Cheron
Telehiv Jumpers
Supermedlem

Luftkjølt? Ja takk!
|
 |
« Svar #330 på: august 22, 2011, 10:46:56 am » |
|
Takk for hyggelig prate i går. I dag dritt vær enn i går. Vi sees nest gang?  Takk det samme  Sees nok neste år om ikke før 
|
|
|
Loggført
|
You'll never walk alone  Proud member of Senkemafia'n
|
|
|
Cheron
Telehiv Jumpers
Supermedlem

Luftkjølt? Ja takk!
|
 |
« Svar #331 på: august 27, 2011, 21:03:26 pm » |
|
Fikk gjort litt her også i dag, innimellom gulvlegging og salg av boble  Innredningen er tatt ut og regner med jeg kjører bilen ned på verksted for å begynne innvendig.. Bør være klar til 1 mai crusing 2012 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Thoresen
Telehiv Jumpers
Supermedlem

Ække laft før du henger igjen på brosteinen
|
 |
« Svar #332 på: august 28, 2011, 00:26:06 am » |
|
Fikk gjort litt her også i dag, innimellom gulvlegging og salg av boble  Innredningen er tatt ut og regner med jeg kjører bilen ned på verksted for å begynne innvendig.. Bør være klar til 1 mai crusing 2012  Måle dør først da 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Cheron
Telehiv Jumpers
Supermedlem

Luftkjølt? Ja takk!
|
 |
« Svar #333 på: august 28, 2011, 09:05:14 am » |
|
Fikk gjort litt her også i dag, innimellom gulvlegging og salg av boble  Innredningen er tatt ut og regner med jeg kjører bilen ned på verksted for å begynne innvendig.. Bør være klar til 1 mai crusing 2012  Måle dør først da  Ja kanskje det 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Cheron
Telehiv Jumpers
Supermedlem

Luftkjølt? Ja takk!
|
 |
« Svar #334 på: august 29, 2011, 17:34:42 pm » |
|
Bonden målte porten til 235 cm.. Bør kanskje få inn bussen da uten å senke den/bytte hjul  Attpåtil ble det handla inn gaffel til giroverføringa, så kanskje jeg finner 2 giret uten å være innom reversen nå 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Cheron
Telehiv Jumpers
Supermedlem

Luftkjølt? Ja takk!
|
 |
« Svar #335 på: august 30, 2011, 14:14:01 pm » |
|
Ny gaffel ble montert og med frisk mot så jeg frem til å ha en buss med smooth gir.. Ja jøss... Ble verre etterpå.. Så fort jeg finner 4 giret får Åsgårdstrands store sønn besøk tenker jeg 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Thoresen
Telehiv Jumpers
Supermedlem

|
 |
« Svar #336 på: august 30, 2011, 15:13:50 pm » |
|
Ny gaffel ble montert og med frisk mot så jeg frem til å ha en buss med smooth gir.. Ja jøss... Ble verre etterpå.. Så fort jeg finner 4 giret får Åsgårdstrands store sønn besøk tenker jeg  Har flytta til Horten jeg  så sant du ikke tenker på Tønsberg stor sønn som i grunn er jevlig pinglete 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Cheron
Telehiv Jumpers
Supermedlem

Luftkjølt? Ja takk!
|
 |
« Svar #337 på: august 30, 2011, 15:46:32 pm » |
|
Ny gaffel ble montert og med frisk mot så jeg frem til å ha en buss med smooth gir.. Ja jøss... Ble verre etterpå.. Så fort jeg finner 4 giret får Åsgårdstrands store sønn besøk tenker jeg  Har flytta til Horten jeg  så sant du ikke tenker på Tønsberg stor sønn som i grunn er jevlig pinglete  Hehe! 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Martin
Supermedlem

|
 |
« Svar #338 på: august 30, 2011, 16:07:54 pm » |
|
Ny gaffel ble montert og med frisk mot så jeg frem til å ha en buss med smooth gir.. Ja jøss... Ble verre etterpå.. Så fort jeg finner 4 giret får Åsgårdstrands store sønn besøk tenker jeg  skjekka den foringa foran da. og er spake justert. kanskje det er bar små ting etter gaffelen er blitt bytta.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Cheron
Telehiv Jumpers
Supermedlem

