mai 05, 2025, 17:43:29 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!

Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Kun seriøse henvendelser?  (Lest 3861 ganger)
TURBO
Gjest
« på: mai 05, 2011, 09:13:16 am »

Skjønner ikke helt greia med dette.Sett deg i denne situasjonen;

Du har arvet en god slump med penger,å kommer over i dine øyne en helt strøken og "shiny" eksemplar av en boble eller annen gammel vw for den saks skyld. Problemet ditt  er at du har ingen greie på biler generelt,utover å sikle på biler i blader fra din gamle far , men fatter allikevel interesse over den lenge etterlengtede guttedrømmen. Kan man da velge å ringe selger for å forhøre seg om bilen uten å bli stemplet som useriøs?

Kjør debatt Glad
« Siste redigering: mai 05, 2011, 09:20:06 am av Ingar » Loggført
Formula Vee
Supermedlem

:: DKL ::

Vis profil
« Svar #1 på: mai 05, 2011, 09:21:28 am »

Jeg mener at "kun seriøse henvendelser" er for å sile, og sitte igjen med de som kjøper bilen hvis den er i slik stand annonsen gir inntrykk av. Det vil si:
Skriver jeg kun seriøse henvendelser i annonsen, forventer jeg at den som ringer/sender e-post skal ha bilen.
Han henvender seg kun for å få mer detaljer/avklaring før han overfører pengene  Blunker
MEN: Det betinger at annonsen er utfyllende med gode bilder...
« Siste redigering: mai 05, 2011, 09:40:20 am av Formula Vee » Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

BERGER
Supermedlem

Vis profil WWW
« Svar #2 på: mai 05, 2011, 09:43:57 am »

Jeg mener at "kun seriøse henvendelser" er tull å skrive. Du siler bort 80% potensielle kjøpere. Vil du selge, må du ta de henvendelsene du får. Det er en naturlig forutsetning at de som tar kontakt er interessert på et eller annet nivå, og om det trigger et salg eller ikke vet man aldri.

Ser man noen gang at det står "kun seriøse henvendelser" på inngangsdøra til en butikk?

Man kunne like gjerne skrevet, "til salgs, men jeg gidder ikke gjøre noe særlig for å selge den"

Blunker
Loggført

This is my simple religion:
-Be cool
-Don't be an asshole
FreddyB
Supermedlem

Toidi - men omvendt.

Vis profil
« Svar #3 på: mai 05, 2011, 09:53:56 am »

Det kan vel ha litt med å prøve å sile vekk bildesamlarane og dekksparkarane - meir enn å skremme vekk potensielle førstegangskjøparar.. Trur eg.
Loggført

Ikkje lenger billaus. Framleis idiot.
Gullik
Telehiv Jumpers
Supermedlem

59 T1,64 T1og 65mod 215

Vis profil
« Svar #4 på: mai 05, 2011, 10:14:50 am »

Syns ikke du skal være redd for å ta kontakt , det må da for søren være lov å være fersk. Alle har vel begynt en gang.  Glad
Seriøsiteten i å forlange 23 forskjellige bilder fra absolutt alle vinkler, selvom man vet at en ikke har sjangs til å kjøpe den, derimot Tvilende
Loggført

Seaside VW Klubb
H-MEK
Supermedlem

Vis profil
« Svar #5 på: mai 05, 2011, 10:32:22 am »

Undres om den seriøse kjøper/selger egentlig er den beste...
Den mest seriøse handelen jeg trodde ble gjennomført endte med å bli den værste.
Loggført

Henning
Tlf 408 26 388
Indy
Supermedlem

61 mod

Vis profil
« Svar #6 på: mai 05, 2011, 10:37:29 am »

Skjønner ikke helt greia med dette.Sett deg i denne situasjonen;

Du har arvet en god slump med penger,å kommer over i dine øyne en helt strøken og "shiny" eksemplar av en boble eller annen gammel vw for den saks skyld. Problemet ditt  er at du har ingen greie på biler generelt,utover å sikle på biler i blader fra din gamle far , men fatter allikevel interesse over den lenge etterlengtede guttedrømmen. Kan man da velge å ringe selger for å forhøre seg om bilen uten å bli stemplet som useriøs?

