|
turboboble
Nybegynner

Innlegg: 23
Bosted: trondheim
|
 |
« Svar #1 på: mars 14, 2011, 21:29:57 pm » |
|
liker denne stilen med bakluka  har en Porsche vinge liggende  er usikker hva som passer best.vil høre andre sine meninger som passer best 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Thoresen
Telehiv Jumpers
Supermedlem
    
Innlegg: 4336
Bosted: Horten
Ække laft før du henger igjen på brosteinen
|
 |
« Svar #2 på: mars 14, 2011, 21:31:54 pm » |
|
Hei å velkommen, min personlige mening er bilde nr 1 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
turboboble
Nybegynner

Innlegg: 23
Bosted: trondheim
|
 |
« Svar #3 på: mars 14, 2011, 21:46:20 pm » |
|
takk for det.får jeg inn turboen,forgasser og intercooler trur jeg går for bilde nr1.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Thoresen
Telehiv Jumpers
Supermedlem
    
Innlegg: 4336
Bosted: Horten
Ække laft før du henger igjen på brosteinen
|
 |
« Svar #4 på: mars 14, 2011, 21:49:56 pm » |
|
Kjøre på med ennå større åpning, viss det ikke er plass nok bak der 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
turboboble
Nybegynner

Innlegg: 23
Bosted: trondheim
|
 |
« Svar #5 på: mars 14, 2011, 21:57:59 pm » |
|
prøvde meg med den intercooler jeg har og ble slik.synes det ble litt mye ute fra bila luka.mulig jeg kjøper meg en cosworth inntercooler den er mere lenger og korter  
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Thoresen
Telehiv Jumpers
Supermedlem
    
Innlegg: 4336
Bosted: Horten
Ække laft før du henger igjen på brosteinen
|
 |
« Svar #6 på: mars 14, 2011, 22:42:11 pm » |
|
Ja det stemte ikke helt 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
turboboble
Nybegynner

Innlegg: 23
Bosted: trondheim
|
 |
« Svar #7 på: mars 14, 2011, 22:49:39 pm » |
|
 slik blir det bra trur jeg,får lete meg etter en cosworth inntercooler da.  flere som liker den luken? 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Formula Vee
Supermedlem
    
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger
:: DKL ::
|
 |
« Svar #8 på: mars 14, 2011, 23:20:31 pm » |
|
Fint lite prosjekt dette. Prøv å tenke litt intercooler flow også. Skal du opprettholde kald/varm sone i motorrommet? Om du setter turbo nede i varm sone, så kan du godt ha intercooler i kald sone, men lufta må jo gjennom intercooler og ut? Og siden du vil ha intercooler, skal du bruke trykkforgasser? Jeg bygde en -77 rekord med volvo(strømberg) gasser, som suge oppsett.
|
|
|
Loggført
|
SCC 2015 broken transmission barely left startline. SCC 2016 broken engine never made it to startline. SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car. 
|
|
|
turboboble
Nybegynner

Innlegg: 23
Bosted: trondheim
|
 |
« Svar #9 på: mars 14, 2011, 23:34:48 pm » |
|
siden boble motorer ikke er så glad i varme,skal jeg ha inntercooler også vann innsprut for å holde varmen nede.jeg skal bruke orginal trykk igjenom forgasseren til volvo.trur jeg skal klare å få ut ca 100-110hk ut av det oppsette på 1600 motor.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Formula Vee
Supermedlem
    
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger
:: DKL ::
|
 |
« Svar #10 på: mars 14, 2011, 23:39:26 pm » |
|
Jeg anbefaler deg å lese deg litt opp på emnet her på forum. Virker som at det kan være nyttig for deg.Står veldig mye bra. Lykke til.
|
|
|
Loggført
|
SCC 2015 broken transmission barely left startline. SCC 2016 broken engine never made it to startline. SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car. 
|
|
|
turboboble
Nybegynner

Innlegg: 23
Bosted: trondheim
|
 |
« Svar #11 på: mars 14, 2011, 23:49:38 pm » |
|
takk for det. 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
turboboble
Nybegynner

Innlegg: 23
Bosted: trondheim
|
 |
« Svar #12 på: mars 15, 2011, 00:39:51 am » |
|
bobla har ikke verdens største motor rom.får prøve meg litt fram og tilbake får å finne riktig plasseringer på rør,turbo.inntercooler div.blir ny løsning med røre som kommer ned, 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Lars Bratteng
Telehiv Jumpers
Supermedlem
    
