Po
Medlem

|
 |
« på: april 22, 2011, 12:14:47 pm » |
|
Jeg har begynt å bruke boblen litt etter vinterlagring. Har kjørt feilfritt i noen uker (kjører ikke hver dag, men av og til) men da jeg skulle starte den for noen dager siden, så startet den veldig lett og gikk greit, og etter litt rygging og ratting så døde den, og da ville den heller ikke starte igjen. Den gikk tregt rundt og nektet å starte, men etter vi prøvde å dytte den i gang, som vi ikke fikk til, så prøvde jeg å vri på nøkkelen og da gikk den rundt med vanlig hastighet og startet ganske lett og jeg rullet bortover gatene uten problem. Men da jeg skulle starte den igjen noen dager etter det, så skjedde akkurat samme drillen, men da fikk jeg ikke start på den etter å ha prøvd å trillet den i gang.
Hva kan dette være?
Takker veldig for hjelp! vil gjerne cruise rundt i boblen i go`været!
|
|
|
Loggført
|
67 1500 m/1300dp, asfaltskraper
|
|
|
Tistlo
Supermedlem

Wer will, der kann
|
 |
« Svar #1 på: april 22, 2011, 12:37:58 pm » |
|
Viktig att batteriet er i toppstand og opplada skal startaren sviva fint
høyres og ut som det er noko tull med bensintilførsle sidan den daua under kjøyring?!
|
|
|
Loggført
|
-tlf. 97419035 T-Mek AS
|
|
|
Po
Medlem

|
 |
« Svar #2 på: april 23, 2011, 13:03:28 pm » |
|
Det kan jo være bensintilførselen, men da jeg fikk den til å starte igjen, gikk den fint. Og etter litt prøving på å starte så gikk starteren fin rundt, så fortstår liksom ikke hva dette kan være 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Squareback
Supermedlem

Follo VW Klubb, Type 2 og Type 3 entusiast!
|
 |
« Svar #3 på: april 23, 2011, 13:29:11 pm » |
|
Sjekket tanken for "bøss" og evt rust? Er ofte en sil inne der også. Tilstand på denne? Hva med bensinslangen under tanken? Morken? Status på evt bensinfiltere? Jeg hadde byttet alle tvilsomme slanger og drenert tanken en tur.
|
|
|
Loggført
|
Type 2 og 3 entusiast! Follo VW Klubb og VW Veteran Klubben Liker alt som Brummer!!!!!
|
|
|
Po
Medlem

|
 |
« Svar #4 på: april 23, 2011, 14:47:37 pm » |
|
Bør vek kanskje gjøre det, men det faktum at starteren sviver tregt rundt, har vel neppe noe med bensin å gjøre..så får lade opp batteri og teste 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
vw56
Telehiv Jumpers
Supermedlem

Rust is not a crime..
|
 |
« Svar #5 på: april 23, 2011, 15:21:36 pm » |
|
gå over alle ledninger til startern. puss kontaktene.. kan være dårlig kontakt..
|
|
|
Loggført
|
Erik Andersen 3322 Darbu tlf: 46813220 ---------------------------------------------------------- Røyken og Omegn Aircoolers Arrangement Ansvarlig   ------------------------------------------------------------------------------ 1967 Notchback 1989 Transporter syncro bruksvogn Solgt 1969 Variant Solgt 1956 Oval Solgt 1973 1303S SOLGT
|
|
|
Tistlo
Supermedlem

Wer will, der kann
|
 |
« Svar #6 på: april 23, 2011, 15:26:28 pm » |
|
kanskje da e startarforingen som kniper?? om du skal ha ut motoren i nermaste framtid so ville eg ha skifta den å smørd opp igjen. kan vera ein ide å sjekka jordingen mellom kaross og motor/gir men ivertfall begynn med da enkla:)
|
|
|
Loggført
|
-tlf. 97419035 T-Mek AS
|
|
|
Squareback
Supermedlem

|
 |
« Svar #7 på: april 23, 2011, 17:37:35 pm » |
|
Oval eller slitt starterforing er ikke uvanlig. Koster lite og man kan forsiktig banke inn en ny uten å ta ut motoren. En bitteliten dasj grease bør den også ha ifg gamle verkstedhåndbøker!
|
|
|
Loggført
|
Type 2 og 3 entusiast! Follo VW Klubb og VW Veteran Klubben Liker alt som Brummer!!!!!
|
|
|
justandy
Telehiv Jumpers
Supermedlem

stæsj hore og hard barket senkepøbel
|
 |
« Svar #8 på: april 25, 2011, 15:19:51 pm » |
|
har akkurat slitet med starter problem på bobla mi, hadde samme problem i fjor. da "stod" motoren og måte jokke bilen litt frem og tilbake. starteren slo inn men ble bare masse motstand. fettet opp starteren i fjor å den ser helt grei ut.
fant ut at det er starteren min som er problemet da jeg prøvde en annen. så kan hende du bare bør bytte starter
|
|
|
Loggført
|
 Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
|
|
|
Po
Medlem

|
 |
« Svar #9 på: mai 14, 2011, 16:27:08 pm » |
|
Er veldig nybegynner på vw, men "hvordan" fetter jeg opp starteren? det virker som den sliter med mye motstsand, så tenkte jeg kunne teste dette, men hva slags fett og hvordan ? takker for svar !
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Squareback
Supermedlem

|
 |
« Svar #10 på: mai 14, 2011, 22:25:34 pm » |
|
Er veldig nybegynner på vw, men "hvordan" fetter jeg opp starteren? det virker som den sliter med mye motstsand, så tenkte jeg kunne teste dette, men hva slags fett og hvordan ? takker for svar !
Det skal nesten ikke være fett. Stedet er inne i foringen som er banket inn i girkassen. Det viktigste er at foringen ikke er utslitt. se bilder
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Po
Medlem

|
 |
« Svar #11 på: mai 15, 2011, 00:42:38 am » |
|
Takk for fine bilder og god forklaring  Jeg ringte plutselig på hos Jens-Ole her på forumet, og som en helt, hjalp han ! Fikk låne en 6v starter og batterilader til 6v, fantastisk fyr  Prøvde å få start før jeg dro til Jens-Ole, men etter trilling og mye tull, skjedde det ingenting, men merkelig nok, da jeg kom hjem fra han, så prøvde jeg å starte den, så startet den! ganske tungt riktignok, men fikk start! Syke greier, men ringte Jens-Ole (og maste mer) og han mente det kan være en dårlig ledning/jording etc. noe sted, så begynner å bytte og børste imorgen !
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Cheron
Telehiv Jumpers
Supermedlem