SplitMan
VSN
Supermedlem
    
Innlegg: 3676
Bosted: Trønder i eksil
|
 |
« på: april 17, 2011, 00:27:11 am » |
|
Det eneste jeg vet om Baywindow buss er at frontruta er den samme som på en 1303..... Uten at jeg egentlig er sikker på det heller....
Men - nå til saken: På hvilken modell og hvilket år sluttet man med 205x5-boltsirkel på Bay? Og - hva var den aller største motoren man da kunne kjøpe en buss med (hk)?? Hvilke bussmodeller hadde altså aller størst motor mens man enda hadde stor-femboltsirkel?
På forhånd takk.... Hilsen en pre-55-mann.
|
|
|
Loggført
|
SCREWDRIVER #2
|
|
|
perpioneer
Supermedlem
    
Innlegg: 895
Bosted: Arendal
|
 |
« Svar #1 på: april 17, 2011, 00:37:49 am » |
|
tror 70 var siste modell, og 1600 var den strørste motoren.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
holmsen
Supermedlem
    
Innlegg: 2440
Bosted: oslo
|
 |
« Svar #2 på: april 17, 2011, 00:39:10 am » |
|
71 1600
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Pitt
Supermedlem
    
Innlegg: 1278
Bosted: Oppdal
oppdal så klart
|
 |
« Svar #3 på: april 17, 2011, 00:41:19 am » |
|
Tror også det var 70 med 1600 motor på 47 hk !!
Pitt
|
|
|
Loggført
|
E ha kasta mange sånne !
Tlf 90834700
|
|
|
SplitMan
VSN
Supermedlem
    
Innlegg: 3676
Bosted: Trønder i eksil
|
 |
« Svar #4 på: april 17, 2011, 00:57:35 am » |
|
Takk takk takk.... 47HK - var det max??
Og - skal ikke dere herrer meed bart legge dere snart?
|
|
|
Loggført
|
SCREWDRIVER #2
|
|
|
Rocket-Racing
Supermedlem
    
Innlegg: 1771
Bosted: Sande i Vestfold
|
 |
« Svar #5 på: april 17, 2011, 01:39:48 am » |
|
Jeg går også for '70 og 1600. '71 er fremdeles early bay både foran og bak MEN med lite (5x112) boltmønster, '72 er early foran, late bak og siden gikk det bare en vei. Tror jeg.. Må bli flinkere til å slette sånn info på harddisken jeg også, trenger plassen til andre ting 
|
|
« Siste redigering: april 17, 2011, 01:53:43 am av Rocket-Racing »
|
Loggført
|
|
|
|
Lars Bratteng
Telehiv Jumpers
Supermedlem
    
Innlegg: 1156
Bosted: Son -Oslo Fjorden Perle
Senkepøbel
|
 |
« Svar #6 på: april 17, 2011, 07:08:27 am » |
|
'72 er early foran, late bak og siden gikk det bare en vei. Så gikk det bare en vei? 
|
|
|
Loggført
|
Kjør Hardt Kjørt Stil, Kjør Turbo Boble Bil
79 - T2 Ratlooker Doka -Solgt 93 - T4 Ratlooker Multivan - Solgt 68 - T1 RatLooker med snurre
|
|
|
SplitMan
VSN
Supermedlem
    
Innlegg: 3676
Bosted: Trønder i eksil
|
 |
« Svar #7 på: april 17, 2011, 07:18:47 am » |
|
Hovedspm er egentlig "hvor mange hester kan man få godkjent ved å benytte de råeste Bay stor-5-bolt bremsene?"
.....så da blir spm: Hvor finnes spesifikasjonen som viser absoltt max hk levert i en 1600 på en 70 eller eldre Bay?
Var det ikke litt ekstra effekt i en tung Westfalia eller en bred-platt-pick up eller no?
|
|
|
Loggført
|
SCREWDRIVER #2
|
|
|
|
FreddyB
Supermedlem
    
