KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #60 på: januar 13, 2011, 22:29:58 pm » |
|
savner ett bilde av deg i stedet.. 
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
BERGER
|
 |
« Svar #61 på: januar 13, 2011, 23:12:11 pm » |
|
Jeg føler at du prøver å fortelle meg noe Jørn.... 
|
|
|
Loggført
|
 This is my simple religion: -Be cool -Don't be an asshole
|
|
|
BERGER
|
 |
« Svar #62 på: januar 13, 2011, 23:13:23 pm » |
|
Du prøver å stroppe stumt denne gangen?
I mangel av hjul blir det stropping i reservehjulet....
|
|
|
Loggført
|
 This is my simple religion: -Be cool -Don't be an asshole
|
|
|
Del
Medlem
  
Innlegg: 185
Bosted: -
|
 |
« Svar #63 på: januar 15, 2011, 20:37:01 pm » |
|
edit
|
|
« Siste redigering: januar 24, 2011, 22:49:51 pm av Del »
|
Loggført
|
|
|
|
BERGER
|
 |
« Svar #64 på: januar 15, 2011, 21:34:22 pm » |
|
Se her ja! 
|
|
|
Loggført
|
 This is my simple religion: -Be cool -Don't be an asshole
|
|
|
Dewil
Supermedlem
    
Innlegg: 7541
Bosted: Moss
"Opinions are like assholes...everyone has one"
|
 |
« Svar #65 på: januar 16, 2011, 03:44:35 am » |
|
hmm. Noen har satt inn noe nytt blekk i flyndra di Berger... Makan. Den "noen" sveiser visst penere enn meg 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
BERGER
|
 |
« Svar #66 på: januar 17, 2011, 21:45:07 pm » |
|
Fagfolk i arbeid 
|
|
|
Loggført
|
 This is my simple religion: -Be cool -Don't be an asshole
|
|
|
Martin
Supermedlem
    
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold
|
 |
« Svar #67 på: januar 17, 2011, 22:07:13 pm » |
|
hammergutta kan sitt arbeid ja, skulle gjerne sett en kveld  er jo i son i ukene.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Del
Medlem
  
Innlegg: 185
Bosted: -
|
 |
« Svar #68 på: januar 17, 2011, 23:45:30 pm » |
|
edit
|
|
« Siste redigering: januar 24, 2011, 22:49:27 pm av Del »
|
Loggført
|
|
|
|
Dewil
Supermedlem
    
Innlegg: 7541
Bosted: Moss
"Opinions are like assholes...everyone has one"
|
 |
« Svar #69 på: januar 17, 2011, 23:46:44 pm » |
|
Se her ja. Det går unna. Blir sprekt dette.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #70 på: januar 17, 2011, 23:47:49 pm » |
|
uhh! nice! her er det seriøs smaling på gang ??
detaljer please !?
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Roy Grelland
Supermedlem
    
Innlegg: 7577
Bosted: Nøtterøy
|
 |
« Svar #71 på: januar 17, 2011, 23:52:29 pm » |
|
stiv bakaksel?  Ser bra ut Øyvind
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
BERGER
|
 |
« Svar #72 på: januar 18, 2011, 00:06:40 am » |
|
Her er det vel tatt av ca 2" på hver side. Bruker Type 3 Variant fjører. Skal gå greit med 8" slicks under skjermen nå Ser bra ut Thomas!
|
|
|
Loggført
|
 This is my simple religion: -Be cool -Don't be an asshole
|
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #74 på: januar 18, 2011, 00:10:41 am » |
|
tøft. ja ser profft ut  små sjanser for att denne lager 4 hjulspor i snøen (rett frem) 
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Roy Grelland
Supermedlem
    
