Keirn
Medlem
  
Innlegg: 120
Bosted: Malmø
Magister Mundi Sum
|
 |
« Svar #150 på: september 08, 2009, 22:50:01 pm » |
|
EBB, nå blei jeg litt nysjerrig siden jeg bruker T4 i buggy selv, gidder du å gi noen tips ?
|
|
|
Loggført
|
Om du ikke kan reparere det med en hammer, er det sikkert en elektrisk feil....
|
|
|
EBB
Seniormedlem
   
Innlegg: 273
Bosted: Stavanger
NORGES RASKESTE VW LUFTKJØLTE BUGGY !
|
 |
« Svar #151 på: september 14, 2009, 10:04:47 am » |
|
Da fikk jeg hvertfall feid bort alle spørsmål vedr holdbarhet på denne kjøleren og dens evne til å holde tempen nede på virkelig hardkjør på Rudskogen. Slik kjøring blir den utsatt for ,,,runde på runde på runde og olje tempen ALDRI over 95 grader selv med min KUN oljekjølte T4 motor !! http://film.trim-4-eldre.com/EBBrudskog.wmvUtrolig nok så var banen så humpete at selve festebraketten øverst løsnet og kjøleren hang da bare i så og si slangene med sine stusser i en a 5-6 runder UTEN at kjøleren eller stussende ga opp  Litt av en hardhaus denne kjøleren her viser det seg i sammenligning med den gamle skamdyre såkalte "spesialkjøleren " av en dritt som tidligere sprakk bare du kjørte litt fort rundt en sving . Nå er sesongen snart over og prosjekt ; "sveis i sammen" ,,,skal påbegynnes så snart som mulig for neste års muskedunder motor 
|
|
« Siste redigering: september 14, 2009, 10:09:09 am av EBB »
|
Loggført
|
|
|
|
Raymond
Medlem
  
Innlegg: 149
Bosted: Halden
|
 |
« Svar #152 på: september 14, 2009, 19:19:57 pm » |
|
Imponerende bygge/buggy, og en sinnsykt kul film! Trodde aldrig at det skulle gå ann å få en Buggy til å gå så fælt og ha såpass gode kjøreegenskaper! Kjempetøft!
|
|
|
Loggført
|
Den er IKKE søt, den er tøff!!!
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #153 på: september 14, 2009, 21:15:25 pm » |
|
*redigert*
|
|
« Siste redigering: september 14, 2009, 21:23:46 pm av KnastenradUndKnotenblech »
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
EBB
Seniormedlem
   
Innlegg: 273
Bosted: Stavanger
NORGES RASKESTE VW LUFTKJØLTE BUGGY !
|
 |
« Svar #154 på: september 15, 2009, 08:53:56 am » |
|
Slik må cooleren være med på : http://film.trim-4-eldre.com/T4buggyebb_0001.wmvJeg må si meg meget fornøyd med funksjonen slik IC ombyggingen har vært til nå og med min T4 motor uten temp på over 95 gr c med slik belastning runde etter runde så skal jeg utvilsomt i kommende prosjekter skrelle bort enda mer unødvendig fjas rundt motoren 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Sonic
Supermedlem
    
Innlegg: 1919
Bosted:
|
 |
« Svar #155 på: september 16, 2009, 21:16:57 pm » |
|
Slik må cooleren være med på : http://film.trim-4-eldre.com/T4buggyebb_0001.wmvJeg må si meg meget fornøyd med funksjonen slik IC ombyggingen har vært til nå og med min T4 motor uten temp på over 95 gr c med slik belastning runde etter runde så skal jeg utvilsomt i kommende prosjekter skrelle bort enda mer unødvendig fjas rundt motoren  HVorfor har alle de andre parkert el. tatt lunch ?? Mvh
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
EBB
Seniormedlem
   
Innlegg: 273
Bosted: Stavanger
NORGES RASKESTE VW LUFTKJØLTE BUGGY !
|
 |
« Svar #156 på: september 17, 2009, 08:15:58 am » |
|
fiiine Sonic 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
V-111
Medlem
  
