Buss (Prosjekt) 1971 Lillebror
|
|
|
Sander
Seniormedlem
   
Innlegg: 284
Bosted: stavenger
Das Auto...
|
 |
« Svar #1 på: november 25, 2010, 23:53:34 pm » |
|
Eller kjører med overdrevent høyt turtall for å få varme i bilen.....
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
røed
Seniormedlem
   
Innlegg: 318
Bosted: bærum
1303s
|
 |
« Svar #2 på: november 26, 2010, 00:13:34 am » |
|
sjekke om motoren i det heletat er i gang når man står vet et lyskryss. 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
58orgbug
Supermedlem
    
Innlegg: 628
Bosted: fredrikstad
|
 |
« Svar #3 på: november 26, 2010, 00:24:01 am » |
|
det går da ikke ann å kjøre for mye boble  den Dodgen kan bare stå, så kjører du bare boble, da blir det ikke noe problem 
|
|
|
Loggført
|
FOLLO VW KLUBB
|
|
|
Tistlo
Supermedlem
    
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss
Wer will, der kann
|
 |
« Svar #4 på: november 26, 2010, 10:31:10 am » |
|
Hehe det er ein alvårleg forskjell på kor følsom bremsane er ivertfall!! Eg driv jo med lerekjøyring no og den trafikkskule nymotens golfen skal du vera forsiktig med å bremsa på...høgg i bremsane med samma ein er borti medan bolbo heima må ein faktisk legga litt vekt på pedalen skal det skje noko
|
|
|
Loggført
|
-tlf. 97419035 T-Mek AS
|
|
|
B-Bay
Seniormedlem
   
Innlegg: 497
Bosted: Buskerud
|
 |
« Svar #5 på: november 26, 2010, 11:25:50 am » |
|
Familiebilen er og sån. Søstra mi skulle prøve bobla og skulle bremse ned før en sving (jeg må legge til at hun kjørte i sneglefart, for boble bar skummelt!) og ho bremset og bremset men hun sa: herregud jeg har ikke bremser!!! Den bremser ikke!!! Må liksom klemme til da, ikke bare fislebremse! Jeg tror ikke hun ble overbevist om at hun må skaffe seg boble akkurat 
|
|
|
Loggført
|
1973 Boble 1303 Cab 1973 Boble 1300s BUDDY 1977 Westfalia 1969 VW Buss (Prosjekt) 1971 Lillebror
|
|
|
hovdingen
Seniormedlem
   
Innlegg: 411
Bosted: MELBU
|
 |
« Svar #6 på: november 26, 2010, 13:18:14 pm » |
|
.... blir skikkelig irritert på den nye Dodgen som det ikke går ann å få i første gir, og man dytter og dytter for så og oppdage at den har vært i første gir hele tiden. Det oppdager man når man slipper kluthcen...
Og når mår man først kommer seg på veien og skal bremse ned i første kryss, da blir det bråstopp, og man har nesten skrubbsår i pannen etter rattet...
Og når man syns at Dodgen er så ufattelig stille å kjøre, men det er allikevel en litt merkelig lyd et eller annet sted, og man begynner og lete på varmeapparatet for å sjekke om man har viften litt vel mye på, for så og oppdage når man slenger et øye på instrumetbordet, at man kjører på 4. gir i 95 km i timen....
Bytt bil!
|
|
|
Loggført
|
Ola Steimoeggen Villaveien 11 8445 MELBU (o\_/o) 1961 T1 1965 T1 1974 1303S Lillebror 1971 m/fortelt
|
|
|
Sander
Seniormedlem
   
Innlegg: 284
Bosted: stavenger
Das Auto...
|
 |
« Svar #7 på: november 26, 2010, 19:29:30 pm » |
|
Hehe  , "VW for life" eller?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Martin
Supermedlem
    
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold
|
 |
« Svar #8 på: november 26, 2010, 19:39:55 pm » |
|
det går da ikke ann å kjøre for mye boble  den Dodgen kan bare stå, så kjører du bare boble, da blir det ikke noe problem  Spørs hva slags DODGE det er 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
58orgbug
Supermedlem
    
Innlegg: 628
Bosted: fredrikstad
|
 |
« Svar #9 på: november 26, 2010, 22:17:27 pm » |
|
Den er hvertfall for ny, nye biler er noe hærk. kjør veteran å vær glad, bare kle deg godt så er det mer kjøreglede i en gammel bil enn i en ny, og kjøre glede pissær på komfort 
|
|
|
Loggført
|
FOLLO VW KLUBB
|
|
|
Pan
Supermedlem
    
Innlegg: 1444
Bosted: Trondheim
|
 |
« Svar #10 på: november 26, 2010, 22:46:10 pm » |
|
Det der med bremser kan jeg skrive under på. De siste tre åra har jeg kjørt omkring 15 000 km i Bobla og kanskje 30 km i 2000-modell Golfen til foreldra mine, og det er det eneste jeg har kjørt i moderne bil på de tre åra. Servo, skivebremser på alle fire hjul og helt nye bremseklosser var en litt annen opplevelse!
Forøvrig synes jeg moderne biler er så brede at det ikke er måte på. Og man hører jo ikke om motoren stopper...
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Pan
Supermedlem
    
Innlegg: 1444
Bosted: Trondheim
|
 |
« Svar #11 på: november 28, 2010, 23:37:12 pm » |
|
Lurer på om jeg har kjørt for mye Boble når jeg...
Starter beinkald bil i atten blå, puster frostrøyk så det står etter, skraper frontruta med ujevne mellomrom... Kommer inn i en tunell, får dogg på frontruta og oppdager at vindusviskerne ikke rikker seg pga kulda... Og til slutt kommer hjem til oppvarma parkeringskjeller og bare flirer av det hele. Motoren klarer jo knapt å bli varm...
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
B-Bay
Seniormedlem
   
Innlegg: 497
Bosted: Buskerud
|
 |
« Svar #12 på: november 28, 2010, 23:58:57 pm » |
|
det går da ikke ann å kjøre for mye boble  den Dodgen kan bare stå, så kjører du bare boble, da blir det ikke noe problem  Spørs hva slags DODGE det er  Desverre ingen god gammel Dodge, bare noe nymotens amerikansk skit!
|
|
|
Loggført
|
1973 Boble 1303 Cab 1973 Boble 1300s BUDDY 1977 Westfalia 1969 VW Buss (Prosjekt) 1971 Lillebror
|
|
|
|