mai 04, 2025, 21:02:45 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: skrudd på toppene feil :S  (Lest 2037 ganger)
røed
Seniormedlem
****
Innlegg: 318
Bosted: bærum


1303s


Vis profil
« på: mars 30, 2011, 21:38:01 pm »

hei, nettopp overhalt motoren i bobla men ser det lekker olje ut av begge sider i skjøten mellom toppene og sylinderne. har jeg skrudd de på feil. fant en oppskrift på hvordan man skrur de på  Hæ startet og gikk fint
Loggført
Rikard
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 3891
Bosted: Røyken, Buskerud


Singelport Mafia'n


Vis profil WWW
« Svar #1 på: mars 30, 2011, 21:55:25 pm »

Dro du ut "fjæra" på støtstengene?
Loggført

" A volkswagen is never changed to make it look different, Only to make it work better"
Audi 100 2,5TDI
VW 1300 1970

Mekaniker Albjerk Bil Lier Volkswagen
45632450
-------------------------------
Medlemsansvarlig
Røyken og Omegn Aircoolers
Rikard@roykenaircoolers.com
roykenaircoolers.com
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #2 på: mars 30, 2011, 22:02:18 pm »

bilder Blunker
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

røed
Seniormedlem
****
Innlegg: 318
Bosted: bærum


1303s


Vis profil
« Svar #3 på: mars 30, 2011, 22:05:01 pm »

ja men det er altså imellom toppen og sylindern det lekker. fjernet det en blekket og ser det tydlig (rendespor) ned på siden :S og er totalt emneværk på pc så blir nok ingen bilder med det første :S skal det være noe pakning der ??
Loggført
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #4 på: mars 30, 2011, 22:41:57 pm »

sikker på at det er imellom topp og sylinder og ikke ut fra støtstangrørene, som kanskje ikke har fullstendig tetning med pakningene?
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

røed
Seniormedlem
****
Innlegg: 318
Bosted: bærum


1303s


Vis profil
« Svar #5 på: mars 30, 2011, 22:46:58 pm »

så veldig son ut. men kan jo ha sprutet opp fra overkant,for det skal vell ikke være olje på innsiden :S får se på det i morgen.
Loggført
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #6 på: mars 30, 2011, 23:09:33 pm »

det er ingen olje imellom topp og sylindre..
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

røed
Seniormedlem
****
Innlegg: 318
Bosted: bærum


1303s


Vis profil
« Svar #7 på: mars 30, 2011, 23:15:23 pm »

sant ass TROR JEG  Rekker tunge
Loggført
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #8 på: mars 30, 2011, 23:19:33 pm »

hvor i bærum?
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #9 på: mars 30, 2011, 23:45:46 pm »

Sikkert en av disse...
Anders Røed
Tanumveien 119, 1341 Slependen

- Fasttelefon – Privat
67 56 59 87

- Mobiltelefon – Privat
913 37 484

Anders Røed
Tveterveien 31, 1344 Haslum

- Mobiltelefon – Privat
977 79 401
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Rikard
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 3891
Bosted: Røyken, Buskerud


Singelport Mafia'n


Vis profil WWW
« Svar #10 på: mars 31, 2011, 08:53:14 am »

For ja, det skal vell ikke i utgangspunktet være så mye olje som kommer ut av sylindre mot toppen  Blunker
Bare å si ifra så kan jeg også ta turen og kikke om det skulle være til no hjelp Blunker
Loggført

" A volkswagen is never changed to make it look different, Only to make it work better"
Audi 100 2,5TDI
VW 1300 1970

Mekaniker Albjerk Bil Lier Volkswagen
45632450
-------------------------------
Medlemsansvarlig
Røyken og Omegn Aircoolers
Rikard@roykenaircoolers.com
roykenaircoolers.com
Jee
Supermedlem
*****
Innlegg: 2511
Bosted: Jessheim



Vis profil WWW
« Svar #11 på: mars 31, 2011, 10:21:13 am »

Er det som lekker "klart" som i ny olje som jeg går ut ifra du har helt i en nyoverhalt motor. Eller er det sort som i sot?

Om det er sot er det mellom sylinder og topp. Og er dessverre ganske normalt om ikke anleggsflater på blokk og sylinder er planet. Litt lekkasje når den er kald kan du overleve. Men hører du fising når den går (lekkasje fra forbrenning). Bør du demontere igjen. Da denne fisingen bare vil vokse til en stor promp :-)
Loggført

Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!