ClassicVAG
Medlem
  
Innlegg: 161
Bosted:
|
 |
« Svar #30 på: februar 04, 2011, 21:19:58 pm » |
|
Da blir det tur til Vennesla i morgen... 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
ClassicVAG
Medlem
  
Innlegg: 161
Bosted:
|
 |
« Svar #31 på: februar 06, 2011, 15:28:36 pm » |
|
Takket være Svein Terje er nå nye foringer til king bolt'en brosjet opp og ny king bolt presset inn. Nye foringer og link pin (med nålelager faktisk) er også på plass og venstre spindel er montert på bilen. I morgen tipper jeg høyre kommer på plass også...
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
ClassicVAG
Medlem
  
Innlegg: 161
Bosted:
|
 |
« Svar #32 på: april 18, 2011, 21:33:59 pm » |
|
Da er endelig forstillingen klar og bilen på hjulene igjen, mangler bare innstilling av geometrien så skal det være greit.
Det venstre styrestaget måtte kappes i og med at jeg har en smalere forstilling nå...tok av ca. 10 mm.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
ClassicVAG
Medlem
  
Innlegg: 161
Bosted:
|
 |
« Svar #33 på: april 21, 2011, 15:34:33 pm » |
|
Var oppom verkstedet i dag og hadde tenkt å begynne med sandblåsing, men tok ut girkasse i stedet og steamet bunnplaten...igjen. Håper å få sandblåst i løpet av påsken.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Tistlo
Supermedlem
    
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss
Wer will, der kann
|
 |
« Svar #34 på: april 21, 2011, 18:32:42 pm » |
|
Manglar berre osten under bunnplato der no 
|
|
|
Loggført
|
-tlf. 97419035 T-Mek AS
|
|
|
ClassicVAG
Medlem
  
Innlegg: 161
Bosted:
|
 |
« Svar #35 på: mai 10, 2011, 21:47:33 pm » |
|
Da har det skjedd en hel del gitt. Bunnplaten er klar innvendig etter å ha sveist inn litt nytt stål på høyre side (under batteriet) og en liten bit på venstre side. Nå er den lakkert og ferdig innvendig og nå er det bakstilling og girkasse som skal tas. Deretter må jeg sette den på siden og ta under.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
ClassicVAG
Medlem
  
Innlegg: 161
Bosted:
|
 |
« Svar #36 på: mai 10, 2011, 21:49:38 pm » |
|
...og så noen til...
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
ClassicVAG
Medlem
  
Innlegg: 161
Bosted:
|
 |
« Svar #37 på: oktober 16, 2013, 18:38:00 pm » |
|
Ser at jeg har glemt å oppdatere tråden, men det har i hvert fall skjedd en del.
Bunnplaten er så godt som ferdig og her om dagen fikk jeg karrosseriet tilbake fra lakkering. Det ble rett og slett veldig bra og jeg synes fargen er utrolig flott på bilen. Et par bilder før den ble satt inn på verkstedet og behørig dekket til.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
ClassicVAG
Medlem
  
Innlegg: 161
Bosted:
|
 |
« Svar #38 på: oktober 16, 2013, 18:41:48 pm » |
|
Det er straks klart for og sette karosseriet ned på bunnplata igjen, men før det må motorrommet lakkeres og støydempes. Fikk gjort lakkeringen i går og begynt på støydepmingen i dag. Håper å bli ferdig i morgen.
Har også et spørsmål angående rattstamme. Jeg har fått tips om at hvis jeg finner en rattstamme fra 1967-69 så har disse modellene både vindusvisker og retningslys på rattstammen, og den skal vistnok passe i min bil. Er det noen som kan bekrefte eller avkrefte det?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Gaffel
Supermedlem
    
Innlegg: 865
Bosted: Fredrikstad
That's what she said..
|
 |
« Svar #39 på: oktober 16, 2013, 22:01:42 pm » |
|
Lekker blåfarge!
|
|
|
Loggført
|
Everyone aspires to soar like an eagle, but weasels don't get sucked into jet engines
|
|
|
ClassicVAG
Medlem
  
Innlegg: 161
Bosted:
|
 |
« Svar #40 på: oktober 16, 2013, 22:05:18 pm » |
|
Lekker blåfarge!
Takk for det, jeg ble i hvert fall kjempefornøyd.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Tistlo
Supermedlem
    
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss
Wer will, der kann
|
 |
« Svar #41 på: oktober 17, 2013, 11:47:50 am » |
|
66-67 har innebygd langlys brytar i blinklyshendelen men du må vel heilt opp til ca 72 før du fekk både viskaren og lys på rattstamma
meget bra arbeid!!
|
|
|
Loggført
|
-tlf. 97419035 T-Mek AS
|
|
|
ClassicVAG
Medlem
  