Innlegg: 1156
Bosted: Son -Oslo Fjorden Perle
Senkepøbel
|
 |
« Svar #13 på: mars 15, 2011, 02:03:25 am » |
|
hvorfor kan du ikke ha cooleren under bilen? Og hvorfor må du ha cooler skal du kjøre med veldig høyt trykk?
|
|
|
Loggført
|
Kjør Hardt Kjørt Stil, Kjør Turbo Boble Bil
79 - T2 Ratlooker Doka -Solgt 93 - T4 Ratlooker Multivan - Solgt 68 - T1 RatLooker med snurre
|
|
|
turboboble
Nybegynner

Innlegg: 23
Bosted: trondheim
|
 |
« Svar #14 på: mars 15, 2011, 02:23:57 am » |
|
kommer til å ha en ca 0.8 i trykk.trur ikke jeg kommer å ta cooleren under nei holder den på topp  skal ha en liten cooler på topp det blir topp 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
turboboble
Nybegynner

Innlegg: 23
Bosted: trondheim
|
 |
« Svar #15 på: mars 15, 2011, 09:52:33 am » |
|
skal sett på disse 17 tum felgene på bobla 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Formula Vee
Supermedlem
    
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger
:: DKL ::
|
 |
« Svar #16 på: mars 15, 2011, 15:35:08 pm » |
|
Hmm.. Det ble gaanske trangt hos meg... Uten cooler...
|
|
|
Loggført
|
SCC 2015 broken transmission barely left startline. SCC 2016 broken engine never made it to startline. SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car. 
|
|
|
turboboble
Nybegynner

Innlegg: 23
Bosted: trondheim
|
 |
« Svar #17 på: mars 15, 2011, 16:33:32 pm » |
|
så bra ut det der  . har jobbet litt på bila i dag og funnet ut kansje jeg klarer å presse en cooler inn.poster noen bilder i kveld og høre med folk hvordan det ser ut 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
turboboble
Nybegynner

Innlegg: 23
Bosted: trondheim
|
 |
« Svar #18 på: mars 15, 2011, 18:03:50 pm » |
|
har et sprsmål. kan jeg sett retur fra turboen på denne.lag en plugg siden av.har lest en plass at det skulle gå bra men har også hørt at oljen stopper opp og ikke klarer å ta bort oljen. håper noen vet noe.  jeg har CB turbo grenrør for turbo.turboen ligger under motor rom  er ekstra olje panne denne
|
|
« Siste redigering: mars 15, 2011, 18:07:19 pm av turboboble »
|
Loggført
|
|
|
|
turboboble
Nybegynner

Innlegg: 23
Bosted: trondheim
|
 |
« Svar #19 på: mars 15, 2011, 21:08:56 pm » |
|
fikk kappe vekk under rillene der på topp.kommer til å legge en cosworth cooler under der,det skal passe bra 8)mål på cooleren er 60cm lang og 9,8cm høy og bredde 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Formula Vee
Supermedlem
    
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger
:: DKL ::
|
 |
« Svar #20 på: mars 15, 2011, 23:06:09 pm » |
|
Når det gjelder oljeretur, har jeg blitt fortalt at det må være "fritt fall" uten motstand. Om du legger turbo så lavt, er jeg usikker på hvordan det kan løses. Den bunnpanna vil jo alltid stå full av olje, og returen vil derfor få motstand. Jeg har lagt returen i øvrekant toppdeksel. Returen skal ha større diameter enn på trykksiden, jeg bruker slanger og rør minimum Ø12mm innvendig på retur. Har du tenkt på veivhusventilasjon? Du må regne en del overtrykk i veivhus og toppdeksler. Men ser det flere som bruker hideaway turbo, så returproblemet må jo ha blitt løst... Trond? Du har vel turboen der?
|
|
|
Loggført
|
SCC 2015 broken transmission barely left startline. SCC 2016 broken engine never made it to startline. SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car. 
|
|
|
Roy Grelland
Supermedlem
    
Innlegg: 7577
Bosted: Nøtterøy
|
 |
« Svar #21 på: mars 15, 2011, 23:09:36 pm » |
|
nå er jeg litt på tynn is, men mener Morten endte opp med en pumpe på Puman sin, han er sjelden her inne, så jeg kan høre med ham
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
turboboble
Nybegynner

Innlegg: 23
Bosted: trondheim
|
 |
« Svar #22 på: mars 16, 2011, 00:57:49 am » |
|
takk for tips  jeg mener det jeg også at retur skal ha fritt fall.jeg kommer å sette turboen lenger opp i motor rom .må få tak i meg lav trykk bensin pumpe etter som jeg skal bruke 1 forgasser.kan ikke ha høy trykk på den 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
turboboble
Nybegynner

Innlegg: 23
Bosted: trondheim
|
 |
« Svar #23 på: mars 16, 2011, 01:08:34 am » |
|
her er trykkboxen og forgassern jeg skal bruke 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
turboboble
Nybegynner