Kjør debatt Glad Klart du kan ringe selger,det skulle bare mangle. Jeg selv har opplevd og bli kryssforhørt av selger og fått knapt lov til å kikke eller prøve en bil som var til salgs,hallo,hva slags kjøper forventer de da? Har selv solgt 6 biler og en motorsykkel i løpet av 3-4 år og jeg sier alltid i annonsene at de kan sende mail,sms eller ringe hvis de er interesert eller lurer på noe.... Ser at i mange annonser på finn.no så skriver selger at de svarer hverken på mail eller sms,det synes jeg stort sett er feil fordi mange gjerne sender en mail eller sms først for å forhøre seg om bil er solgt eller om det er greit å ta kontakt. Noen ganger lurer jeg faktisk på om selger er interesert i å selge.... Bare ring du,vil ikke selger svare deg så kanskje han har noe å sjule. Lykke til  Blunker
Loggført

Gammel kjærlighet ruster ikke :-)
TomR
Supermedlem

Vis profil WWW
« Svar #7 på: mai 05, 2011, 11:25:04 am »

Med useriøse mener jeg folk som ringer - men som ikke har penger eller mulighet til å skaffe penger til handel.
Loggført

- The devil is in the detalis!
- Når små menn kaster lange skygger så er det kveld!
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem

Vis profil
« Svar #8 på: mai 05, 2011, 11:43:14 am »

Med useriøse mener jeg folk som ringer - men som ikke har penger eller mulighet til å skaffe penger til handel.
Eller som maser etter detaljerte bilder når bilen er parkert vekk et trygt sted. UTEN intensjon om å handle, uavhengig av hvordan bildene blir seende ut.
Loggført

Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014
Race car 9.49/236kmt@SCC 2017

"It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
BERGER
Supermedlem

Vis profil WWW
« Svar #9 på: mai 05, 2011, 12:31:49 pm »

Eller som maser etter detaljerte bilder når bilen er parkert vekk et trygt sted. UTEN intensjon om å handle, uavhengig av hvordan bildene blir seende ut.
Jeg lurer på hvordan dere vet at de ikke har penger, eller ikke har mulighet til å skaffe penger? Sider de det??
Og Trond, hvis man har satt bort bilen når den skal selges, da har man vel bomma litt... Blunker
Loggført

-Be cool
-Don't be an asshole
TomR
Supermedlem

Vis profil WWW
« Svar #10 på: mai 05, 2011, 12:35:00 pm »

Man kommer jo til et punkt der man skal gjøre noe annet enn å snakke Øyvind, da har jeg mer enn 1 gang opplevd at folk ikke har penger - men kunne hatt veldig lyst på slik om pengene var til stede. Det er jo da jeg spør meg om hensikten med å ta kontakt overhodet, når det ifølge interessent ikke er noe i veien med prisen - men at kronene ikke er tilstede. Dette etter utallige mail med bilder og beskrivelser..

Jeg lurer på hvordan dere vet at de ikke har penger, eller ikke har mulighet til å skaffe penger? Sider de det??
Og Trond, hvis man har satt bort bilen når den skal selges, da har man vel bomma litt... Blunker
Loggført

Rikard
Telehiv Jumpers
Supermedlem

Singelport Mafia'n

Vis profil WWW
« Svar #11 på: mai 05, 2011, 12:46:22 pm »

Kjøpers marked  Blunker De ganger jeg har solgt bil, så er jeg like positiv til alle som ringer, og tar dem like seriøst uansett hva dere situasjon måtte være  Blunker
Det er i ingen selgers rett og dømme kjøper.
Loggført

" A volkswagen is never changed to make it look different, Only to make it work better"
Audi 100 2,5TDI
VW 1300 1970

Mekaniker Albjerk Bil Lier Volkswagen
45632450
-------------------------------
Medlemsansvarlig
Røyken og Omegn Aircoolers
Rikard@roykenaircoolers.com
roykenaircoolers.com
BERGER
Supermedlem

Vis profil WWW
« Svar #12 på: mai 05, 2011, 12:48:46 pm »

Men hvis de gjør dette, tror du de skjønner at de er useriøse?
Jeg har solgt mange biler og aldri opplevd noe slikt. Og jeg tror det unngås lett ved å gi maksimalt med info og bilder med en gang.
Hvis man ikke gidder å ta den jobben og skriver type "bil til salg, ta kontakt for info" så kan man jo takke seg selv Blunker

Man kommer jo til et punkt der man skal gjøre noe annet enn å snakke Øyvind, da har jeg mer enn 1 gang opplevd at folk ikke har penger - men kunne hatt veldig lyst på slik om pengene var til stede. Det er jo da jeg spør meg om hensikten med å ta kontakt overhodet, når det ifølge interessent ikke er noe i veien med prisen - men at kronene ikke er tilstede. Dette etter utallige mail med bilder og beskrivelser..