Innlegg: 123
Bosted: Grong
|
 |
« Svar #157 på: september 17, 2009, 08:46:22 am » |
|
Den fungerer helt sikkert prima, men som teoretiker vil jeg råde deg til å ikke lakkere den neste gang. Lakk har en helt annen varmeledningsevne enn aluminium, og det vil være praktiske forskjeller
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
EBB
Seniormedlem
   
Innlegg: 273
Bosted: Stavanger
NORGES RASKESTE VW LUFTKJØLTE BUGGY !
|
 |
« Svar #158 på: september 17, 2009, 11:58:45 am » |
|
v111 Den var enda finere..."som teoretiker "  Neste gang skal jeg lakke den med dobbelt så mange strøk bare for å vise at jeg er praktiker 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
V-111
Medlem
  
Innlegg: 123
Bosted: Grong
|
 |
« Svar #159 på: september 17, 2009, 15:43:05 pm » |
|
v111 Den var enda finere..."som teoretiker "  Neste gang skal jeg lakke den med dobbelt så mange strøk bare for å vise at jeg er praktiker  Du kan alltids gjøre narr, jeg bryr meg ikke... Du fikk et godt råd, det vil være praktisk forskjell Lakk vil gjøre akkurat samme skade på en kjøler som olje, smuss etc
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
erikaa
|
 |
« Svar #160 på: september 17, 2009, 18:14:53 pm » |
|
Morsomt å se disse videoene. Du har gjerne sagt det før, men hvor mye veier bilen din?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
EBB
Seniormedlem
   
Innlegg: 273
Bosted: Stavanger
NORGES RASKESTE VW LUFTKJØLTE BUGGY !
|
 |
« Svar #161 på: september 17, 2009, 18:38:53 pm » |
|
@v111 Det var overhodet ikke ment som å gjøre narr av din kommentar. Hvis du følte det så beklager jeg det på det sterkeste  Jeg ville bare trekke frem at hvis du er teoretiker så er jeg tydeligvis praktiker. Uheldigvis så er det kun 2 ting som er grunnen til at det er lakk på den. 1. Lakkboksen stod veldig nærme når jeg var ferdig 2. sort er min yndlingsfarge på detaljer som jeg ikke vil skal korrodere ( spesielt når lakken er gratis )
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Filip/purity
Supermedlem
    
Innlegg: 1446
Bosted: Karmøy og Oslo
|
 |
« Svar #162 på: september 17, 2009, 19:46:44 pm » |
|
Og så lenge olja holder seg rundt en passende temperatur er det jo ingen grunn til at lakken ikke må være der. En vil jo ikke at olja skal bli for kald heller!
|
|
|
Loggført
|
1967 1300 (solgt) 1971 1302 (solgt) 1967 1200
|
|
|
Sonic
Supermedlem
    
Innlegg: 1919
Bosted:
|
 |
« Svar #163 på: september 17, 2009, 20:38:23 pm » |
|
Nå snakker vi detaljer .. det viktigste er jo konstruksjonen (tankegangen bak ) fungerer ,da blir vel fargen "lite + el - " . Lært noe har vi jo da absolutt .. Mvh Erich "PS Har kjent Erik endel år nå , tror ikke han legger ut dette som "skryt" , han deler erfaring . Tror du ikke på dette , dra ut det DU føler er lærdom .. "
|
|
« Siste redigering: september 17, 2009, 20:41:45 pm av Sonic »
|
Loggført
|
|
|
|
EBB
Seniormedlem
   
Innlegg: 273
Bosted: Stavanger
NORGES RASKESTE VW LUFTKJØLTE BUGGY !
|
 |
« Svar #164 på: september 19, 2009, 19:12:53 pm » |
|
@sonic Du har helt rett. At konstruksjonen fungerer og gir tilfredstillende resultater er det viktigste 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|