Innlegg: 23
Bosted: trondheim
|
 |
« Svar #24 på: mars 25, 2011, 12:51:58 pm » |
|
prosjekte har stoppet opp litt.jeg har CB turbogrenrør som ligger under motorrom.på grunn av dårlig løsning på CB turbo grenrør sin rare løsning.turbo retur oljen ned på ekstra olje sump.men da stopper oljen opp i turboen siden sumpen er full av olje. fant noe bilder på nett.lurte på om noen synes den løsningen.men da må jeg demontere motoren når jeg borrer i blocka.blir full av alu spon.eller klarer jeg å få fjernet spone uten å demontere motor?   her er siden på nett bildene var på.er rå dårlig på engelsk.prøvde å oversette på googel sin oversetter men det ble ikke bra skjønner ikke den. http://members.shaw.ca/sharkeysgarage/engine.html
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
turboboble
Nybegynner

Innlegg: 23
Bosted: trondheim
|
 |
« Svar #25 på: mars 26, 2011, 21:51:53 pm » |
|
var ikke mye respons å få her nei,er medlem i volvo forum,der er det liv.alle hjelper og gir komentarer.lurer på di med vw holder for seg selv og tenker på sine prosjekter også bare kamerater som holder liv i prosjektene på forum,ikke vet jeg.ikke vondt ment  jeg er 42år har ingen bilkamerater.mine kamereater sitter bare hjem og inn og tørker støv  jeg har holdt på med boble i 20år og aldri trimmet ei boble,tenke det hadde vært artig å fått en boble med litt futt i før jeg skal på gammle hjem.  er så mange flinke folk her med enorm kunnskap på trimming av vw.jeg har kjørt rundt med 40-50hk i bakenden og drømte om flere hk i 20år 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
turboboble
Nybegynner

Innlegg: 23
Bosted: trondheim
|
 |
« Svar #26 på: mars 26, 2011, 21:56:02 pm » |
|
tenkte litt her i går kveld å flytte turboen litt lenger opp og ta retur fra turbo oljen i ventilkåpa,noen erfaringer å ta di i ventilkåpa?har hørt oljen som kommer ut av turboen og ned i motoren ligner på en brun skum kakao olje.er det bra å få den ned i ventilkåpa?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Hans
Supermedlem
    
Innlegg: 1409
Bosted: Bergen
|
 |
« Svar #27 på: mars 26, 2011, 22:34:19 pm » |
|
Det kan nok være mer åpenhet hos andre merker hva trim gjelder, har litt følelsen av at hjulet helst må finnes opp av hver enkelt. På den annen side er det flere her inne på vwnorge som deler mer enn nok info til at man skal kunne bygge noe lignende. Jeg har fint lite input å komme med men følger med da jeg har liggende intercooler og turbo for senere bruk stå på
|
|
|
Loggført
|
o 1958/64 T1 Ragtop o 1957 T1 o 1989 T3
|
|
|
Hulken
Supermedlem
    
Innlegg: 3433
Bosted: Gjøvik
Hardcore type four...
|
 |
« Svar #28 på: mars 26, 2011, 22:58:54 pm » |
|
Mange her som deler ideer og tanker, se på flere av prosjektbyggene. Ikke bestandig man får respons med en gang, men plutselig dukker det opp tanker og meninger..
|
|
|
Loggført
|
Arild B, Gjøvik 1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre) 1972 1302S "Hulken" restobjekt 1973 412 2-dørs coupe
|
|
|
nobrakes
Supermedlem
    
Innlegg: 3455
Bosted: oppland
|
 |
« Svar #29 på: mars 26, 2011, 23:25:41 pm » |
|
er ikke sikkert så veldig mange har bygd, og fått dette til å fungere her på forum enda... synes dette furumet er et av de bedre jeg frkventerer, når det gjelder hjelp og input på det jeg spør etter . sett deg heller og les gjennom noen av garasjetrådene som har turbo i overskrifta, du kan finne mye der, (ikke sikkert de som har trådene om turbobygger orker å legge inn all info fra sitt eget bygge i flere andre tråder ettersom vet du  ) jeg har ikke bygd vw turbo, men har lagd mye anna rart med turbo, som oftest etter cheepo prinsippet, å sende oljeretur inn i toppdekselet må da kunne fungere. men jeg ser mange vw har høyt montert turbo, og da har man jo mange muligheter til å få olja inn i sumpen igjen. når man bygger et slik opplegg, må man regne med å la fantasien hjelpe til endel, da alt ikke er å finne ferdige oppskrifter på der alt er "best"  legger ved link til et cheepoprosjekt jeg fant ved å google i 3 sekunder http://www.smbaker.com/sand-rail/manx/monster-turbocharged-volkswagen-manxlykke til med prosjektet ditt 
|
|
|
Loggført
|
If it has Tits or Tires , it is going to get you in trouble.... Arnstein !
|
|
|
|