Hulken
Supermedlem
    
Innlegg: 3433
Bosted: Gjøvik
Hardcore type four...
|
 |
« på: februar 09, 2011, 18:17:26 pm » |
|
Er det noen som har erfaring med SLR coatede løftere fra aircooled.net?
|
|
|
Loggført
|
Arild B, Gjøvik 1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre) 1972 1302S "Hulken" restobjekt 1973 412 2-dørs coupe
|
|
|
Jærva
|
 |
« Svar #1 på: februar 09, 2011, 19:12:25 pm » |
|
Hvis du først skal gå over bekken etter vann og kjøpe løftere av bedre kvalitet enn de løfterene til Kjell Aaen så hadde jeg gått for de løfterene som er brukt i alle disse motorene : http://www.mbt-construction.de/moto.php De motorene er bygget med tysk kvalitets-kam og tyske kvalitetsløftere ikke noe Taiwan-SMØR-løftere ... Riktignok er en del av sakene til Aircooled.net bra saker, men har ikke sett noen seriøst byggede motorer med dem (enda). Er jo mulig dem er bra... "Schleicher Nockenwellen habe ihre Qualität bereits im Alltag sowie im Motorsport bewiesen."
|
|
|
Loggført
|
Det 7. bud : Du skal ikke stjele. Staten liker ikke konkurranse!
Øyelokk, 009-fordeler og chrommoly-støtstenger skal destrueres!
|
|
|
Andersen Racing
Supermedlem
    
Innlegg: 555
Bosted: Spydeberg
|
 |
« Svar #2 på: februar 09, 2011, 21:25:11 pm » |
|
hei jeg har altid brukt løftere fra European Motorworks de funker fint både til race motorer og gate motorer husk ikke alt som blir laget i Tyskland er bra Og Kjell Aaen har jo trimmet mest av alle her på forumet tror ikke han selger noe dårlig greier
Mvh Andersen Racing
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Jærva
|
 |
« Svar #3 på: februar 09, 2011, 21:44:32 pm » |
|
hei jeg har altid brukt løftere fra European Motorworks de funker fint både til race motorer og gate motorer husk ikke alt som blir laget i Tyskland er bra Og Kjell Aaen har jo trimmet mest av alle her på forumet tror ikke han selger noe dårlig greier
Mvh Andersen Racing
Tror du misforstod meg Mr. Andersen. Det jeg mente var at de løfterne til Kjell Aaen ER bra, men hvis du vil ha noen ENDA BEDRE så kan du kjøpe Witzemann sine løftere som går for å være de beste som er å få til type 4 uten å frese til bigfoot-løftere. De fra European Motorworks har jeg ikke prøvd(mulig at de er bra de..), men jeg har prøvd et par sett "Bremykt" ehh jeg mener Webcam, makan til S K R O T ! Har bilder av den vanvittige dårlige løsningen på de løfterne med løs plate inni og låsering... Selvsagt er ikke alt som er tysk nødvendigvis bra, men Scleicher og Witzemann løftere er nok noe av det beste på markedet hva angår kvalitet. Så en Type 1 Scleicher-kam til salgs på Ebay som hadde gått 35tkm som var til salgs som så nesten ubrukt ut, det er ikke alle trimkammer til luftkjølt vw som gjør det.. 
|
|
« Siste redigering: februar 09, 2011, 21:52:10 pm av Jærva »
|
Loggført
|
Det 7. bud : Du skal ikke stjele. Staten liker ikke konkurranse!
Øyelokk, 009-fordeler og chrommoly-støtstenger skal destrueres!
|
|
|
GeirH
Supermedlem
    