Innlegg: 161
Bosted:
|
 |
« Svar #42 på: oktober 17, 2013, 13:44:16 pm » |
|
66-67 har innebygd langlys brytar i blinklyshendelen men du må vel heilt opp til ca 72 før du fekk både viskaren og lys på rattstamma
meget bra arbeid!!
Takk for det, hyggelig å høre. Jeg har hørt at såpass ny rattstamme ikke passer på min, vet du om det stemmer?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
ClassicVAG
Medlem
  
Innlegg: 161
Bosted:
|
 |
« Svar #43 på: oktober 17, 2013, 13:46:18 pm » |
|
Takk for tilbakemeldinger, det er hyggelig.
Dagens innsats på verkstedet bestod av montering av skjermer og stigtrinn på høyre siden, samt støydemping av torpedoveggen i motorrommet. Har også lakkert hengslene til motorlokket og noen adaptere.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
scardeep
Supermedlem
    
Innlegg: 780
Bosted: Nesoddtangen
|
 |
« Svar #44 på: oktober 18, 2013, 09:30:48 am » |
|
Nice farge! hvor kjøpte du dynamat? Jeg har kjøpt demping som er så svak på festside at jeg er redd en gang å bruke den...
|
|
|
Loggført
|
"...you can drive it from the garage to the track and back to work on Monday without touching it..."
|
|
|
ClassicVAG
Medlem
  
Innlegg: 161
Bosted:
|
 |
« Svar #45 på: oktober 18, 2013, 12:29:36 pm » |
|
Nice farge! hvor kjøpte du dynamat? Jeg har kjøpt demping som er så svak på festside at jeg er redd en gang å bruke den...
Takker og bukker Jeg bestilte egentlig STP fra Ljudia ( http://www.ljudia.no/bilstereo-s82121/dempemateriale-c461959), men det tok litt tid og når jeg fant en pakke Dynamat hos den lokale BilXtra-butikken så kjøpte jeg den for å få det gjort. Tror Bilstereospesialisten har Dynamat i forskjellige størrelser og typer.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
ClassicVAG
Medlem
  
Innlegg: 161
Bosted:
|
 |
« Svar #46 på: oktober 26, 2013, 22:49:22 pm » |
|
Ting begynner og komme på plass, og nå ligner det jo faktisk på en bil også.
PS! Skjermene på venstre side er bare hengt på plass for å få de vekk fra gulvet.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
ClassicVAG
Medlem
  
Innlegg: 161
Bosted:
|
 |
« Svar #47 på: oktober 30, 2013, 10:28:14 am » |
|
Kjøpte uoriginale stigtrinn i sorteloksert aluminium, og det er ikke meningen at det skal være noen pakning mellom disse og karosseriet.
Prøvemonterte og fant ut at slik kan det ikke være...avstand som fylles opp med sand og skitt med dertil hørende rust er ikke aktuelt. Etter en aldri så liten tabbe tildigere hvor jeg kappet listen mellom skjerm og karosseri for kort (måtte kjøpe en rull til) hadde jeg ekstra list som jeg prøve, og den passet perfekt.
Gummilisten er først "limt" til stigtrinnet Butyl og deretter tilpasset lengde og plassering av festeører. Deretter skrudd til karosseriet og det ser meget bra ut. Butyl'en gjør at det er tett, men hvis jeg trenger det så kan de fjernes og gummilisten enkelt byttes ut.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
scardeep
Supermedlem
    
Innlegg: 780
Bosted: Nesoddtangen
|
 |
« Svar #48 på: oktober 30, 2013, 12:22:37 pm » |
|
Det var en fin tiltak! Ser bra ut. Ble det helt tett mellom karosseri og stigtrinn? Skal ikke det være noe dreneringsåpninger? Husker ikke helt men det høres litt feil om vann fra karosseri må renne over stigtrinn og ned...
|
|
|
Loggført
|
"...you can drive it from the garage to the track and back to work on Monday without touching it..."
|
|
|
ClassicVAG
Medlem
  
Innlegg: 161
Bosted:
|
 |
« Svar #49 på: oktober 30, 2013, 15:00:07 pm » |
|
Det var en fin tiltak! Ser bra ut. Ble det helt tett mellom karosseri og stigtrinn? Skal ikke det være noe dreneringsåpninger? Husker ikke helt men det høres litt feil om vann fra karosseri må renne over stigtrinn og ned...
Det stemmer ja, helt tett mellom karosseri og stigtrinn. Vet ikke om det skal være slik originalt for å være ærlig, men jeg tar en sjanse. Foretrekker at det blir liggende oppå stigtrinnet, heller enn mellom karosseri og stigtrinn. Det er forøvrig åpning mellom stigtrinnet og skjermene foran og bak så jeg håper det evt. blir borte der. Rillene i stigtrinnet gjør jo uansett at det ikke kan renne noe særlig inn mot, eller ut fra, karosseriet, men heller fremover og bakover.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
ClassicVAG
Medlem
  