Luftkjølt? Ja takk!
|
 |
« Svar #339 på: august 30, 2011, 16:19:06 pm » |
|
Ny gaffel ble montert og med frisk mot så jeg frem til å ha en buss med smooth gir.. Ja jøss... Ble verre etterpå.. Så fort jeg finner 4 giret får Åsgårdstrands store sønn besøk tenker jeg  skjekka den foringa foran da. og er spake justert. kanskje det er bar små ting etter gaffelen er blitt bytta. Den er sjekket og det er spaken jeg sliter med å få justert. Skal den forover, bakover, sidelengs, høyre, venstre, på skrå, midtstilt? osv 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Martin
Supermedlem

|
 |
« Svar #340 på: august 30, 2011, 21:02:19 pm » |
|
Ny gaffel ble montert og med frisk mot så jeg frem til å ha en buss med smooth gir.. Ja jøss... Ble verre etterpå.. Så fort jeg finner 4 giret får Åsgårdstrands store sønn besøk tenker jeg  skjekka den foringa foran da. og er spake justert. kanskje det er bar små ting etter gaffelen er blitt bytta. Den er sjekket og det er spaken jeg sliter med å få justert. Skal den forover, bakover, sidelengs, høyre, venstre, på skrå, midtstilt? osv  kjøp ny som jeg har,  fikset. 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Cheron
Telehiv Jumpers
Supermedlem

Luftkjølt? Ja takk!
|
 |
« Svar #341 på: august 30, 2011, 21:59:25 pm » |
|
Hadde jo håpet å slippe å kjøpe ny da  Dessuten har jeg lik din 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Cheron
Telehiv Jumpers
Supermedlem

Luftkjølt? Ja takk!
|
 |
« Svar #342 på: august 31, 2011, 20:37:02 pm » |
|
Da er alle gir funnet og alt funker som det skal  Er blitt byttet kasse på denne bilen en gang i tiden, og den var rett og slett montert for langt frem! Flyttet girkasse samt litt på motorfestet noen mm, og alt er god som gull! Nå skal det cruises i morra  Også er spissinga justert.. Var 4 mm for mye, så jeg har ploget asfalt.. Detta begynner å hjelpe 
|
|
« Siste redigering: september 02, 2011, 13:24:23 pm av Cheron »
|
Loggført
|
|
|
|
Cheron
Telehiv Jumpers
Supermedlem

Luftkjølt? Ja takk!
|
 |
« Svar #343 på: september 14, 2011, 22:25:04 pm » |
|
Har vært for lat.. Med mitt vanlige tempo hadde denne bilen vært klar for 2012 allerede nå..  Men, dempemasse er handla inn og blir vel plutselig noe å vise frem  Vinteren blir lang så må fordele øktene litt jevnt utover så jeg ikke blir sløv!
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Cheron
Telehiv Jumpers
Supermedlem

Luftkjølt? Ja takk!
|
 |
« Svar #344 på: september 16, 2011, 19:58:08 pm » |
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
Cheron
Telehiv Jumpers
Supermedlem

Luftkjølt? Ja takk!
|
 |
« Svar #346 på: september 20, 2011, 19:51:06 pm » |
|
Fikk litt inspirasjon av å røre i "Hva skjer i Vestfold" tråden.. Jeg må vel ha takgrind og fiskestangboks! 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Thoresen
Telehiv Jumpers
Supermedlem

|
 |
« Svar #347 på: september 20, 2011, 19:55:42 pm » |
|
Fikk litt inspirasjon av å røre i "Hva skjer i Vestfold" tråden.. Jeg må vel ha takgrind og fiskestangboks!  Tak box er tingen 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
JonB
Supermedlem

|
 |
« Svar #348 på: september 20, 2011, 19:59:03 pm » |
|
Jeg vurderte å sette på takgrind på bobla da jeg skulle på fisketur sist, men fant ut at det ikke ble videre pent og utstyret er for dyrt til å utsettes for slikt.. Hehe
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Cheron
Telehiv Jumpers
Supermedlem

Luftkjølt? Ja takk!
|
 |
« Svar #349 på: september 20, 2011, 20:00:20 pm » |
|
Jeg vurderte å sette på takgrind på bobla da jeg skulle på fisketur sist, men fant ut at det ikke ble videre pent og utstyret er for dyrt til å utsettes for slikt.. Hehe
Det har du faen meg rett i Jon.. Stang til 3500 kr legger jeg ikke på taket når jeg tenker meg om..  Får gruble på løsninger inni bussen 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
JonB
Supermedlem

|
 |
« Svar #350 på: september 20, 2011, 20:01:21 pm » |
|
Det har du faen meg rett i Jon.. Stang til 3500 kr legger jeg ikke på taket når jeg tenker meg om..  Får gruble på løsninger inni bussen  Alle mine stenger ligger i polstrede tuber. Holder i massevis 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Cheron
Telehiv Jumpers
Supermedlem

