Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
 |
« på: juni 09, 2011, 01:38:59 am » |
|
Noen som har noen pent brukte 40-35 ventilers topper? F.eks Los Panchito fra CB eller noe annet? Er ikke på utkikk etter noe som har kjørt 10 sesonger, lakkert i en funky farge eller har sprekker. Vwparts skal ha 235$ stykket for Cnc-freste så burde være under dette i pris, men ikke noe krav.
Samt 69mm motvektsveiv, som helst ikke er slipt eller skadet i lagerbanene..
Må ha noe å gjøre til vinteren :-P
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart 
|
|
|
Speed-Demon
Supermedlem
    
Innlegg: 869
Bosted:
|
 |
« Svar #1 på: juni 09, 2011, 09:06:25 am » |
|
skal du bygge en motor som er lik den du har?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Kjell Roar
Supermedlem
    
Innlegg: 4182
Bosted: Sandefjord, ved Ekeberg grill & camping...
Fra 55? Hadde ikke råd til noe nyere...
|
 |
« Svar #2 på: juni 09, 2011, 13:33:41 pm » |
|
"Man gasar tills det rasar...." 
|
|
|
Loggført
|
Ovalen har 30hk @ 3400rpm, og gjør glatt 0-100 etterhvert
Andre hobbykjøretøy: CX500, Z1000A2, V7Sport, CB100
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
 |
« Svar #3 på: juni 09, 2011, 13:40:18 pm » |
|
skal du bygge en motor som er lik den du har?
nei.. er til den jeg allerede har  er 35,5-32 ventiler nå
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart 
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
 |
« Svar #4 på: juni 10, 2011, 22:35:55 pm » |
|
Ingen?
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart 
|
|
|
Speed-Demon
Supermedlem
    
Innlegg: 869
Bosted:
|
 |
« Svar #5 på: juni 10, 2011, 23:35:27 pm » |
|
hvis du først skal oppgradere så hvorfor ikke kjøpe no skikkelig med en gang? mini wedge port eller steve tims stage 1 eller stage 2
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
tmbryhn
|
 |
« Svar #6 på: juni 13, 2011, 15:44:29 pm » |
|
Samt 69mm motvektsveiv, som helst ikke er slipt eller skadet i lagerbanene..
Skaff deg ei skikklig DPR-veiv. Da er du trygg. Koster ikke en dritt (175$). Disse er alltid omslipte pga. sveisinga av motvektene. Lager er kurant å få tak på. Mulig jeg har det settet du trenger liggende hvis du skal bytte til ei slik veiv. Blir blåkopi av motoen min dette her!  Bestilte akkurat Los Banditos nå, hehe. Noen av oss må jo porte sjæl også... 
|
|
|
Loggført
|
Til ettertanke: "... The more we know, the more we feel our ignorance; the more we feel how much remains unknown." - Humphrey Davy
- VW 1303S 73-mod. Aurora-"Peewsen" - VW 1300S 73-mod. Leonora-"Peewsen" (Bruks-Peews)
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
 |
« Svar #7 på: juni 13, 2011, 16:47:25 pm » |
|
tror det blir oppdatering av 1915 til vinteren og nybygg om noen år.. 40-35,5mm ventiler og IDA ?  DPR-motvektsveiv så jeg ikke kostet allverdens ja, så det skal på/i...
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart 
|
|
|
tmbryhn
|
 |
« Svar #8 på: juni 14, 2011, 09:22:51 am » |
|
40-35,5mm ventiler og IDA ?  40-35,5mm ventiler og innsprut med 40/44mm throttle bodies ?  De IDA-greiene kan du gå til noen andre med...  Bra du mater på med DPR da. Det er bra saker! Har du 8-pins svinghjul fra før av?
|
|
|
Loggført
|
Til ettertanke: "... The more we know, the more we feel our ignorance; the more we feel how much remains unknown." - Humphrey Davy
- VW 1303S 73-mod. Aurora-"Peewsen" - VW 1300S 73-mod. Leonora-"Peewsen" (Bruks-Peews)
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
 |
« Svar #9 på: juni 14, 2011, 13:05:58 pm » |
|
svinghjl og veiv er 8 idag ja.. 
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart 
|
|
|
Speed-Demon
Supermedlem
    
Innlegg: 869
Bosted:
|
 |
« Svar #10 på: juni 14, 2011, 14:10:17 pm » |
|
som jeg har sagt deg før: drit i motvektsveiv. bruk penga på lette stemper i stedet. Da holder det til 8000. Og kjøp noen skikkelige topper. Steve Tims Stage 1 har 40 og 35. Men jeg ville gått for Stage 2.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
 |
« Svar #11 på: juni 14, 2011, 14:32:59 pm » |
|
hmm.. men wiseco og JE stempler er jo svinedyrt  finnes de i "A" stroke egentlig? steve tims er det jo umulig å få tak i.. sendt noen mail ang priser men får ikke svar...
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart 
|
|
|
Speed-Demon
Supermedlem
    
Innlegg: 869
Bosted:
|
 |
« Svar #12 på: juni 14, 2011, 14:39:26 pm » |
|
hmm steve tims har alltid vært enkel å få tak i før (dvs det er sønnen greg om svarer). fstvwgreg (ATT) Hotmail.com je stempler lages etter de målene du vil ha. dyrt? ja. men ikke så mye dyrere enn å kjøpe et sett stempler sylindre ny veiv og nytt svinghjul.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
 |
« Svar #13 på: juni 14, 2011, 15:00:13 pm » |
|
blir vel dyrere enn å kjøpe en dpr veiv og bruke det jeg har idag omigjen? skal få slengt han enda en mail og se hva som skjer 
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart 
|
|
|
Jee
|
 |
« Svar #14 på: juni 14, 2011, 15:05:17 pm » |
|
hmm.. men wiseco og JE stempler er jo svinedyrt  finnes de i "A" stroke egentlig? steve tims er det jo umulig å få tak i.. sendt noen mail ang priser men får ikke svar... Wiseco og AA sine smidde stempler er ikke svindyre. Fåes kun i langslagsutgave ja. Men det løser seg lett med 5,6" råder. Men om du kommer ut av det med så mye lavere vekt skal jeg ikke være så skråsikker på. (AA stemplene er maskinert likt som de støpte. Så her må de påberegnes honing av sylindrerne før bruk, for å tillate at godset i stemplene kan vie seg ut.) Både Ross, CE og JE lager lettere stempler med kryssbolten under oljeskraperingen. Dritt og montere. Og uøkonomisk å bruke på gata. Da de får veldig korte skjørt og lav levetid pga slitasje av disse. Egner seg best til de som bygger motor for mer enn by og motorvei cruising. Eller de som har dypere lommer enn meg
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|