mai 04, 2025, 17:32:27 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Type 4 løftere  (Lest 4403 ganger)
Hulken
Supermedlem
*****
Innlegg: 3433
Bosted: Gjøvik


Hardcore type four...


Vis profil
« på: februar 09, 2011, 18:17:26 pm »

Er det noen som har erfaring med SLR coatede løftere fra aircooled.net?
Loggført

Arild B, Gjøvik
1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre)
1972 1302S "Hulken" restobjekt
1973 412 2-dørs coupe
Jærva
Supermedlem
*****
Innlegg: 1438
Bosted: Østlandet.



Vis profil WWW
« Svar #1 på: februar 09, 2011, 19:12:25 pm »

Hvis du først skal gå over bekken etter vann og kjøpe løftere av bedre kvalitet enn de løfterene til Kjell Aaen så hadde jeg gått for de løfterene som er brukt i alle disse motorene : http://www.mbt-construction.de/moto.php 

De motorene er bygget med tysk kvalitets-kam og tyske kvalitetsløftere ikke noe Taiwan-SMØR-løftere ...  Riktignok er en del av sakene til Aircooled.net bra saker, men har ikke sett noen seriøst byggede motorer med dem (enda). Er jo mulig dem er bra...

"Schleicher Nockenwellen
habe ihre Qualität bereits im Alltag sowie im Motorsport bewiesen."



Loggført

Det 7. bud : Du skal ikke stjele. Staten liker ikke konkurranse!

Øyelokk, 009-fordeler og chrommoly-støtstenger skal destrueres!
Andersen Racing
Supermedlem
*****
Innlegg: 555
Bosted: Spydeberg


Vis profil

« Svar #2 på: februar 09, 2011, 21:25:11 pm »

hei
jeg har altid brukt løftere fra European Motorworks de funker fint både til race motorer og gate motorer
husk ikke alt som blir laget i Tyskland er bra
Og Kjell Aaen har jo trimmet mest av alle her på forumet tror ikke han selger noe dårlig greier

Mvh Andersen Racing
Loggført
Jærva
Supermedlem
*****
Innlegg: 1438
Bosted: Østlandet.



Vis profil WWW
« Svar #3 på: februar 09, 2011, 21:44:32 pm »

hei
jeg har altid brukt løftere fra European Motorworks de funker fint både til race motorer og gate motorer
husk ikke alt som blir laget i Tyskland er bra
Og Kjell Aaen har jo trimmet mest av alle her på forumet tror ikke han selger noe dårlig greier

Mvh Andersen Racing

Tror du misforstod meg Mr. Andersen. Det jeg mente var at de løfterne til Kjell Aaen ER bra, men hvis du vil ha noen ENDA BEDRE så kan du kjøpe Witzemann sine løftere som går for å være de beste som er å få til type 4 uten å frese til bigfoot-løftere.
De fra European Motorworks har jeg ikke prøvd(mulig at de er bra de..), men jeg har prøvd et par sett "Bremykt" ehh jeg mener Webcam, makan til S K R O T !  Har bilder av den vanvittige dårlige løsningen på de løfterne med løs plate inni og låsering...

Selvsagt er ikke alt som er tysk nødvendigvis bra, men Scleicher og Witzemann løftere er nok noe av det beste på markedet hva angår kvalitet.
Så en Type 1 Scleicher-kam til salgs på Ebay som hadde gått 35tkm som var til salgs som så nesten ubrukt ut, det er ikke alle trimkammer til luftkjølt vw som gjør det.. Øyerulling
« Siste redigering: februar 09, 2011, 21:52:10 pm av Jærva » Loggført

Det 7. bud : Du skal ikke stjele. Staten liker ikke konkurranse!

Øyelokk, 009-fordeler og chrommoly-støtstenger skal destrueres!
GeirH
Supermedlem
*****
Innlegg: 552
Bosted: Borgen, ca. 4 mil nord for Oslo.