Innlegg: 161
Bosted:
|
 |
« Svar #50 på: november 26, 2013, 23:09:20 pm » |
|
Da har det skjedd litt mer her, og karosseri og bunnplate er nå "sammen" igjen etter lang adskillelse.
Litt smalere dekk foran så tror jeg dette blir bra. Det eneste jeg ikke er helt fornøyd med er at det høyre bakhjulet stikker litt lenger ut enn det vesntre, og jeg forstår ikke helt hvorfor. Jeg har tatt en masse mål av karosseri får demontering (på grunn av skade) og kan ikke se at den er skjev noe sted. Karosseriet er også montert med alle bolter på plass.
Er det slik det er på gamle bobler?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
ClassicVAG
Medlem
  
Innlegg: 161
Bosted:
|
 |
« Svar #51 på: november 26, 2013, 23:18:36 pm » |
|
Har fått støydempet kupeen også, men jeg trenger litt mer motor for å dra på all denne vekten 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Phlip
Medlem
  
Innlegg: 246
Bosted: Oslo/Tofte
|
 |
« Svar #52 på: november 27, 2013, 01:24:27 am » |
|
Denne blir dritfin! Kjempejobb :-) Er fargen Alaska Blue metallic? Samme som 1303S kom med i 73?
|
|
|
Loggført
|
Mvh. Philip
1500 1967 1300 1969 (under restaurering) TLC BJ40 1980
Tidligere: 1303S 1973 1200 1965
|
|
|
scardeep
Supermedlem
    
Innlegg: 780
Bosted: Nesoddtangen
|
 |
« Svar #53 på: november 27, 2013, 09:56:59 am » |
|
Du legger ikke demping på hjularker bak? Det er jo der sprut banker mest. Mye kg brukte du totalt med matter? For meg så gikk det 24kg...
|
|
|
Loggført
|
"...you can drive it from the garage to the track and back to work on Monday without touching it..."
|
|
|
ClassicVAG
Medlem
  
Innlegg: 161
Bosted:
|
 |
« Svar #54 på: november 27, 2013, 15:09:04 pm » |
|
Denne blir dritfin! Kjempejobb :-) Er fargen Alaska Blue metallic? Samme som 1303S kom med i 73?
Takk for det. Husker ikke fargenavn og -kode i farten, men det er en farge som er relativt ny så vidt jeg har funnet ut.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
ClassicVAG
Medlem
  
Innlegg: 161
Bosted:
|
 |
« Svar #55 på: november 27, 2013, 15:10:25 pm » |
|
Du legger ikke demping på hjularker bak? Det er jo der sprut banker mest. Mye kg brukte du totalt med matter? For meg så gikk det 24kg...
Har ikke tenkt det ennå, men hvis jeg har nok igjen så gjør jeg kanskje det. Har ikke lyst og kjøpe masse mer matte og ha liggende til overs... Har brukt noe slikt som 15-20 kilo hittil, men jeg har litt igjen til dørene så jeg nærmer meg nok 25 kilo til slutt tenker jeg.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Bubble
Juniormedlem
 
Innlegg: 57
Bosted: Buskerud
|
 |
« Svar #56 på: november 27, 2013, 20:58:47 pm » |
|
Hva slags matter er dette? og hvor kan jeg få kjøpt det?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
ClassicVAG
Medlem
  
Innlegg: 161
Bosted:
|
 |
« Svar #57 på: november 28, 2013, 10:52:35 am » |
|
Hva slags matter er dette? og hvor kan jeg få kjøpt det?
De heter STP og er bestilt fra Ljudia. Veldig enkle og legge egentlig, men jeg anbefaler hansker 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
ClassicVAG
Medlem
  
Innlegg: 161
Bosted:
|
 |
« Svar #58 på: desember 01, 2013, 21:08:16 pm » |
|
Da har jeg etter mye slåssing fått trukket kabel bakover til motorrommet, det var rett og slett et helsike. Har også fått koblet opp baklysene, det var moro med tanke på at det ikke har vært "liv" i de på bortimot 30 år...
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
scardeep
Supermedlem
    
Innlegg: 780
Bosted: Nesoddtangen
|
 |
« Svar #59 på: desember 02, 2013, 10:09:45 am » |
|
Pent gjort! Hva slags masse har du brukt får motorrom? Bare svart maling eller?
|
|
|
Loggført
|
"...you can drive it from the garage to the track and back to work on Monday without touching it..."
|
|
|
|