Da var jeg hjemme igjen etter en meget bra helg i Brumunddal.
La oss ta spørsmålet til Bj?rn først som sist og bli ferdig med det: ja, det var en Mustang som fikk sleng, traff kanten, rullet over og traff hjørnet på en bygning. Sjåføren var raskt ute av bilen og vi fikk beskjed om at alt står bra til. Er det noen som poster bilder av den kræsjen så sletter jeg dem av respekt for den uheldige bileieren.
Dette var mitt andre street legal i Brumunddal og etter forrige gang så var jeg overbevist om at det ikke kunne arrangeres stort bedre. Men der tok jeg feil for maken til opplegg tror jeg at vi skal lete godt etter i Norge. Hyggelige mennesker, bra teknisk kontroll, plenty med klasseverter, gratis sjokolade og frukt til sjåfører og publikum, stigelistene var på plass like etter at siste bil i klassen var gått over mål, vaffler/grill og kaffi i depo. You name it - Brumunddal got it!
Allerede i 15 tiden så var tribunene i ferd med å fylles opp og ved racestart så var det folk overalt. Rett og slett imponerende. Det ble til og med gitt et lite publikumskurs i lys og regler. Vi kom til plassen rundt kl 12, fikk våre depoplasser og deretter var det bare å sette seg ned å se på konkurrentene. Når klokken var 15 og fristen for påmelding gikk ut så var det 88 biler til start fordelt på 3 klasser:
- Bracket med brake out 7.70. Dette var den største klassen.
- Street med brake out 8.70. 19 biler såvidt jeg husker
- Bad Boys`n Girls med brake out 7.70. 28 biler.
Trond D meldte seg på i street og jeg meldte meg på i Bad Boys. Vi fikk 3 kvalrunder og etter 2 runde så lå jeg på 6 plass og jeg valgte derfor å stå over siste kvalrunde da jeg var temmelig sikker på at jeg kom til å gå videre. Etter siste kvalrunde var jeg nede på 9 plass men det holder i en 16 stige. Jeg fikk en Ford Granada V8 som første motstander og da han spant bort starten så var resten av reisen til mål nokså enkel. I 8`dels finalen så møtte jeg en bil som hadde kjørt alle sine run mellom 7.75 og 7.80 (på en 7.70 break out). Jeg spant ut fra start og klarte aldri å ta den igjen. Ute av dansen men klokken var da 22.30 og Trond var fortsatt med i leken og det var bare å sette seg ned å nyte showet fra tribuneplass

Jeg rørte ikke en skrue og alt fungerte helt greit. Det er en utfordring å få grep, spesielt siden burn out`en er vanskelig å få til med våre biler. Man spinner fort bort starten og etter noen meter kom det et gangfelt som gjorde det hele litt ekstra spennende. At bilen også slipper i 2 og 3de gir er jo publikumsvennlig i det minste. Jeg er strålende fornøyd med å ha alle mine 60ft mellom 1.59 og 1.64.
En
STOR gratulasjon til Trond som kom som nummer 3 i sitt første street legal med nytt oppsett. Meget imponerende innsats!

At du ikke vant long distanse med din reise på 65 mil er vel egentlig helt greit når en annen kar hadde kjørt med en kompressor V8, slicks og bensinpris på 15 kr/l....fra Stryn.
I ettertid så skulle jeg GJERNE sett flere luftkjølte biler i aksjon. Ikke kom å si at dere ikke var informert ihvertfall.
Sist, men ikke minst, en stor takk for hjelpen til min bror og Torgeir!
Mvh
BB