Vis profil
« Svar #4 på: februar 09, 2011, 23:14:35 pm »

Har testet litt forskjellig, Web-Cam, European Racing, CB, og Pauter. Er nok mye rart der ute. Kam og løftere må PASSE sammen. Kammen skal rotere løfteren, har du en løfter som IKKE rotorer så kommer slitasjen fort.

GeirH
Loggført

Har laaang VW-pause.
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #5 på: februar 09, 2011, 23:16:53 pm »

OG geometrien løfter mot kam.
Type4 løftere har jo lliten diameter og da kan det skje att kammen"rir" på kanten av løfter og kammen går ned.
kjapt.
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Hulken
Supermedlem
*****
Innlegg: 3433
Bosted: Gjøvik


Hardcore type four...


Vis profil
« Svar #6 på: februar 09, 2011, 23:21:19 pm »

Har testet litt forskjellig, Web-Cam, European Racing, CB, og Pauter. Er nok mye rart der ute. Kam og løftere må PASSE sammen. Kammen skal rotere løfteren, har du en løfter som IKKE rotorer så kommer slitasjen fort.

GeirH

Det vil si at de aktuelle løfterene er midt i blinken sammen med webcam sine kammer? I følge flere så er de i hvertfall godt fornøyd med den kombinasjonen.
Loggført

Arild B, Gjøvik
1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre)
1972 1302S "Hulken" restobjekt
1973 412 2-dørs coupe
Hulken
Supermedlem
*****
Innlegg: 3433
Bosted: Gjøvik


Hardcore type four...


Vis profil
« Svar #7 på: februar 09, 2011, 23:22:37 pm »

OG geometrien løfter mot kam.
Type4 løftere har jo lliten diameter og da kan det skje att kammen"rir" på kanten av løfter og kammen går ned.
kjapt.

Og der er det type 1 løftere med større diameter mot kam har sin force? Men da krever det utfresing i blokk...
Loggført

Arild B, Gjøvik
1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre)
1972 1302S "Hulken" restobjekt
1973 412 2-dørs coupe
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #8 på: februar 09, 2011, 23:26:04 pm »

"utfresing" , Det er jo bare å redusere høyden på løfter "borringene"
med kamer med mye løft/stor base sirkel må vel dette gjøres uansett?
dette kan jo gjøres på flere hobbymåter, da toleransene på dette ikke er såååå nøye.

slipes ned med f.eks superfil.
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Hulken
Supermedlem
*****
Innlegg: 3433
Bosted: Gjøvik


Hardcore type four...


Vis profil
« Svar #9 på: februar 09, 2011, 23:27:06 pm »

Hobbymåten liker vi!
Loggført

Arild B, Gjøvik
1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre)
1972 1302S "Hulken" restobjekt
1973 412 2-dørs coupe
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #10 på: februar 09, 2011, 23:47:25 pm »

eller lage DIY tool av en gammel løfter med påsveist skjær. Glad

Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Hulken
Supermedlem
*****
Innlegg: 3433
Bosted: Gjøvik


Hardcore type four...


Vis profil
« Svar #11 på: februar 09, 2011, 23:55:25 pm »

Men er ikke diameteren på type 1 løftere mindre enn på type 4? Jeg formulerte meg jo litt feil, er en foringer som skal til vel?
Loggført

Arild B, Gjøvik
1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre)
1972 1302S "Hulken" restobjekt
1973 412 2-dørs coupe
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #12 på: februar 10, 2011, 00:05:44 am »

jo stemmer det, men jeg pleier å frese ned først , så presse inn foringene.
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #13 på: februar 10, 2011, 00:08:46 am »

foringer presset inn i en WBX men de har jo samme løftere


* DSC01134.JPG (140.84 KB, 570x408 - vist 154 ganger.)
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Hulken
Supermedlem
*****
Innlegg: 3433
Bosted: Gjøvik


Hardcore type four...