Loggført

-Be cool
-Don't be an asshole
EspenX
Supermedlem

Praise the raised

Vis profil
« Svar #13 på: mai 05, 2011, 13:06:59 pm »

"Kun seriøse henvendelser" skrives nok av folk som har opplevd useriøse henvendelser Glad Jeg vurderer å bruke "kun seriøse henvendelser" i mine annonser etter hva jeg opplevde da jeg solgte Morgan'en min.

En godt voksen mann ringte og var veldig interessert i å kjøpe, men sa han naturlig nok måtte prøvekjøre den først. Jeg møtte han på Bygdøy, lot han kjøre bilen med meg i passasjersetet og etter å ha kjørt i 15-20 minutter sa han rett ut at han ikke hadde planer om å kjøpe bilen, men at han holdt på å restaurere en Morgan selv og var nysgjerrig på hvordan det var å kjøre en helt tipp topp Morgan....
Loggført

1969 Militær-buss
FreddyB
Supermedlem

Toidi - men omvendt.

Vis profil
« Svar #14 på: mai 05, 2011, 13:59:26 pm »

Kjøpers marked  Blunker De ganger jeg har solgt bil, så er jeg like positiv til alle som ringer, og tar dem like seriøst uansett hva dere situasjon måtte være  Blunker

Det er nok vesentlig forskjell på selgars forventningar når vi snakkar om ein bil til opp mot eit sekssifra beløp - kontra ein 10-15.000 kroners bil.. IMO.
Loggført

Rikard
Telehiv Jumpers
Supermedlem

Singelport Mafia'n

Vis profil WWW
« Svar #15 på: mai 05, 2011, 14:01:10 pm »

Det er nok vesentlig forskjell på selgars forventningar når vi snakkar om ein bil til opp mot eit sekssifra beløp - kontra ein 10-15.000 kroners bil.. IMO.

hva med kjøper, eller innteresentens forventninger?
Selger burde behandle likt, enten det er 5k, eller 100k som står på spill i mine øyne !
Loggført

" A volkswagen is never changed to make it look different, Only to make it work better"
Audi 100 2,5TDI
VW 1300 1970

Mekaniker Albjerk Bil Lier Volkswagen
45632450
-------------------------------
Medlemsansvarlig
Røyken og Omegn Aircoolers
Rikard@roykenaircoolers.com
roykenaircoolers.com
FreddyB
Supermedlem

Toidi - men omvendt.

Vis profil
« Svar #16 på: mai 05, 2011, 14:07:07 pm »

Det er vel ingen som skriv "Kun seriøse henvendelser" på eit salgsobjekt til 5000,- eller hur? Grunnen til at folk slenger på "Kun seriøse henvendelser" er vel for å unngå broilerkjøparen som skal by 75% under oppsatt pris - berre fordi han/ho ikkje kan eller vil sjå verdien av salgsobjektet.

Og dette viser seg vel igjen i forumet - der nok fleire og fleire vel å selge dei dyre objekta andre stadar enn her - nettopp fordi det ein kan betrakte som useriøse aktørar kastar vekk tid (og kanskje pengar for alt eg veit) med å opptre som potensiell kjøpar. Har du råd - ta kontakt. Har du ikkje pengar, men berre er ute etter å snakke med nokon - ring eit 815-nummer. Respekt er eit toveisinstrument. Om eg skal selge ein bil til 80.000,- og du tar kontakt med meg og seier at du har 30.000,- til rådighet - vel beklager - du er useriøs. Igjen; IMO.
Loggført

TomR
Supermedlem

Vis profil WWW
« Svar #17 på: mai 05, 2011, 14:31:09 pm »

Jada, vi er nok enig  - jeg har hatt lite slik på biler - men desto mer på delesalg. At folk annonserer og ikke er beskrivende i annonsen så får man de henvendelsene man fortjener Glad

Men hvis de gjør dette, tror du de skjønner at de er useriøse?
Jeg har solgt mange biler og aldri opplevd noe slikt. Og jeg tror det unngås lett ved å gi maksimalt med info og bilder med en gang.
Hvis man ikke gidder å ta den jobben og skriver type "bil til salg, ta kontakt for info" så kan man jo takke seg selv Blunker

Loggført

Indy
Supermedlem

61 mod

Vis profil
« Svar #18 på: mai 05, 2011, 14:47:32 pm »

Undres om den seriøse kjøper/selger egentlig er den beste...
Den mest seriøse handelen jeg trodde ble gjennomført endte med å bli den værste.

