Har funnet ut at jeg ikke har noen bil til denne motoren og vurderer å selge denne litt spesielle motoren. Jeg har fått følgende informasjon om motoren.
2 liter, type 4
Turbo, Mitsubishi
Insprut fra Golf GTI, KJ-tronic
412S topper med 41/34 ventiler
Sylindre og stempler fra Porsche 3,0 Turbo
Nicasil sylindre
Kort slaglengde (66mm)
95 mm borring
el. bensin pumpe
Motoren er bygget i sin tid av Alf Rønning på Nes, Hedmark. Motoren er turn-key/ bolt-on og sklir rett inn i bay-bussen din, eller 412/411. Samt 1600 variant,notch, schnellheck. Har sittet i en -68 1600 variant uten at det var gjort så store modifiseringer. Motoren er ikke kjørt i benk og litt uvisst med HK. Vil anta en 130/140 +/- HK med det oppsettet som er nå. Mer hester å hente ved evt å bytte turbo/nyere insprut.
Motoren er bygget for "hverdagskjøring" og satt opp med ny orginalkam. Og jeg hadde ikke vært redd for å legge ut på langtur med denne motoren. Ser for meg at dette må være en ypperlig motor for deg som vil ha litt mere fart i den slappe bussen din

Kobber-rør for bensin tur/retur følger med. Samt instrumenter og lednings nett for instrumenter turbotrykk, olje o.l
Prisantydning: SOLGT
Motoren er stasjonert på Hamar og ligger der for en nærmere titt hvis ønskelig.
Er du intr eller har spørsmål om motoren ta kontakt på PM eller tlf 95 99 55 95.

Spørsmål i tråden blir ikke besvart.