Innlegg: 2990
Bosted: Breim - Sogn og Fjordane
Toidi - men omvendt.
|
 |
« Svar #9 på: april 17, 2011, 08:18:55 am » |
|
 Snøft. Var det ikkje 48 hk, då? 36 KW.
|
|
|
Loggført
|
Ikkje lenger billaus. Framleis idiot.
|
|
|
|
Soddli
Seniormedlem
   
Innlegg: 413
Bosted: Levanger
|
 |
« Svar #11 på: april 17, 2011, 09:39:15 am » |
|
Bay...hva er det? CCL......
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
SveinT
Supermedlem
    
Innlegg: 1961
Bosted: Vennesla
Agder VW Klubb
|
 |
« Svar #12 på: april 17, 2011, 19:24:35 pm » |
|
|
|
|
Loggført
|
Jeg har ikke for mange biler, bare for lite plass. Hilsen Svein Terje 91647950
|
|
|
nk
Supermedlem
    
Innlegg: 1011
Bosted: Hønefoss
|
 |
« Svar #13 på: april 17, 2011, 19:49:43 pm » |
|
Var singelport 1600 motorbokstav B , samme topper og forgasser som 1500
Fra August 67 til August 70
|
|
« Siste redigering: april 17, 2011, 21:44:31 pm av nk »
|
Loggført
|
tlf: 40843606
|
|
|
aremann
Seniormedlem
   
Innlegg: 410
Bosted: buskerud
|
 |
« Svar #14 på: april 17, 2011, 20:59:10 pm » |
|
bayen min er sen 70mod å har 5x112 boltsirkel og 1600 dobbelport 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Rocket-Racing
Supermedlem
    
Innlegg: 1771
Bosted: Sande i Vestfold
|
 |
« Svar #15 på: april 17, 2011, 21:39:06 pm » |
|
Hovedspm er egentlig "hvor mange hester kan man få godkjent ved å benytte de råeste Bay stor-5-bolt bremsene?"
.....så da blir spm: Hvor finnes spesifikasjonen som viser absoltt max hk levert i en 1600 på en 70 eller eldre Bay?
Var det ikke litt ekstra effekt i en tung Westfalia eller en bred-platt-pick up eller no?
Bay 5-bolt bremsene er de samme som sen splittbuss.. Ihvertfall bak.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
RZR-Andy
Supermedlem
    
Innlegg: 2038
Bosted: Bergen
www.regenstadt.com
|
 |
« Svar #16 på: april 17, 2011, 21:42:33 pm » |
|
Litt gjetning her, men jeg tror du vil slite med å fylle åpningen på en Bay med en 1303 frontrute... selv om de er like i fasong innbiller jeg meg at det er noen cm i favør av Baywindowen. Kanskje noen vet mer om dette, VW hadde jo en del overlappende deler?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
EspenX
Supermedlem
    
Innlegg: 2092
Bosted: Oslo
Praise the raised
|
 |
« Svar #17 på: april 18, 2011, 11:54:58 am » |
|
Ifølge manualene for 1303 og Bay står de oppført med en bredde på 1585mm og 1765mm (69,5 in.), så til tross for at Bayen jo har litt "love handles" rundt midjen, så vil jeg anta at det er forskjellig størrelse på vinduene.
|
|
|
Loggført
|
1969 Militær-buss 
|
|
|
|
Boerge
Seniormedlem
   
Innlegg: 339
Bosted: Vaxholm, Stockholm, Sverige
|
 |
« Svar #19 på: april 18, 2011, 12:16:54 pm » |
|
Bare for å forvirre litt ekstra er de 57 hestekreftene målt i henhold til SAE (Society of Automotive Engineers) og ikke DIN (Deutsches Institut für Normung).
|
|
|
Loggført
|
Cowboys from Hell 
|
|
|
EspenX
Supermedlem
    
Innlegg: 2092
Bosted: Oslo
Praise the raised
|
 |
« Svar #20 på: april 18, 2011, 15:24:55 pm » |
|
Bare for å forvirre litt ekstra er de 57 hestekreftene målt i henhold til SAE (Society of Automotive Engineers) og ikke DIN (Deutsches Institut für Normung). Achhh soooo! Danke schön 
|
|
|
Loggført
|
1969 Militær-buss 
|
|
|
|