Innlegg: 7577
Bosted: Nøtterøy
|
 |
« Svar #75 på: januar 18, 2011, 00:15:26 am » |
|
Her er det vel tatt av ca 2" på hver side. Bruker Type 3 Variant fjører. Skal gå greit med 8" slicks under skjermen nå Ser bra ut Thomas! jeg har tatt av ca 1" på hver side på min, men det blir fort trangt mot dempertårna, blir disse moddet?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
BERGER
|
 |
« Svar #76 på: januar 18, 2011, 00:17:52 am » |
|
Her er det vel tatt av ca 2" på hver side. Bruker Type 3 Variant fjører. Skal gå greit med 8" slicks under skjermen nå Ser bra ut Thomas! jeg har tatt av ca 1" på hver side på min, men det blir fort trangt mot dempertårna, blir disse moddet? Hele dempertårnet er flyttet inn 
|
|
|
Loggført
|
 This is my simple religion: -Be cool -Don't be an asshole
|
|
|
Hans-Arne
Juniormedlem
 
Innlegg: 81
Bosted: Larkollen, Moss
04 beetle cab - 56 oval - 70 early bay
|
 |
« Svar #77 på: januar 18, 2011, 00:29:48 am » |
|
Fy....f..... jeg gleder meg til å se Rabelder ned over stripa. Spennende å følge med på planene dinne.
Mvh Hans-Arne
|
|
|
Loggført
|
-04 Beetle cab -56 Oval -70 Early Bay Doubledoor
|
|
|
Dewil
Supermedlem
    
Innlegg: 7541
Bosted: Moss
"Opinions are like assholes...everyone has one"
|
 |
« Svar #78 på: januar 18, 2011, 00:36:47 am » |
|
Blir grymt dette Berger. Planer om å få denne klar til sesongen?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
BERGER
|
 |
« Svar #79 på: januar 18, 2011, 00:58:14 am » |
|
Takker  Lysten er der, så spørs det på tid og penger bare...
|
|
|
Loggført
|
 This is my simple religion: -Be cool -Don't be an asshole
|
|
|
RZR-Andy
Supermedlem
    
Innlegg: 2038
Bosted: Bergen
www.regenstadt.com
|
 |
« Svar #80 på: januar 18, 2011, 07:56:25 am » |
|
Full pakke ser det ut for, blir veldig spennende å se denne på SCC!
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Dewil
Supermedlem
    
Innlegg: 7541
Bosted: Moss
"Opinions are like assholes...everyone has one"
|
 |
« Svar #81 på: januar 18, 2011, 13:26:54 pm » |
|
Takker  Lysten er der, så spørs det på tid og penger bare... Det er vel sånn ca der jeg er med fastbacken også. Stort sett penger det står på, tid er det nok av :p hehe.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo
Hvilken makalös manick
|
 |
« Svar #82 på: januar 18, 2011, 13:29:11 pm » |
|
Nå er vel tiden inne for at de tar den ferdig sveiste bakstillingen og flytter hele pakken 2 - 3" opp.
|
|
|
Loggført
|
10.41 / 1641 / 2015 - 2016.
- Det er lettere å ape enn å skape -
|
|
|
Del
Medlem
  
Innlegg: 185
Bosted: -
|
 |
« Svar #83 på: januar 20, 2011, 21:56:35 pm » |
|
edit
|
|
« Siste redigering: januar 24, 2011, 22:48:50 pm av Del »
|
Loggført
|
|
|
|
BERGER
|
 |
« Svar #84 på: januar 20, 2011, 22:59:20 pm » |
|
Fine greier 
|
|
|
Loggført
|
 This is my simple religion: -Be cool -Don't be an asshole
|
|
|
Savanna67
Supermedlem
    
Innlegg: 503
Bosted: Oslo-Skedsmo
|
 |
« Svar #85 på: januar 21, 2011, 00:13:35 am » |
|
Er buret sveist i kanalen?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
JS
Supermedlem
    
Innlegg: 2748
Bosted: Fredrikstad
|
 |
« Svar #86 på: januar 21, 2011, 00:26:31 am » |
|
Er buret sveist i kanalen?
At hovedbøylen er sveist i kanalen er i alle fall åpenbart...
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Savanna67
Supermedlem
    
