mai 04, 2025, 21:53:57 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!

Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: hva med varme nå du putter inn enn annen type motor?  (Lest 1902 ganger)
perpioneer
Supermedlem

Vis profil
« på: mai 16, 2011, 23:52:52 pm »

bare lurer litt på hvordan folket får varme i kjerra når de putter inn en vannkjølt?
Loggført
BT
Telehiv Jumpers
Supermedlem

Vis profil
« Svar #1 på: mai 17, 2011, 08:22:35 am »

bare lurer litt på hvordan folket får varme i kjerra når de putter inn en vannkjølt?

Ved å bruke varmeapparat.. Rekker tunge
Loggført

Member #1 /Spliths venner
perpioneer
Supermedlem

Vis profil
« Svar #2 på: mai 17, 2011, 16:08:10 pm »

Ved å bruke varmeapparat.. Rekker tunge

jeg ler meg ihjel...
Loggført
FreddyB
Supermedlem

Toidi - men omvendt.

Vis profil
« Svar #3 på: mai 17, 2011, 16:29:40 pm »

Liten grunn til å le seg ihjel - vannstrømmen går jo mellom motor og radiator - og prinsippet med eit varmeapparat er jo å blåse kald luft gjennom ein radiator der varmevatnet passerar - og poff så har du varmeapparat..
Loggført

Ikkje lenger billaus. Framleis idiot.
perpioneer
Supermedlem

Vis profil
« Svar #4 på: mai 17, 2011, 17:28:26 pm »

det forstår jeg selvsagt, men hvordan kan dette erstatte varmepottene? går vel ut ifra at det må lages et eller annet for å få varmen i fra varmeapparatet ditt inn i systemet, så spørsmålet er vel hvordan har folket gjort det? bilder?
Loggført
ahelgemo
Supermedlem

Vis profil

« Svar #5 på: mai 17, 2011, 18:18:14 pm »

Osteaktig
Loggført
-Marius-
Supermedlem

Vis profil
« Svar #6 på: mai 17, 2011, 19:23:37 pm »

Hvis du skal i gang med et slik prosjekt bør dette være basiskunnskap;) Vis du ikke skal basere det på andre.

Mvh Marius
Loggført

Mvh

Marius
Atmobil
Supermedlem

Vis profil
« Svar #7 på: mai 17, 2011, 20:19:50 pm »

Uten at jeg har tenkt tanken på å modifisere bobla til vannskade bil så tenker jeg at en setter i en vannskademotor bak. Radiatoren blir ofte montert fremme og må dra slanger og rør mellom motor og radiator. Det varme vannet til varmeapparatet blir jo styrt av en termostat på motoren (i de fleste tilfeller) og herfra dra en rør/slanger til dit man monterer varmeapparatet. Plasseringen av dette i bobla er jeg usikker på hvor det beste vil være men kanskje beste plassering fremme foran dashbordet. Da kan vel lufteslanger dras derfra og slik at en får varm luft på frontruta samt noen slanger nedover så en får varme i gulvet. Kontroller for dette må vel plukkes fra en annen bil og monteres på dashbordet eller en annen plass hvor det er lett å komme til.
Loggført

Formula Vee
Supermedlem

:: DKL ::

Vis profil
« Svar #8 på: mai 17, 2011, 21:45:25 pm »

Jeg har luftkjølt motor som jeg skal ha vannbåren varme i.
Tar kjølevannet fra turboen, båtsirkulasjonspumpe og varmeregister med vifte fra den bilen som står nærmest hos høggern.
Som tidligere nevnt i tråden, har du kompetanse til å montere en annen motor i bilen, er det lett å lage varme.
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

BT
Telehiv Jumpers
Supermedlem

Vis profil
« Svar #9 på: mai 17, 2011, 22:29:11 pm »

det forstår jeg selvsagt, men hvordan kan dette erstatte varmepottene? går vel ut ifra at det må lages et eller annet for å få varmen i fra varmeapparatet ditt inn i systemet, så spørsmålet er vel hvordan har folket gjort det? bilder?

Dette er, av flere hensyn, en ikke veldig vanlig ombygging her på berget.
Hvis du sjekker nettstedet google.com, mulig du får napp.
Foreslår uansett at du leser deg opp på emnet før du begynner. Varmeapparatet er nemlig en forsvinnende liten del av problematikken du står ovenfor ved et slikt motorbytte (hvis du vil gjøre det "ordentlig") i en boble. Det går av seg selv når du har fått til resten Blunker

Loggført

Member #1 /Spliths venner
Skaug
Supermedlem

Vis profil WWW
« Svar #10 på: mai 17, 2011, 22:45:52 pm »

vannkjølt?

Nei luftkjølt er tingen - IMO  Kult
Loggført

Sider: [1]
  Skriv ut  

Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!