FullGass
Supermedlem

No Gas? No Fun...
|
 |
« Svar #30 på: mars 30, 2008, 09:37:19 am » |
|
Du kan jo bestille en ny puma da  Koster jo ikke allverden, og det er fort gjort å bytte. Jeg har også grønne plater på justeringsskruene. Så det er nok de som senker mest. EDIT: Har du sjekket at det ikke stopper i stopperne? Kan du forklare hvor disse stopperene sitter, Nicolai? Unneberg sier det bare finnes 1 type Puma. Mens noen sier det finnes flere, å Pumaen fra Hotshop er den som senker minst...... 
|
|
|
Loggført
|
- har ikke bil -
|
|
|
FullGass
Supermedlem

No Gas? No Fun...
|
 |
« Svar #31 på: mars 30, 2008, 09:41:00 am » |
|
På bilde du fikk av meg, så hadde jeg vridd torsonfjærene 1/4. da blir maks høyde, samme som maks senking når fjærene sitter riktig. Ved maks senking, var hjula godt oppi lufta. Hva som gjør den nå så høy er ikke godt å si, ikke tar styrestagene oppi innerskjermene heller hos deg, da de er hevet 5cm. God klaring til styrestag - mulig fjærene er vridd? Er det mulig eller?
|
|
|
Loggført
|
- har ikke bil -
|
|
|
Unneberg Bil
Forhandler
Supermedlem

SVARER PÅ MAIL. IKKE PM!!!!!
|
 |
« Svar #32 på: mars 30, 2008, 12:06:50 pm » |
|
har du kuttet bort stopperen ( mellom bærearmene på støtdemper tårnet ) hvis ikke blir ikke bilen lav !! og du får null fjæring vi leverer kun en type puma, grønne eller grå justerings brikker std eller smal har ikke vært boti att linkpin puma ikke senker nåkk , vet att Hot Shop hadde noen feilproduserte pumaer for noen år siden som kun var egnet for baja bug's men de er vell levert til bake til Hot Shop vil jeg tro 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
FullGass
Supermedlem

No Gas? No Fun...
|
 |
« Svar #33 på: mars 30, 2008, 14:17:32 pm » |
|
 Jeg har ikke kappet bort noe stoppere, og ikke vet jeg hvor de er. Har prøvd å se etter, men finner ingenting som likner stoppere.... 
|
|
|
Loggført
|
- har ikke bil -
|
|
|
JTWE
Supermedlem

|
« Svar #34 på: mars 30, 2008, 14:39:52 pm » |
|
Der bærearmene kommer ut av forstillinga, sitter det originalt en liten arm ut som begrenser armenes vandring.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Frode
Supermedlem

|
 |
« Svar #35 på: mars 30, 2008, 18:17:35 pm » |
|
Hvor lurt er det å kappe bort stopperne?............min senker heler ikke nok....men hos meg er det i stopperne det stopper  ..........tror jeg har ca 14-16 cm klaring på fronten på bilen min...............det er litt mye synes jeg...........så her blir det å kappe bort stopperne hvis det ikke er for stor ulempe med å gjøre det.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
LOBO
Supermedlem

|
 |
« Svar #36 på: mars 30, 2008, 18:28:29 pm » |
|
Her ser du ivertfall stopperen. Inni runningen der det står shit  Blir ganske stiv hvis man ikke kapper av den ja.
|
D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
|
|
|
Frode
Supermedlem

|
 |
« Svar #37 på: mars 30, 2008, 18:42:50 pm » |
|
Ja det har jeg merket...hehe......men dem er vel der for en grunn vel?  ?..............ser også i katalogen til SSP at dem på bilde er ikke har de stopperne.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
LOBO
Supermedlem

