mai 04, 2025, 11:00:51 am
Velkommen,
Gjest
. Vennligst
logg inn
eller
registrer deg
.
Har du ikke mottatt
e-post for aktivering
?
1 time
1 dag
1 uke
1 måned
Alltid
Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter
: Velkommen til et samlet VWNorge!
Hovedside
Hjelp
Søk
Logg inn
Registrer
VWNorge
>
Forum
>
Teknisk, teori og praksis
>
WBX-svinghjul og nålelager
Sider: [
1
]
Skriv ut
Skrevet av
Emne: WBX-svinghjul og nålelager (Lest 1155 ganger)
JooV
Seniormedlem
Innlegg: 292
Bosted: Trondheim
WBX-svinghjul og nålelager
«
på:
januar 31, 2011, 23:03:32 pm »
Leser at hvis man skal bruke 228mm svinghjul fra WBX eller Type 4-svinghjul så må man sette inn ett lager i svinghjulet, og fjerne ett som allerede er i wbx'n. Hvor er dette som skal fjernes? Må man splitte blokka for å få til dette?
Photo%20jan_%2031,%2021%2034%2008.jpg
(120.06 KB. 800x600 - vist 173 ganger.)
Photo%20jan_%2031,%2021%2034%2033.jpg
(121.69 KB. 800x600 - vist 166 ganger.)
«
Siste redigering: januar 31, 2011, 23:17:02 pm av JooV
»
Loggført
1969 T1 V-1915
2001 Chrysler PT Cruiser Limited
H-MEK
Supermedlem
Innlegg: 4035
Bosted: Furnes/Brumunddal
Sv: WBX-svinghjul og nålelager
«
Svar #1 på:
januar 31, 2011, 23:48:23 pm »
Sitter nålelager i senter av veiva på det øverste bildet ditt.
Enkleste måte å fjerne det på er ved ødeleggelse, hvis du ikke har spesialverktøy til det da.
Har ved flere tilfeller bare banka det litt lenger inn.
Loggført
Henning
Tlf 408 26 388
Savanna67
Supermedlem
Innlegg: 503
Bosted: Oslo-Skedsmo
Sv: WBX-svinghjul og nålelager
«
Svar #2 på:
februar 01, 2011, 10:27:38 am »
Mener du får det ut om du har en dor som passer inn i lageret, fetter denne med grease og banker på doren. Da kryper lageret opp doren.
mvh
c
Loggført
vwpower
Medlem
Innlegg: 208
Bosted:
Sv: WBX-svinghjul og nålelager
«
Svar #3 på:
februar 01, 2011, 19:54:31 pm »
Sitat fra: Savanna67 på februar 01, 2011, 10:27:38 am
Mener du får det ut om du har en dor som passer inn i lageret, fetter denne med grease og banker på doren. Da kryper lageret opp doren.
mvh
c
[/quote
Dette har jeg gjort og.
Loggført
Sider: [
1
]
Skriv ut
Gå til:
Vennligst velg en destinasjon:
-----------------------------
Forum
-----------------------------
=> Snikk-snakk
=> Originalprat
===> Krigsmodeller
===> Type 1 1946-1957
===> Type 1 1958-1967
===> Type 1 1968-1979
===> 1302/1303
===> Type 2
===> Type 3 og 4
===> Ghia
=> Problemløseren
=> Teknisk, teori og praksis
=> Smak og behag
===> German/Euro-look
===> Rat-look
===> Resto-look
===> Cal-look
===> Old speed
===> Porsche-look
===> Ombygd
===> Drag-race
===> Rundt og rundt/bakkeløp
===> Buggy
=> Hva skjer?
=> Forumexpressen
=> Prosjektgarasjen
-----------------------------
Bruktbørsen
-----------------------------
=> Biler selges
=> Biler ønskes kjøpt
=> Deler selges
=> Deler ønskes kjøpt
=> Eksterne salgs linker
=> Tilbud fra forhandlere
===> Boblegården
===> Dalhems
===> Gasolin
===> Grelland
===> HotShop
===> SCC
===> T-Mek AS
-----------------------------
Min klubb
-----------------------------
=> Agder VW klubb
=> Die Käfer Loge (DKL)
=> Folkevognklubben Østfold
===> Klubb snakk
===> Hva skjer
=> Folk&Vogn
=> Follo VW Klubb
=> Inntrøndelag Volkswagen klubb
=> LP
=> Nord-Rogaland VW Klubb
=> Salten VW
=> Screwdrivers
=> Seaside Volkswagen-club
=> Stormtroopers
=> Sør-Rogaland VW Klubb
=> Telehiv Jumpers Vestfold
===> Hva skjer?
=> Totenbugs
=> Trondheim VW Klubb
=> Vestfold Aircoolers
===> Klubbsnakk
===> Hva skjer
=> Veteran Schwimmwagen Norden
=> Volkswagen Auto Club Mjøsa
=> Volks West
===> Treff og turer
Henter...