Vis profil
« Svar #14 på: februar 10, 2011, 00:16:53 am »

Hvor handler du dine løftere og foringer Jørn?
Loggført

Arild B, Gjøvik
1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre)
1972 1302S "Hulken" restobjekt
1973 412 2-dørs coupe
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #15 på: februar 10, 2011, 00:50:54 am »

foringer har jeg handlet  av en tysker.
alle type 1 løftere passer jo inni her da.
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
tezer
Supermedlem
*****
Innlegg: 1791
Bosted: Hamar Hedemarken



Vis profil
« Svar #16 på: februar 10, 2011, 01:11:47 am »

Mener att en på unneberg kunne skaffe sånne foringer også!
Loggført

Vw 1302
Hulken
Supermedlem
*****
Innlegg: 3433
Bosted: Gjøvik


Hardcore type four...


Vis profil
« Svar #17 på: februar 10, 2011, 01:13:28 am »

foringer har jeg handlet  av en tysker.
alle type 1 løftere passer jo inni her da.

Mens Aaen sine passer rett inn, der holder det med hobbyfresing av høyden på borringene
Loggført

Arild B, Gjøvik
1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre)
1972 1302S "Hulken" restobjekt
1973 412 2-dørs coupe
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #18 på: februar 10, 2011, 01:21:22 am »

ja det stemmer, men da er det type4/wbx løftere.

 
Rocky Jennings i USA skaffer i bronze, messing??
Skinne skaffer også disse i Aluminium.
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Hulken
Supermedlem
*****
Innlegg: 3433
Bosted: Gjøvik


Hardcore type four...


Vis profil
« Svar #19 på: februar 10, 2011, 01:23:18 am »

Det er type 4 løftere ja, men med større "hode"
Loggført

Arild B, Gjøvik
1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre)
1972 1302S "Hulken" restobjekt
1973 412 2-dørs coupe
tezer
Supermedlem
*****
Innlegg: 1791
Bosted: Hamar Hedemarken



Vis profil
« Svar #20 på: februar 10, 2011, 01:35:00 am »

noen som har prøvd disse?

http://www.europeanmotorworks.com/mm5/merchant.mvc?Screen=PROD&Store_Code=emw&Product_Code=054-114&Category_Code=type-4-lifters-pushrods

vet ikke om det er t1 løftere som blir brukt men!
Loggført

Vw 1302
GeirH
Supermedlem
*****
Innlegg: 552
Bosted: Borgen, ca. 4 mil nord for Oslo.



Vis profil
« Svar #21 på: februar 10, 2011, 01:57:55 am »

Ikke T-1 løftere som er brukt der. Dette er noe jeg så på motorer fra Remelle for mange år siden. Litt usikker på diameter på den løfteren, men noe tykkere enn støtstangea er den, tipper på ca. 14 mm. Blir lite gods på "tallerken" på løfteren. 
Jeg hadde nok satset på Kjell Aaen sine.
Loggført

Har laaang VW-pause.
Jærva
Supermedlem
*****
Innlegg: 1438
Bosted: Østlandet.



Vis profil WWW
« Svar #22 på: februar 10, 2011, 20:46:40 pm »

Jeg oxo hadde nok gått for løfterne til Aaen. De er velprøvd og bra i forhold til cash. Trenger ikke de store mods heller.
Witzemann sine er best hvis du ikke skal maskinere, men koster vel nok..

Det aller beste er vel å maskinere og sette inn T1-løftere som jo er den eneste svakheten type 4 har kontra type 1.

Ellers så er det å få kjøpt motorer med 2 sylindere til som aldri har problemer med ventil-løftere da dem er helt fraværende  Gliser
Loggført

Det 7. bud : Du skal ikke stjele. Staten liker ikke konkurranse!

Øyelokk, 009-fordeler og chrommoly-støtstenger skal destrueres!
Hulken
Supermedlem
*****
Innlegg: 3433
Bosted: Gjøvik


Hardcore type four...


Vis profil
« Svar #23 på: februar 10, 2011, 21:29:00 pm »

Sitat fra: Jærva

Ellers så er det å få kjøpt motorer med 2 sylindere til som aldri har problemer med ventil-løftere da dem er helt fraværende  Gliser


Porscheforumet er rett borti gata...  Gliser Gliser
Loggført

Arild B, Gjøvik
1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre)
1972 1302S "Hulken" restobjekt
1973 412 2-dørs coupe
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!