mai 05, 2025, 23:13:29 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Holey bensinpumpe.  (Lest 3438 ganger)
Espen/VW54
Supermedlem
*****
Innlegg: 2625
Bosted: Plankebyen (Fredrikstad)



Vis profil
« på: april 21, 2011, 20:32:18 pm »

Det har jeg i bilen pr i dag. Men murphy liker meg ikke, så han biter meg i leggen så ofte han kan..  Under en tur til oslo i dag begynte pumpa å svikte på veien hjem. Hadde tre stopp, og på det tredje ville pumpa ikke mer. De to andre gangene fikk den 10 min å kjøle seg på, og noen klonk.

Spørsmålet er, har det noe å si på pumpas levetid hvordan den monteres? Og er det noen som har en pumpe liggende i østfold? Eller kan jeg bruke en pumpe jeg har liggende fra det første innsprutet jeg hadde i bilen?. ett tidlig cb sprut.

Litt kjipt å gå glipp av påskegrillinga på mandag..

Loggført
bObLeFrIk
Supermedlem
*****
Innlegg: 917
Bosted: Skien



Vis profil WWW
« Svar #1 på: april 21, 2011, 20:46:56 pm »

hva med en mekansik..? Blunker
Loggført

1303s 72 mod ombygd
Orginal 53 boble m/ragtop
Espen/VW54
Supermedlem
*****
Innlegg: 2625
Bosted: Plankebyen (Fredrikstad)



Vis profil
« Svar #2 på: april 21, 2011, 20:54:38 pm »

hva med en mekansik..? Blunker

Ikke montert, 2x48 weber og der den i såfall skal sitte forsvinner åndinga.. så nix.. no option.
Loggført
Espen/VW54
Supermedlem
*****
Innlegg: 2625
Bosted: Plankebyen (Fredrikstad)



Vis profil
« Svar #3 på: april 22, 2011, 10:34:22 am »

Og at Holey pumpa er død er det liten tvil om etter demontering i dag..  I det jeg tok den fra hverandre løsnet magnetene til motoren i biter..  Har sett på holeys monteringsannvisning funnet på nett. http://www.holley.com/data/Products/Technical/199R10367.pdf  at de annbefaler at pumpa monteres stående. Hvilket jeg ikke viste før montering så den er sikkert død pga meg..


men igjen, ingen som kan fortelle meg om jeg kan bruke pumpa jeg har liggende? 
Loggført
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #4 på: april 22, 2011, 12:25:57 pm »

Hvis CB pumpa er beregnet for sprut, har den for høyt trykk. De gasserne dine skal vel ha rundt 3,5 psi? Og leverer ikke den pumpa rundt 20?
Jeg prøvde litt forskjellige pumper før jeg gikk på rally.no og så at de fleste brukte rød topp Facet på boble med gasser sammen med Filterking regulator med filter.. Så det bruker jeg, og ikke hatt problem etterpå. Har og montert det samme på Turboroadster, men har ikke prøvd det på gata enda.
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Espen/VW54
Supermedlem
*****
Innlegg: 2625
Bosted: Plankebyen (Fredrikstad)



Vis profil
« Svar #5 på: april 22, 2011, 13:04:37 pm »

Hvis CB pumpa er beregnet for sprut, har den for høyt trykk. De gasserne dine skal vel ha rundt 3,5 psi? Og leverer ikke den pumpa rundt 20?
Jeg prøvde litt forskjellige pumper før jeg gikk på rally.no og så at de fleste brukte rød topp Facet på boble med gasser sammen med Filterking regulator med filter.. Så det bruker jeg, og ikke hatt problem etterpå. Har og montert det samme på Turboroadster, men har ikke prøvd det på gata enda.

Men hva skjer med for høyt trykk, og er det ikke derfor man har en trykk regulator?