Innlegg: 552
Bosted: Borgen, ca. 4 mil nord for Oslo.
|
 |
« Svar #4 på: februar 09, 2011, 23:14:35 pm » |
|
Har testet litt forskjellig, Web-Cam, European Racing, CB, og Pauter. Er nok mye rart der ute. Kam og løftere må PASSE sammen. Kammen skal rotere løfteren, har du en løfter som IKKE rotorer så kommer slitasjen fort.
GeirH
|
|
|
Loggført
|
Har laaang VW-pause.
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #5 på: februar 09, 2011, 23:16:53 pm » |
|
OG geometrien løfter mot kam. Type4 løftere har jo lliten diameter og da kan det skje att kammen"rir" på kanten av løfter og kammen går ned. kjapt.
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Hulken
Supermedlem
    
Innlegg: 3433
Bosted: Gjøvik
Hardcore type four...
|
 |
« Svar #6 på: februar 09, 2011, 23:21:19 pm » |
|
Har testet litt forskjellig, Web-Cam, European Racing, CB, og Pauter. Er nok mye rart der ute. Kam og løftere må PASSE sammen. Kammen skal rotere løfteren, har du en løfter som IKKE rotorer så kommer slitasjen fort.
GeirH
Det vil si at de aktuelle løfterene er midt i blinken sammen med webcam sine kammer? I følge flere så er de i hvertfall godt fornøyd med den kombinasjonen.
|
|
|
Loggført
|
Arild B, Gjøvik 1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre) 1972 1302S "Hulken" restobjekt 1973 412 2-dørs coupe
|
|
|
Hulken
Supermedlem
    
Innlegg: 3433
Bosted: Gjøvik
Hardcore type four...
|
 |
« Svar #7 på: februar 09, 2011, 23:22:37 pm » |
|
OG geometrien løfter mot kam. Type4 løftere har jo lliten diameter og da kan det skje att kammen"rir" på kanten av løfter og kammen går ned. kjapt.
Og der er det type 1 løftere med større diameter mot kam har sin force? Men da krever det utfresing i blokk...
|
|
|
Loggført
|
Arild B, Gjøvik 1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre) 1972 1302S "Hulken" restobjekt 1973 412 2-dørs coupe
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #8 på: februar 09, 2011, 23:26:04 pm » |
|
"utfresing" , Det er jo bare å redusere høyden på løfter "borringene" med kamer med mye løft/stor base sirkel må vel dette gjøres uansett? dette kan jo gjøres på flere hobbymåter, da toleransene på dette ikke er såååå nøye.
slipes ned med f.eks superfil.
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Hulken
Supermedlem
    
Innlegg: 3433
Bosted: Gjøvik
Hardcore type four...
|
 |
« Svar #9 på: februar 09, 2011, 23:27:06 pm » |
|
Hobbymåten liker vi!
|
|
|
Loggført
|
Arild B, Gjøvik 1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre) 1972 1302S "Hulken" restobjekt 1973 412 2-dørs coupe
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #10 på: februar 09, 2011, 23:47:25 pm » |
|
eller lage DIY tool av en gammel løfter med påsveist skjær. 
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Hulken
Supermedlem
    
Innlegg: 3433
Bosted: Gjøvik
Hardcore type four...
|
 |
« Svar #11 på: februar 09, 2011, 23:55:25 pm » |
|
Men er ikke diameteren på type 1 løftere mindre enn på type 4? Jeg formulerte meg jo litt feil, er en foringer som skal til vel?
|
|
|
Loggført
|
Arild B, Gjøvik 1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre) 1972 1302S "Hulken" restobjekt 1973 412 2-dørs coupe
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #12 på: februar 10, 2011, 00:05:44 am » |
|
jo stemmer det, men jeg pleier å frese ned først , så presse inn foringene.
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #13 på: februar 10, 2011, 00:08:46 am » |
|
foringer presset inn i en WBX men de har jo samme løftere
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Hulken
Supermedlem
    
Innlegg: 3433
Bosted: Gjøvik
Hardcore type four...
|
 |
« Svar #14 på: februar 10, 2011, 00:16:53 am » |
|
Hvor handler du dine løftere og foringer Jørn?
|
|
|
Loggført
|
Arild B, Gjøvik 1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre) 1972 1302S "Hulken" restobjekt 1973 412 2-dørs coupe
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #15 på: februar 10, 2011, 00:50:54 am » |
|
foringer har jeg handlet av en tysker. alle type 1 løftere passer jo inni her da.
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
tezer
Supermedlem
    