Luftkjølt? Ja takk!
|
 |
« Svar #351 på: september 20, 2011, 20:11:39 pm » |
|
Det har du faen meg rett i Jon.. Stang til 3500 kr legger jeg ikke på taket når jeg tenker meg om..  Får gruble på løsninger inni bussen  Alle mine stenger ligger i polstrede tuber. Holder i massevis  Har det jeg og.. Kanskje det holder ja.. Må gruble litt på detta  En 70 talls takboks av finer.. 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Cheron
Telehiv Jumpers
Supermedlem

Luftkjølt? Ja takk!
|
 |
« Svar #352 på: september 23, 2011, 22:54:28 pm » |
|
Siden bilen min er en smule høyere en originalt, lurer jeg på å bytte til andre dempere. Er det noen som har forslag/erfaringer med dempere som kan passe denne bilen med denne høyden? Er ute etter litt komfort 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Thoresen
Telehiv Jumpers
Supermedlem

|
 |
« Svar #353 på: september 23, 2011, 23:08:53 pm » |
|
Siden bilen min er en smule høyere en originalt, lurer jeg på å bytte til andre dempere. Er det noen som har forslag/erfaringer med dempere som kan passe denne bilen med denne høyden? Er ute etter litt komfort  Hallo bilen din er faktisk god å kjøre, er ikke noe ny BMW eller LADA men en gammel vw buss og ja den er god å kjøre 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Cheron
Telehiv Jumpers
Supermedlem

Luftkjølt? Ja takk!
|
 |
« Svar #354 på: september 23, 2011, 23:09:56 pm » |
|
Siden bilen min er en smule høyere en originalt, lurer jeg på å bytte til andre dempere. Er det noen som har forslag/erfaringer med dempere som kan passe denne bilen med denne høyden? Er ute etter litt komfort  Hallo bilen din er faktisk god å kjøre, er ikke noe ny BMW eller LADA men en gammel vw buss og ja den er god å kjøre  Du skulle fått prøvd den med forstilling justert! Det var forbedring!  Men som sagt, nye dempere står på ønske lista 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Thoresen
Telehiv Jumpers
Supermedlem

|
 |
« Svar #355 på: september 23, 2011, 23:27:11 pm » |
|
Siden bilen min er en smule høyere en originalt, lurer jeg på å bytte til andre dempere. Er det noen som har forslag/erfaringer med dempere som kan passe denne bilen med denne høyden? Er ute etter litt komfort  Hallo bilen din er faktisk god å kjøre, er ikke noe ny BMW eller LADA men en gammel vw buss og ja den er god å kjøre  Du skulle fått prøvd den med forstilling justert! Det var forbedring!  Men som sagt, nye dempere står på ønske lista  Blei som en Rolls da tenker jeg 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Cheron
Telehiv Jumpers
Supermedlem

Luftkjølt? Ja takk!
|
 |
« Svar #356 på: september 23, 2011, 23:31:47 pm » |
|
Ihvertfall som en gammal Benz 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Cheron
Telehiv Jumpers
Supermedlem

Luftkjølt? Ja takk!
|
 |
« Svar #357 på: oktober 26, 2011, 19:20:17 pm » |
|
Ble Mexicoteppe i beige/brunt som setetrekk gitt  Takk for god handel Slowbug!
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
cmi
Supermedlem

|
 |
« Svar #358 på: oktober 26, 2011, 20:44:11 pm » |
|
Så jeg denne på e-134 mellom Mjøndalen om Drammen denne uken? Eller var det forrige uke? I hvertfall, pen bil uansett om det var denne eller en prikk lik, holdt på og kjøre av veien på motsatt side 
|
|
|
Loggført
|
Boble er tøff, men man skal heller ikke dizze bus! 
|
|
|
Cheron
Telehiv Jumpers
Supermedlem

Luftkjølt? Ja takk!
|
 |
« Svar #359 på: oktober 26, 2011, 20:58:15 pm » |
|
Hmm nei  Denne har vært på lagring lenge allerede