mai 06, 2025, 00:09:49 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!

Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Slitter litt i innspurten av sammensettningen av bobla.  (Lest 1702 ganger)
vwrob
Nybegynner
*

Vis profil

« på: desember 29, 2010, 11:02:39 am »

Hei

Jeg driver nå å stresser med å sette sammen min 1970 boble 1500. Har som mål å få satt skilt på den tidlig i januar. Men da jeg ikke var med på å skru den fra hverandre, sliter jeg med to ting på slutten. Det er to luftelyrer som kommer ut ved siden av stolene, der har jeg to plastdeksel, men ikke f.... om jeg får dem inni luftelyren. Er det noe triks. Og så fårstår jeg ingen ting av spylervesketanken. Skal den på innsiden eller utsiden av reservehjulet. Har forstått at jeg skal hente trykket fra reservehjulet, men sliter der å. Tvilende
Loggført
Rikard
Telehiv Jumpers
Supermedlem

Singelport Mafia'n

Vis profil WWW
« Svar #1 på: desember 29, 2010, 11:41:14 am »

hvor holder du til da?

Spylevesketanken skal ligge inni en liten brønn bak reservehjulet! Og den skal ta trykk fra reservehjulet ja! Du skal bare skru en slange fra tanket inn på luftventilen på dekket Blunker
Loggført

" A volkswagen is never changed to make it look different, Only to make it work better"
Audi 100 2,5TDI
VW 1300 1970

Mekaniker Albjerk Bil Lier Volkswagen
45632450
-------------------------------
Medlemsansvarlig
Røyken og Omegn Aircoolers
Rikard@roykenaircoolers.com
roykenaircoolers.com
Tistlo
Supermedlem

Wer will, der kann

Vis profil
« Svar #2 på: desember 29, 2010, 12:37:12 pm »

Ikkje alle modellar som skal ha trykk frå reservehjulet, nokon har berre ein nippel på tanken for å tryksetta med  ei pumpa eller trykkluft. andre har ein slangestump med nippel i enden etc.

Usikker kva du meiner med luftelyren, men er det dei knottane på sida av stolane? Dei er vel berre pressa innpå ein stålarm. plastdekselet sitter rundt og er sikkert klipsa fast i ramma rundt der vist eg ikkje hugsar feil
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
vwrob
Nybegynner
*

Vis profil

« Svar #3 på: desember 29, 2010, 13:15:22 pm »

Hei

Bil og eier holder til i trondheim Gliser

Den luftelyren jeg tenker på er den som sitter midt under døra. Det virker som om plastdekselet skal sitte rett i hullet, men det er veldig kranglete. Hæ
Loggført
Tistlo
Supermedlem

Wer will, der kann

Vis profil
« Svar #4 på: desember 29, 2010, 13:48:59 pm »

Luftelyr midt under døra?? ikkje heilt med her, men du tenker vel ikkje tilfeldigvis på den hevearmen som du regulerar seten med, dvs frammover og bakover. eller er det den knotten på sida som du justerar ryggen med? Midt under seten er det muligens ei fjør som skal henga i golvet, seteramma
Det skal vera eit plastdeksel på den sida som vender ut mot døropningen, og på motsatt sida er den hevearmen til justering
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Rikard
Telehiv Jumpers
Supermedlem

Singelport Mafia'n

Vis profil WWW
« Svar #5 på: desember 29, 2010, 14:02:43 pm »

Nei, nei tistlo! Han tenker på der varmen kommer ut! På de litt nyere modellene er dette en sånn svart plast "boks" om jeg får si det sånn, med riller i og en liten knott fremst, for å stenge, åpne for varmen.
Loggført

" A volkswagen is never changed to make it look different, Only to make it work better"
Audi 100 2,5TDI
VW 1300 1970

Mekaniker Albjerk Bil Lier Volkswagen
45632450
-------------------------------
Medlemsansvarlig
Røyken og Omegn Aircoolers
Rikard@roykenaircoolers.com
roykenaircoolers.com
Tistlo
Supermedlem

Wer will, der kann

Vis profil
« Svar #6 på: desember 29, 2010, 14:07:08 pm »

ååja. den er festa med 2 treskruer i kanalen. Den er trykt inn i opningen på kanalen ja. MEN dersom det er skifta kanalar på den(til repro kanalar) so kan du berre drita i å få den plastikkventilen på plass.. Då må du fram med vinkelslipar og sag,hammar og sveis og tilpassa opninga.. har du orginal kanal so skal det gå fint å få den på plass
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
vwrob
Nybegynner
*

Vis profil

« Svar #7 på: desember 29, 2010, 15:36:59 pm »

oki, det kan jo forklare litt.

takk
Loggført
Sider: [1]
  Skriv ut  

Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!