Innlegg: 1791
Bosted: Hamar Hedemarken
|
 |
« Svar #16 på: februar 10, 2011, 01:11:47 am » |
|
Mener att en på unneberg kunne skaffe sånne foringer også!
|
|
|
Loggført
|
Vw 1302
|
|
|
Hulken
Supermedlem
    
Innlegg: 3433
Bosted: Gjøvik
Hardcore type four...
|
 |
« Svar #17 på: februar 10, 2011, 01:13:28 am » |
|
foringer har jeg handlet av en tysker. alle type 1 løftere passer jo inni her da.
Mens Aaen sine passer rett inn, der holder det med hobbyfresing av høyden på borringene
|
|
|
Loggført
|
Arild B, Gjøvik 1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre) 1972 1302S "Hulken" restobjekt 1973 412 2-dørs coupe
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #18 på: februar 10, 2011, 01:21:22 am » |
|
ja det stemmer, men da er det type4/wbx løftere.
Rocky Jennings i USA skaffer i bronze, messing?? Skinne skaffer også disse i Aluminium.
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Hulken
Supermedlem
    
Innlegg: 3433
Bosted: Gjøvik
Hardcore type four...
|
 |
« Svar #19 på: februar 10, 2011, 01:23:18 am » |
|
Det er type 4 løftere ja, men med større "hode"
|
|
|
Loggført
|
Arild B, Gjøvik 1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre) 1972 1302S "Hulken" restobjekt 1973 412 2-dørs coupe
|
|
|
tezer
Supermedlem
    
Innlegg: 1791
Bosted: Hamar Hedemarken
|
 |
« Svar #20 på: februar 10, 2011, 01:35:00 am » |
|
|
|
|
Loggført
|
Vw 1302
|
|
|
GeirH
Supermedlem
    
Innlegg: 552
Bosted: Borgen, ca. 4 mil nord for Oslo.
|
 |
« Svar #21 på: februar 10, 2011, 01:57:55 am » |
|
Ikke T-1 løftere som er brukt der. Dette er noe jeg så på motorer fra Remelle for mange år siden. Litt usikker på diameter på den løfteren, men noe tykkere enn støtstangea er den, tipper på ca. 14 mm. Blir lite gods på "tallerken" på løfteren. Jeg hadde nok satset på Kjell Aaen sine.
|
|
|
Loggført
|
Har laaang VW-pause.
|
|
|
Jærva
|
 |
« Svar #22 på: februar 10, 2011, 20:46:40 pm » |
|
Jeg oxo hadde nok gått for løfterne til Aaen. De er velprøvd og bra i forhold til cash. Trenger ikke de store mods heller. Witzemann sine er best hvis du ikke skal maskinere, men koster vel nok.. Det aller beste er vel å maskinere og sette inn T1-løftere som jo er den eneste svakheten type 4 har kontra type 1. Ellers så er det å få kjøpt motorer med 2 sylindere til som aldri har problemer med ventil-løftere da dem er helt fraværende 
|
|
|
Loggført
|
Det 7. bud : Du skal ikke stjele. Staten liker ikke konkurranse!
Øyelokk, 009-fordeler og chrommoly-støtstenger skal destrueres!
|
|
|
Hulken
Supermedlem
    
Innlegg: 3433
Bosted: Gjøvik
Hardcore type four...
|
 |
« Svar #23 på: februar 10, 2011, 21:29:00 pm » |
|
Ellers så er det å få kjøpt motorer med 2 sylindere til som aldri har problemer med ventil-løftere da dem er helt fraværende  Porscheforumet er rett borti gata... 
|
|
|
Loggført
|
Arild B, Gjøvik 1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre) 1972 1302S "Hulken" restobjekt 1973 412 2-dørs coupe
|
|
|
|