Hva med ett T-stykke og retur..  Vil gjerne ha med meg påsketuren på mandag.. Blunker 
Loggført
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #6 på: april 22, 2011, 14:51:34 pm »

Hvis du monterer en høytrykkspumpe som er beregnet for EFI så skjer det som jeg beskrev i bensinlukt tråden din. Gasserne har ikke nubbesjans til å stoppe det høye trykket, de fløder over og du fyller hele innsugskanalen med fuel. En regulator har et gitt trykkområde hvor de er ment å fungere. En lavtrykksregulator klarer for eksempel 2-9 psi eller 3-15 psi og pøser du på med 35-45 psi som er vanlig for EFI så klarer den ikke å regulere ned trykket til det du ønsker. Resultat: det samme som over.

Du hadde tilfeldigvis ikke en Holley blå med blå regulator?
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
Espen/VW54
Supermedlem
*****
Innlegg: 2625
Bosted: Plankebyen (Fredrikstad)



Vis profil
« Svar #7 på: april 22, 2011, 15:24:42 pm »

Aner ikke om den er blå.. Siden den er sølv farvet;) og kan ikke se at det står det noe sted.  Ser ut som jeg får ta å kjøpe en billig pumpe på biltema i morgen. Så jeg får kjørt litt.
Loggført
Espen/VW54
Supermedlem
*****
Innlegg: 2625
Bosted: Plankebyen (Fredrikstad)



Vis profil
« Svar #8 på: april 22, 2011, 15:39:43 pm »

Da fant jeg skrift på festet. Stemmer at det er en blå.. Og jeg vil da gjette at den kanskje leverer for mye? Kanskje det holder med en billig en.. Hadde passet meg utmerket...
Loggført
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #9 på: april 22, 2011, 16:41:01 pm »

Biltema nr. 523227 er kopi av facet. Har begge to, klarer ikke å se forskjell. Betalte 350.- på Biltema, og 1.750.- på nett for Facet. Allikevel bruker jeg Facet  Kult
http://www.biltema.no/no/Bil---Mc/Motor/Drivstoffsystem/Elektrisk-drivstoffpumpe/
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Espen/VW54
Supermedlem
*****
Innlegg: 2625
Bosted: Plankebyen (Fredrikstad)



Vis profil
« Svar #10 på: april 22, 2011, 17:04:41 pm »

Biltema nr. 523227 er kopi av facet. Har begge to, klarer ikke å se forskjell. Betalte 350.- på Biltema, og 1.750.- på nett for Facet. Allikevel bruker jeg Facet  Kult
http://www.biltema.no/no/Bil---Mc/Motor/Drivstoffsystem/Elektrisk-drivstoffpumpe/


Vet hvilken jeg velger nå da.. Blunker 
Loggført
Espen/VW54
Supermedlem
*****
Innlegg: 2625
Bosted: Plankebyen (Fredrikstad)



Vis profil
« Svar #11 på: april 22, 2011, 17:09:51 pm »

Eller gjør jeg det.. ser den er en suge pumpe, beregnet til å sitte unna tanken.. jeg skal ha pumpa framme. bør gå for en av de andre da. 523228/229  de er trykk pumper.. Og sannelig er de ikke biligere også..
Loggført
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #12 på: april 22, 2011, 18:56:22 pm »

Blå pumpe med blå regulator leverer for høyt trykk for IDA gassere. Dermed fant du også grunnen for bensin lukta vil jeg tro.

Hvorfor risikere motoren med en cheap o pumpe fra Biltema? Selv med bra arbeidsforhold (store bensinslanger/rør) sliter den med å levere nok til å fore sultne IDA gassere. Blå Holley med rød regulator er det du trenger. Evt en annen pumpe av bra kvalitet.

Mvh
BB
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
Espen/VW54
Supermedlem
*****
Innlegg: 2625
Bosted: Plankebyen (Fredrikstad)



Vis profil
« Svar #13 på: april 22, 2011, 22:12:40 pm »

Blå pumpe med blå regulator leverer for høyt trykk for IDA gassere. Dermed fant du også grunnen for bensin lukta vil jeg tro.

