mai 05, 2025, 09:10:24 am
Velkommen,
Gjest
. Vennligst
logg inn
eller
registrer deg
.
Har du ikke mottatt
e-post for aktivering
?
1 time
1 dag
1 uke
1 måned
Alltid
Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter
: Velkommen til et samlet VWNorge!
Hovedside
Hjelp
Søk
Logg inn
Registrer
VWNorge
>
Forum
>
Teknisk, teori og praksis
>
Porsche vifte
Sider: [
1
]
Skriv ut
Skrevet av
Emne: Porsche vifte (Lest 995 ganger)
Holmen
Supermedlem
Innlegg: 1093
Bosted: Sandnes - Bogafjell
Porsche vifte
«
på:
mars 16, 2011, 20:03:46 pm »
Sitter på to typer vifter (901 & 964) og lurer på hvilken jeg bør velge til en T-4 motor.
Porschevifter.JPG
(109.53 KB, 786x396 - vist 143 ganger.)
«
Siste redigering: mars 16, 2011, 20:23:02 pm av Holmen
»
Loggført
Jeg liker buet frontrute - 1303......
GeirH
Supermedlem
Innlegg: 552
Bosted: Borgen, ca. 4 mil nord for Oslo.
Sv: Porsche vifte
«
Svar #1 på:
mars 16, 2011, 20:40:08 pm »
Tjaaaa, leverer vel luft i overflod begge to. Hvor stor er dynamoene da? Kjekt med nok strøm, hvis du skal ha stor stereo,
stor el-pumpe, MEGA spark, setevarme etc..
Loggført
Har laaang VW-pause.
VWdriver
Seniormedlem
Innlegg: 350
Bosted: Asker
VW 1303 Cab-78, VW 1302 Roadster-T4 2,0, P-911S-72
Sv: Porsche vifte
«
Svar #2 på:
mars 19, 2011, 23:52:32 pm »
God kveld folks
Dette er forsjåvidt det samme men ikke det samme.
Den eldre dynamoen er gjerne 55A minimum om den ikke er veldig gammel(pre 68ca)
964(1990-oppover) Tror jeg er på 90A ihvertfall.
Det er også forskjellig diameter. 65-89mod er lik.
Viftehuset bestilles etter hvilken diameter du velger.
De tidlige (65-73ca) hadde separat volt regulator. De senere og 964 har innebygget regulator)
På T-4 motor kan man frese ut i blokka for å senke vifta lavere. Dette ser bedre ut og blir lavt nok til ikke å få høyde problemer i motorrommet. Vet ikke om dette går med stor diameter på vifta.
Nivået på luft mengden som blåses er nok i overflod samme hvilken vifte du velger.
964 vifta er mere moderne i utførelse med bøyde blader hvorpå de eldre er rette.
Dette er jo tilpasset racing for bokser 6. Det er ikke uten grunn at Porsche brukte dette i over 30 år på 911`en.
Dette ser knallbra ut og er meget effektivt.
Lykke til
Marius K
«
Siste redigering: mars 19, 2011, 23:55:17 pm av VWdriver
»
Loggført
Sider: [
1
]
Skriv ut
Gå til:
Vennligst velg en destinasjon:
-----------------------------
Forum
-----------------------------
=> Snikk-snakk
=> Originalprat
===> Krigsmodeller
===> Type 1 1946-1957
===> Type 1 1958-1967
===> Type 1 1968-1979
===> 1302/1303
===> Type 2
===> Type 3 og 4
===> Ghia
=> Problemløseren
=> Teknisk, teori og praksis
=> Smak og behag
===> German/Euro-look
===> Rat-look
===> Resto-look
===> Cal-look
===> Old speed
===> Porsche-look
===> Ombygd
===> Drag-race
===> Rundt og rundt/bakkeløp
===> Buggy
=> Hva skjer?
=> Forumexpressen
=> Prosjektgarasjen
-----------------------------
Bruktbørsen
-----------------------------
=> Biler selges
=> Biler ønskes kjøpt
=> Deler selges
=> Deler ønskes kjøpt
=> Eksterne salgs linker
=> Tilbud fra forhandlere
===> Boblegården
===> Dalhems
===> Gasolin
===> Grelland
===> HotShop
===> SCC
===> T-Mek AS
-----------------------------
Min klubb
-----------------------------
=> Agder VW klubb
=> Die Käfer Loge (DKL)
=> Folkevognklubben Østfold
===> Klubb snakk
===> Hva skjer
=> Folk&Vogn
=> Follo VW Klubb
=> Inntrøndelag Volkswagen klubb
=> LP
=> Nord-Rogaland VW Klubb
=> Salten VW
=> Screwdrivers
=> Seaside Volkswagen-club
=> Stormtroopers
=> Sør-Rogaland VW Klubb
=> Telehiv Jumpers Vestfold
===> Hva skjer?
=> Totenbugs
=> Trondheim VW Klubb
=> Vestfold Aircoolers
===> Klubbsnakk
===> Hva skjer
=> Veteran Schwimmwagen Norden
=> Volkswagen Auto Club Mjøsa
=> Volks West
===> Treff og turer
Henter...