mai 05, 2025, 11:41:51 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Trenger litt motor hjelp ang en 69 mod 1500 motor  (Lest 1572 ganger)
pffp
Nybegynner
*
Innlegg: 25
Bosted: Østfold



Vis profil
« på: desember 22, 2010, 00:18:17 am »

Heisann. Jeg sliter med at motoren kvæler seg ved hurtig gassing. Dvs jeg må ha endel turtall ved kjøring, el dør motoren. Hva skal stiftåpningen være i fordeler, og hvor er tenningsmerket ved bruk av tenningslampe? Hva skal tenningen være (f.ø.d)? Pluggene er fine og fordeler samt rotor ganske nytt. Ved tomgang går bilen fint og starter lett. Men som sagt ved belastning-rask gasspådrag kvæler den seg.
Gjerne bilder vedrørende tenningsmerket.

Takker for hjelp Glad
« Siste redigering: desember 22, 2010, 00:20:13 am av pffp » Loggført
vw56
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 1567
Bosted: Darbu


Rust is not a crime..


Vis profil
« Svar #1 på: desember 22, 2010, 00:21:06 am »

litt trang 0.4 skal stiftåpning være.. men sjekk oxo om vakumet på fordelern funker opptimalt oxo..
Loggført

Erik Andersen 3322 Darbu
tlf: 46813220
----------------------------------------------------------

Røyken og Omegn Aircoolers

Arrangement Ansvarlig




------------------------------------------------------------------------------
1967 Notchback
1989 Transporter syncro bruksvogn Solgt
1969 Variant Solgt
1956 Oval Solgt
1973 1303S SOLGT
H-MEK
Supermedlem
*****
Innlegg: 4035
Bosted: Furnes/Brumunddal



Vis profil
« Svar #2 på: desember 22, 2010, 02:03:04 am »

Sjekk akspumpefunksjonen! Dårlig membran, eller tett rør?
Loggført

Henning
Tlf 408 26 388
pffp
Nybegynner
*
Innlegg: 25
Bosted: Østfold



Vis profil
« Svar #3 på: desember 22, 2010, 05:13:49 am »

Hvor sitter akspumpa da? membran osv? Bilder hjelper veldig da jeg ikke er så kjent med disse motorene.
Takker for svar  Blunker
Loggført
Einic
Supermedlem
*****
Innlegg: 773
Bosted: Røyken



Vis profil
« Svar #4 på: desember 22, 2010, 09:54:19 am »

Blir som regel tett i "svanehalsen", et rør med tynt hull i enden som står ved chokespjeldet.
Sitter festet på kon, og kan løsnes med en tang. Renses og "tappes" forsiktig fast igjen med en liten dor på flensen. Sjekk først om det spruter bensin ut av dette røret når du gir gass. (Kikk ned i forgasseren med luftfilteret av) Unngå helst å starte opp uten filter, det kan komme flammer opp.
Loggført
Pan
Supermedlem
*****
Innlegg: 1444
Bosted: Trondheim


Vis profil

« Svar #5 på: desember 22, 2010, 21:14:50 pm »

Nå som det er kaldt, kan dette også komme av dårlig forvarming av forgasser/innsug. Blir lufta i innsuget for kald, kondenserer bensina på vei til sylindrene.
Loggført
pffp
Nybegynner
*
Innlegg: 25
Bosted: Østfold



Vis profil
« Svar #6 på: desember 25, 2010, 20:25:00 pm »

Da virker det som om problemet er løst Glad Var den svanehalsen som var tett. Tok den av og blåste med trykkluft inn i smale dysa. Kulda er ikke no problem da den har stått i en lun garasje. Blir og prøvekjøre den i morra når det er lyst igjen, da det ikke er værken kaross eller lys på den.
Tusen takk for hjelpen Glad
Loggført
Pan
Supermedlem
*****
Innlegg: 1444
Bosted: Trondheim


Vis profil

« Svar #7 på: desember 25, 2010, 23:52:02 pm »

Da virker det som om problemet er løst Glad Var den svanehalsen som var tett. Tok den av og blåste med trykkluft inn i smale dysa. Kulda er ikke no problem da den har stått i en lun garasje. Blir og prøvekjøre den i morra når det er lyst igjen, da det ikke er værken kaross eller lys på den.
Tusen takk for hjelpen Glad

Uten forvarming er kulda et problem mens du kjører... Men tett aksellerasjonsdyse kan forklare mye, ja.
Loggført
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!