Ble satt litt ut i høst/vinter pga en utrolig langdryg senebetennelse i armen, og kom ikke igang før i februar med prosjektene. Jobbet intenst fra februar til påske med backdating av latebay-sikaen (lieferwagen-prosjekt). Så var det til Volksworld og etter det skulle bobla (63/64) Tanya (kona) kjøpte seg i fjor høst bare fikses litt før eu. Det gikk jo knallbra.....
Kjøpte usett som vanlig

, og dro for å hente i Tønsberg. Bilen så bra ut, men clutchen var dårlig. Kom oss til Oslo men så var det stopp. Måtte hjem igjen til Bergen og hente bil og henger, tilbake neste dag for å "ta gullet hem". Byttet clutchen og rakk litt cruising før den ble satt på lagring under trekk. Selvsagt uten å sjekke noe mer. Det var jo lurt.

Bilen fikk forresten navnet Birger, oppkalt etter en veldig hyggelig onkel på Voss.

Skulle bruke påsken på denne, godkjenne og cruise. Etter påske skulle jeg begynne på sikaen igjen. Vel, det ble en relativt lang påske.....Kanalbunnene måtte byttes på begge sider. På ene siden var det bare en bøyd plate. Skjermer ble byttet. Eldre baklykter og bakluke. For å komme til skikkelig ble det splitting, og man kan trygt si det dukket opp mer underveis. På slutten knakk en luftenippel og hovedbremsesylinderen tok kvelden......Var rimelig lei på slutten. Det gikk en og en halv mnd. før vi spent kunne ta den på eu. Det gikk greit, men det lakk litt mye olje.
Når jeg var tilbake på StarBugs slapp den enda mer olje, og jeg skjønte at simringen som ble byttet ved clutchskifte ikke gjorde jobben. Dette problemet hadde forrige eier hatt også. Det var bare å bite tenna sammen, hive ut motoren og se hvordan det stod til. Simringen hadde en rift, så ikke rart den ikke holdt tett. Nå ble også blikkpakningen byttet med papir i håp om at det også skulle hjelpe. Endeslakken ble sjekket, og shims byttet. Omsider ser det ut som tingene funker greit. Det passer bra, for på tirsdag drar vi og Birger til Danmark. Gleder oss til ferie og MiB!

STOR takk til Unneberg for rask levering av deler!!! Og til Kristian Gelin i Bergen/VWACB som heldigvis hadde liggende tokrets hovedbremsesylinder.
Nå koser vi oss hver eneste dag!

OG jeg har kommet igang igjen med sikaen.

Snakkes på MiB!

Birger1.jpg (56.24 KB. 800x533 - vist 311 ganger.)

1b.jpg (35.26 KB. 800x534 - vist 307 ganger.)