|
 |
« Svar #38 på: mars 30, 2008, 18:48:56 pm » |
|
Var mer ment som et svar til Full Gass dette bildet da. Han lurte på hvor stopperne sitter  Stopperne må være der for en grunn ja, men det er jo livsfarlig å ikke ha noe demping eller fjæring som helst  Og jeg vil ha lav bil, så de måtte kappes vekk!
|
|
|
Loggført
|
D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
|
|
|
Unneberg Bil
Forhandler
Supermedlem

|
 |
« Svar #39 på: mars 30, 2008, 19:05:06 pm » |
|
ser ikke noe stort problem ved å kappe bort stopperen ! 66- har ikke stopper, men den burdejo hat det !! bunner du bærekulene skikkelig ryker de !! det vil jeg tru er inmari guffent  på link pin forstillingen er det ike noe som bunner og går i stykker ( eventuelt støtdemperene ) den forstillingen du ser i SSP katalogen som ikke har stippere er 2''smalnet linkpin den kommer ''ferdig'' uten stoppere
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
Frode
Supermedlem

|
 |
« Svar #41 på: mars 30, 2008, 19:50:19 pm » |
|
jeg har jo en 61 mod så da er det vel link pin da......så da tar jeg dem bort vel....hehe
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Kjetil
Supermedlem

|
 |
« Svar #42 på: mars 30, 2008, 20:33:34 pm » |
|
jeg har jo en 61 mod så da er det vel link pin da......så da tar jeg dem bort vel....hehe
Bare å kappe bort.. jeg har også gjort det. Har hatt to biler med puma, og ser ikke noe forskjell på høyden med grønne eller gule plater. Så det tror jeg er mest tilfeldig. Kun puma er lavt nok for min del.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Martin
Supermedlem

|
 |
« Svar #43 på: mars 30, 2008, 20:49:29 pm » |
|
mine stoppere er borte
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
FullGass
Supermedlem

No Gas? No Fun...
|
 |
« Svar #44 på: mars 30, 2008, 22:09:45 pm » |
|
Her ser du ivertfall stopperen. Inni runningen der det står shit  Blir ganske stiv hvis man ikke kapper av den ja. Takk for et informativt bilde! Har vært å sjekka i garasjen nå, å det er ikke stoppere der. Er ikke spor etter stoppere heller, så da er jeg enda mer blank. Men går det an å justere noe på de armene, i prinsipp som bak, eller er jeg bare dum nå? 
|
|
|
Loggført
|
- har ikke bil -
|
|
|
Unneberg Bil
Forhandler
Supermedlem

|
 |
« Svar #45 på: mars 31, 2008, 00:32:53 am » |
|
beveger ikke bærearmene seg i det heletatt ?? noen pumaer har ikke rullelager, de har bakelitt foringer som det er frest ut et spor som skal føre fett ut i hele lager banen , når det sporet er laget står det i gjenn fiber som legger seg ''dobbel'' når du trer inn bærearmen  da blir lageret for trangt rep : ut med bære armer og rense opp sporet i lageret, smøre godt med fett og sette det sammen i gjenn
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
FullGass
Supermedlem

No Gas? No Fun...
|
 |
« Svar #46 på: mars 31, 2008, 05:29:22 am » |
|
Joda, bærearmene beveger seg, men kanskje litt tregt. Skal gjøre et inngrep å prøve dette...Takker. 
|
|
|
Loggført
|
- har ikke bil -
|
|
|
FullGass
Supermedlem

No Gas? No Fun...
|
 |
« Svar #47 på: april 01, 2008, 21:39:27 pm » |
|
 Da ser det ut til at jeg må demontere hele pumaen. Noe sitter ihvertfall fast. Det går faktisk ikke an å heve bilen heller. Alt sitter dønn. Fant noen morsomme smørenipler under der, å pressa fett til den store gullmedaljen. Så det var tydeligvis dårlig med det også der. Men da har jeg funne meg noe å gjøre til helga,da...  Demontere/rengjøre/smøre....
|
|
|
Loggført
|
- har ikke bil -
|
|
|
|