Har faktisk opplevd det samme. Jeg fikk heldighvis kvittet meg med bilen etter en kort stund,men jeg fortalte ihvertfall til ny eier hva som var galt,i motsettning til forrige eier som framsto som ekspert og dønn seriøs. Man lærer av sine feil sier de jo,men det å kjøpe veteranbil kan være som å spille på bingo. Og at mange er såkalte useriøse når man skal selge bil,det må man nesten regne med. Heller mange hendvendelser enn ingen,for jeg merker det på meg selv når jeg er på jakt etter en bil,at virker salgsteksten nærmest uvennlig så gidder jeg ikke å ta kontakt selv om bilen er aldrig så fin  Blunker
« Siste redigering: mai 05, 2011, 14:50:26 pm av Indy » Loggført

Formula Vee
Supermedlem

Vis profil
« Svar #19 på: mai 05, 2011, 15:07:40 pm »

Jeg mener at "kun seriøse henvendelser" er tull å skrive. Du siler bort 80% potensielle kjøpere. Vil du selge, må du ta de henvendelsene du får. Det er en naturlig forutsetning at de som tar kontakt er interessert på et eller annet nivå, og om det trigger et salg eller ikke vet man aldri.

Ser man noen gang at det står "kun seriøse henvendelser" på inngangsdøra til en butikk?

Man kunne like gjerne skrevet, "til salgs, men jeg gidder ikke gjøre noe særlig for å selge den"

Blunker

Ikke heeeelt enig der nei..
Jeg måtte ta fri fra jobben, ordne med prøveskilt og klargjøre bilen til en som ville "se på bilen" (Opel rekord 2000 berlina med Manta GTE motor) Etter en lang prøvetur hvor jeg sto i regnet og ventet, fikk jeg beskjed om: -"Bra bil, men du veit at bremsene står ikke i stil til den store motoren, så jeg kan ikke kjøpe den." ... (Det var 15hk mer enn originalt, og bremsene var nyoverhalte.)
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Indy
Supermedlem

61 mod

Vis profil
« Svar #20 på: mai 05, 2011, 15:17:45 pm »

Desverre så kommer man bort i sånne tullinger opp igjennom årene.

Blunker

Ikke heeeelt enig der nei..
Jeg måtte ta fri fra jobben, ordne med prøveskilt og klargjøre bilen til en som ville "se på bilen" (Opel rekord 2000 berlina med Manta GTE motor) Etter en lang prøvetur hvor jeg sto i regnet og ventet, fikk jeg beskjed om: -"Bra bil, men du veit at bremsene står ikke i stil til den store motoren, så jeg kan ikke kjøpe den." ... (Det var 15hk mer enn originalt, og bremsene var nyoverhalte.)
Loggført

Atmobil
Supermedlem

Vis profil
« Svar #21 på: mai 05, 2011, 19:51:44 pm »

Har selv ikke skrevet "Kun seriøse henvendelser" i noen anonse men har prøvd flere ganger siden ifjor høst å selge min opprusta 74 Mercedes 240D på Finn og har vurdert å skrive det nettopp for at det er så mye snåle folk som ringer. Enten så er de ordblinde og blinde eller så lurer de seg selv til å tro at de skal få verdens beste bil ut av handelen. Når en annonserer en opprusta bil til 5000 kroner så er det vel ingen seriøse som kan forvente å få en strøken rustfri bil uten noen feil på ut av handelen. Har flere ganger blitt oppringt av gærniger som vil kjøre den til Afrika og slikt og jeg sier det samme til alle: kommer du å handler bilen så er den din å da gjør du som du vil med den. Andre igjen ringer å spør om det er mye rust, rart når jeg skriver i annonsen "Det er svært mye rust på denne bilen" og bildene viser mye av det Øyerulling
Litt lei av å prøve å selge bil på Finn nå ja...
Loggført

vwsolli
Supermedlem

1972 Bay & 1976 Bay

Vis profil
« Svar #22 på: mai 05, 2011, 19:59:51 pm »

Enig
Loggført

1968 T1 (Solgt)
1972 T2
1968 T1 (solgt)
1976 T2 (konebil)
Atmobil
Supermedlem

Vis profil
« Svar #23 på: mai 05, 2011, 20:02:25 pm »

Enig

Eller folk som ikke er intr i å kjøpe men kun vil ha deg til å sende bilder på mail for at de skal skryte av at de har vært i kontakt med selger på andre fora (jada, disse finnes. Jeg kjenner en som er sånn)
Loggført

Sider: [1]
  Skriv ut  

Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!