Innlegg: 503
Bosted: Oslo-Skedsmo
|
 |
« Svar #87 på: januar 21, 2011, 00:38:27 am » |
|
Hvordan funker dette med tanke på godkjenning, ref Bilsportboka?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
BERGER
|
 |
« Svar #88 på: januar 21, 2011, 08:49:02 am » |
|
Etter hva jeg har skjønnt, er det uproblematisk.
Det skal være festet til "rammen" eller gulvet og her er det på en måte begge deler. Dette sier bilsportreglene:
Alle biler med original hel ramme som er bygget etter 01.01.2005, må ha en veltebøyle boltet til rammen. Biler med selvbærende karosseri kan benytte to kvadratiske plater på over- og undersiden av gulvet. Min. størrelse på platene er 152 mm x 152 mm. Min. tykkelse er 3,2 mm. Platene skal være festet med min. 4 stk. 10 mm bolter. Avstanden fra hjelmen til hovedbøylen skal være maks. 15 cm i loddrett stilling når føreren sitter i normal sittestilling. Alle rør skal være min. 44,5 mm x 3,0 mm sømløse stålrør. Hovedbøylen skal være laget i ett stykke og være utstyrt med et lett tilgjengelig 6 mm inspeksjonshull. Innfesting av aktre støtter skal være maksimalt 127 mm fra hovedbøylens hjørne.
FIA: Full Bodied Cars On full bodied car, with driver in driving position, helmet must be in front of main hoop. If helmet is behind or under main hoop, additional tubing same size and thickness as roll cage must be added to protect driver. Main hoop may be laid back or forward but driver must be encapsulated within the required roll cage components. On unibody cars with stock floor and firewall (wheel tubs permitted), the roll cage may be bolted or welded to the floor/rocker box via 6-inch x 6-inch x .125-inch (152 x 152 x 3.2 mm) steel plates similar to the roll-bar attachment requirements of paragraph 4.10. Unless attaching to OEM floor or frame, the minimum requirements for a frame member to which a roll-cage member is attached are 1 5/8-inch (41.2 mm) x .118-inch (3.0 mm) MS or .083-inch (2.1 mm) CM round and/or 2-inch x 2-inch x .058 (50.8 x 50.8 x 1.5 mm) MS or CM rectangular.
|
|
|
Loggført
|
 This is my simple religion: -Be cool -Don't be an asshole
|
|
|
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo
Hvilken makalös manick
|
 |
« Svar #89 på: januar 21, 2011, 09:38:55 am » |
|
Bemerk: http://bilsport.no/uploads/fia_paragraf_4_11_bur_skisse_og_maal.pdfhttp://www.nhra.com/tech_specs/sportcompact/2008_SC_Rulebook.pdfBåde FIA og NHRA sier at rørtykkelse i full bur skal være minimum 41,3 x 3. Benyttes det kun bøyle skal den være 45 x 3mm. Ikke en eneste plass er det å lese at kravet til et fullbur er 45 x 3mm. Disse reglene er så og si de samme overalt og bilsportforbundet har mer eller mindre oversatt direkte fra regelboken fra NHRA. I UK så er reglene til UK MSA også basert på NHRA men der er drag med VW så populært at dem har tilleggsregler for biler med motor bak: 8.5 - 12.99 seconds = full 6 point cage. 13 - 14.9 = roll bar modifies roof = full cage flip front quicker than 14.99 = full 6 point cagePersonlig mener jeg at den beste løsningen er å sveise buret til kanalene. På den måten får du buret med deg når du løfter karroseriet og slipper å måtte løfte hele karroseriet over buret når det er sveist i bunnplaten.
|
|
|
Loggført
|
10.41 / 1641 / 2015 - 2016.
- Det er lettere å ape enn å skape -
|
|
|
|