jalokoey
Supermedlem
    
Innlegg: 1993
Bosted: Jæren- podlest
low and slow...
|
 |
« på: mars 20, 2011, 23:30:15 pm » |
|
noen som vet eller har fått godkjent ting og tang som kan være til nytte for andre...??
bremer uppgraderte? hva har papir og hva godtas.? i kercher sine papir står det vel bare t1?
motor.. hvor mange hk på orginal bremser??
osv... har selv en notch med wbx og kunne tenke meg dette i vognkort. noen som har fått godkjent dette før?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Wheeler
Supermedlem
    
Innlegg: 608
Bosted: Svarstad,Vestfold
|
 |
« Svar #1 på: mars 23, 2011, 08:51:46 am » |
|
http://www.tangen.nu/volkswagenpage.htmlFor å si det sånn, jeg er j...lig skuffa !  Det ikke Jørn kan om dette er vel ikke vært å kunne.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
jalokoey
Supermedlem
    
Innlegg: 1993
Bosted: Jæren- podlest
low and slow...
|
 |
« Svar #2 på: mars 23, 2011, 19:15:17 pm » |
|
står ikke noe om godkjenninger der.. bare kæ motor han har i... det eg vil vite er hk godkjent i vognkort osv..
er knastens variant godkjent med 2.2 tubo wbx? eller med 2.1 wbx? står dette i vognkort?
knasten kan kansje svare sjølv og han:)
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
porsvw
Juniormedlem
 
Innlegg: 66
Bosted: Mo i Rana
|
 |
« Svar #3 på: februar 20, 2013, 20:45:14 pm » |
|
Har selv nettopp kjøpt en Notch som har / og er godkjent med 3.2 liter med 231 hk, gammelt tyskt bygge sånn att tuv godkjenning var nog till stooor hjelp. 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Hulken
Supermedlem
    
Innlegg: 3433
Bosted: Gjøvik
Hardcore type four...
|
 |
« Svar #4 på: februar 20, 2013, 20:51:56 pm » |
|
Har selv nettopp kjøpt en Notch som har / og er godkjent med 3.2 liter med 231 hk, gammelt tyskt bygge sånn att tuv godkjenning var nog till stooor hjelp.  Bilder? Ellers hendte det ikke vettu! 
|
|
|
Loggført
|
Arild B, Gjøvik 1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre) 1972 1302S "Hulken" restobjekt 1973 412 2-dørs coupe
|
|
|
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
    
Innlegg: 4033
Bosted: Moss
|
 |
« Svar #5 på: februar 20, 2013, 23:50:22 pm » |
|
Har selv nettopp kjøpt en Notch som har / og er godkjent med 3.2 liter med 231 hk, gammelt tyskt bygge sånn att tuv godkjenning var nog till stooor hjelp.  Bilder? Ellers hendte det ikke vettu!  x2!!
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
mags
|
 |
« Svar #6 på: februar 21, 2013, 00:00:55 am » |
|
jeg fikk godkjent til 110hk på min Blå variant brukta da T3 spindler 72/73 da er det makan som 411/412 og da hadde de en motor på 85Hk og prosent av det kunne Arnt Dahl godkjenne opp til 110Hk. Men alt er avhengi han gamle grå kallen på tilsynet da 
|
|
|
Loggført
|
Good Work ain`t cheap Cheap work ain`t good Mags 90508914.
|
|
|
porsvw
Juniormedlem
 
Innlegg: 66
Bosted: Mo i Rana
|
 |
« Svar #7 på: februar 21, 2013, 20:54:50 pm » |
|
Har selv nettopp kjøpt en Notch som har / og er godkjent med 3.2 liter med 231 hk, gammelt tyskt bygge sånn att tuv godkjenning var nog till stooor hjelp.  Bilder? Ellers hendte det ikke vettu!  Hehe, er samme man som du kjøpte den grønne ifra...trur du skjønner då att den faktiskt finnes. Har noen blad den er med i..trur de var Vw scene...skall ta og legge ut noen bilder i neste uke. Den e såååå fin (o allt for dyr), liten teaser kan vara att den er taksenket litt.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Squareback
Supermedlem
    
Innlegg: 6309
Bosted: Ski i AKERSHUS
Follo VW Klubb, Type 2 og Type 3 entusiast!
|
 |
« Svar #8 på: februar 22, 2013, 00:22:09 am » |
|
jeg fikk godkjent til 110hk på min Blå variant brukta da T3 spindler 72/73 da er det makan som 411/412 og da hadde de en motor på 85Hk og prosent av det kunne Arnt Dahl godkjenne opp til 110Hk. Men alt er avhengi han gamle grå kallen på tilsynet da  Du har ikke kopi av vognkortet, Magne? Min sene 72 -som er lagret- har nettopp slike bremser foran. Er vel samme bremser som VW Porsche 914 og 411/412 har...
|
|
|
Loggført
|
Type 2 og 3 entusiast! Follo VW Klubb og VW Veteran Klubben Liker alt som Brummer!!!!!
|
|
|
Hulken
Supermedlem
    
