Først et lite skrytebilde etter at ny skive, kalipter, bremseslange og bremserør er montert. For meg som er newbie er det simpelthen litt staslig å få til ting sånn helt på egenhånd.

Det er dessuten deilig med nye blanke deler!

IMG_0314.jpg (31.76 KB. 360x270 - vist 152 ganger.)
Den gamle skiven så simpelthen forferdelig ut ift rust, og den gamle kalipteren hadde kun slitt på den ene klossen - som til gjengjeld satt klin inntil hele veien. Ikke rart bilen buttet imot og trakk til venstre. Ferdig med venstre side i dag, og tar høyre side når dagslyset er tilbake i morgen. Håper operasjonen går like greit der. Prøvekjørte en tur etterpå, og til tross for at bilen triller vesentlig bedre når bremsen ikke er inne, trekker den fremdeles like mye til venstre under bremsing. Lar være å engste meg over dette til samme operasjon er utført på høyre side i morgen.

Har et spørsmål vedrørende dette luftesettet fra Torshov:

IMG_0315.jpg (27.41 KB. 360x270 - vist 129 ganger.)
Jeg var overbevist om at det kun var å løsne luftenippel på kalipter, tre over den blanke slangen og trykke bremsen forsiktig innover gjentatte ganger. Mente dette da skulle fungere slik at bremseveske og luft kom ut, samt at luft ikke ville komme inn i systemet igjen. Dette fungerte ikke helt, så hva er det jeg overser? Hva er f. eks de to svarte greiene til?
Tror likevel jeg har fått luftet systemet tålelig bra, simpelthen fordi det er kort vei fra bremsepedal til venstre kalipter slik at det fungerte greit med slangen. Men det
hadde jo vært greit å være sikker.