Hvorfor risikere motoren med en cheap o pumpe fra Biltema? Selv med bra arbeidsforhold (store bensinslanger/rør) sliter den med å levere nok til å fore sultne IDA gassere. Blå Holley med rød regulator er det du trenger. Evt en annen pumpe av bra kvalitet.

Mvh
BB

og hvordan kan jeg vite hvilken regulator jeg har??  den er bare blank og fin..Blunker  men fått tips om at tema pumpene er av ræva kvalitet.. så bilen får bare stå til jeg kommer over en bra pumpe til edruelig pris..
Loggført
GeirJB
Seniormedlem
****
Innlegg: 299
Bosted: Fredrikstad



Vis profil
« Svar #14 på: april 22, 2011, 23:27:42 pm »

Kan jo høre med Hammerworks gutta om de har noe på lur... De er nok sikkert og surrer i verksted i morra!
Loggført

-61 VW 1200 (Beryl green),-69 VW 1600 Variant,-74 BMW 1602,-82 VW Polo G40
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #15 på: april 23, 2011, 01:31:32 am »

Og hvis det er en liten blank Holley regulator som de har "glemt" å gjenge opp 2 stk M6 hull i, så kast den så langt du orker. Prøvde alle de blanke billige tingene før jeg valgte Facet og Filterking. Det er èn av grunnene til at jeg brukte mye penger på motoren. (Prøvde å gjøre det billig først)
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Espen/VW54
Supermedlem
*****
Innlegg: 2625
Bosted: Plankebyen (Fredrikstad)



Vis profil
« Svar #16 på: april 23, 2011, 07:28:30 am »

Hammer gutta hadde ikke. Var der i går.
Loggført
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #17 på: april 23, 2011, 08:11:10 am »

I USA har dem plenty med Holley produkter for en rimelig peng og dollaren er lav. Bare husk at du skal ha den røde regulatoren. Såvidt jeg husker så er den blå merket med 204 7-6 på den ene kortsiden.

En regulator er en enkel konstruksjon med en kule og en fjær. Du regulerer trykket med å skru på skruen som strammer/slakker fjøren og det eneste som skiller en blå og en rød er fjøra. Holley sine er ikke dårligere eller bedre en andre men jobben du ber dem om å utføre er vanskelig. Nemlig å levere et stabilt, lavt trykk og stor mengde fuel i en lukket krets. Med en retur til tanken så gir du regulatoren langt bedre forutsetninger (arbeidsforhold).

Har du sjekket om Steinar Stolen Racing holder åpent idag? Tvilsomt men verdt å sjekke.

« Siste redigering: april 23, 2011, 08:20:46 am av BeetleBug » Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
HansO
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 1574
Bosted: Fredrikstad



Vis profil
« Svar #18 på: april 23, 2011, 22:06:11 pm »

Jeg har blå holley pumpe og rød holley regulator du kan låne/kjøpe.
Loggført

1960 T-1
1965 T-1
1988 Opel Omega (Til salgs)
1993 Honda CBR600F
1998 BMW 520iAT
2001 Chrysler PT Cruiser

Sulten og tørst, bil først!

Kjør fort, ta sjanser.
Espen/VW54
Supermedlem
*****
Innlegg: 2625
Bosted: Plankebyen (Fredrikstad)



Vis profil
« Svar #19 på: april 23, 2011, 22:26:47 pm »

Jeg har blå holley pumpe og rød holley regulator du kan låne/kjøpe.

Sender du meg en pm med pris/tlf nummer?
Loggført
Espen/VW54
Supermedlem
*****
Innlegg: 2625
Bosted: Plankebyen (Fredrikstad)



Vis profil
« Svar #20 på: april 24, 2011, 08:17:39 am »

Da blir det ny pumpe før Tyrigrava i allefall:)
Loggført
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!