Innlegg: 3433
Bosted: Gjøvik
Hardcore type four...
|
 |
« Svar #9 på: februar 22, 2013, 22:21:23 pm » |
|
Har selv nettopp kjøpt en Notch som har / og er godkjent med 3.2 liter med 231 hk, gammelt tyskt bygge sånn att tuv godkjenning var nog till stooor hjelp.  Bilder? Ellers hendte det ikke vettu!  Hehe, er samme man som du kjøpte den grønne ifra...trur du skjønner då att den faktiskt finnes. Har noen blad den er med i..trur de var Vw scene...skall ta og legge ut noen bilder i neste uke. Den e såååå fin (o allt for dyr), liten teaser kan vara att den er taksenket litt. Heftig! Men vil fortsatt se bilder, spessielt av bremser og motor...
|
|
|
Loggført
|
Arild B, Gjøvik 1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre) 1972 1302S "Hulken" restobjekt 1973 412 2-dørs coupe
|
|
|
Dewil
Supermedlem
    
Innlegg: 7541
Bosted: Moss
"Opinions are like assholes...everyone has one"
|
 |
« Svar #10 på: juni 08, 2013, 22:55:41 pm » |
|
Ja, hva skjer her da? Er spent på å få sett denne bøse Type3'n 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
porsvw
Juniormedlem
 
Innlegg: 66
Bosted: Mo i Rana
|
 |
« Svar #11 på: juni 30, 2013, 11:34:59 am » |
|
Har ikke skjedd mye, hus tar all tid med støttemurer, kloakk mm...kjedelig men må prioriteres, bilen står fortsatt med tomt interiør. Har dokk fått fatt i ett orginalbaksete som er levert inn til opptrekking i sort skinn, blir og o levere in dørtrekken før att få di trekkt i 911 stil. Blir 911 stoler fremme. Har kjøpt en 964 før att ha noe o kjøre med i sommer  ...men nå skall den til lakkering o bli lettere ombygget med ducktail leppe, bur o pole position stoler, va fan att man ikke kan la noe vare sånn som det er...ka ska eg kjøre nå???
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Dewil
Supermedlem
    
Innlegg: 7541
Bosted: Moss
"Opinions are like assholes...everyone has one"
|
 |
« Svar #12 på: juni 30, 2013, 15:19:52 pm » |
|
Det er viktig å tukle med bilene  Originalt er kjedelig
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
porsvw
Juniormedlem
 
Innlegg: 66
Bosted: Mo i Rana
|
 |
« Svar #13 på: juni 30, 2013, 20:34:38 pm » |
|
Helt enig!  Har 2 andre prosjekt og som jeg skall hemte i neste uke fra lakk, en 87 mod T3 syncro med nybyggd Tdk, dobble sperrer pluss full westfalia pakke med hevetak + en 968 cs som skal bli min faste banebil...T3.en var en snipp snau utgave uten noe utstyr o med gåen 1.6...måtte kjøre Norge runt før att få sammen alle deler som trengs før att bygge syncro westfalia. 968:en er ett prosjekt som kommer fra en japansk hugging der den stått i mange år etter en skikkelig smell...tok ca 5 år att samle deler o få bygget den opp...flaks att man trur att alt skall gå så fort att få ferdig, hadde man visst hvor laaaang tid alt tar så hadde man aldri startet på noe bilprosjekt 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Dewil
Supermedlem
    
Innlegg: 7541
Bosted: Moss
"Opinions are like assholes...everyone has one"
|
 |
« Svar #14 på: juni 30, 2013, 21:28:05 pm » |
|
Det er helt sant Men det er viktig å ha noe å drive med. Ikke ofte man hører om biler hentet fra Japan, det er spennende!
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
porsvw
Juniormedlem
 
Innlegg: 66
Bosted: Mo i Rana
|
 |
« Svar #15 på: september 03, 2013, 21:33:34 pm » |
|
Her er en gammel bild, står nå på 18" BBS Classic felger (ligner på fuchs) og nye dørsider og baksete er ferdig, 2 Porsche turbostoler er under opptrekking, alt i brunt skinn. Pluss att kromlister er kommen på...mye bedre  Som sagt er denne godkjent men 231 hk...  smyger med en bild på t3:en og... 
|
|
« Siste redigering: september 03, 2013, 21:41:56 pm av porsvw »
|
Loggført
|
|
|
|
|