MrKreosot/ Arne
SCC Event.
Supermedlem

Innlegg: 744
Bosted: 2ten Eastside
|
 |
« på: juni 30, 2011, 00:19:09 am » |
|
Da jeg har tenkt å begi meg ut i Type 3 verden har jeg et par spm. - Hva er forskjellen på lang og kort-snute? - Hva trengs for å konvertere T1 motor til T3? - Gode sider for deler til Type 3? Håper noen kan gi meg litt hjelp på veien.  Arne
|
|
|
Loggført
|
Mvh Arne 92644716 66 mod Type 1 Vrakpant Racing Edition, Mr Kreosot 68 mod Type 3 Squareback, Baron Bullit 69 mod Type 3 Fastback, no name yet.
"Arbeidet hater mannen"
|
|
|
HenrikF
Medlem
  
Innlegg: 210
Bosted: Bergen
|
 |
« Svar #1 på: juni 30, 2011, 01:08:42 am » |
|
- Hva er forskjellen på lang og kort-snute? Lengden på snuten  Følger årsmodell, kortnese frem til 70-modell og lang etter - Hva trengs for å konvertere T1 motor til T3? Alt av kjøling, vifte, dynamo, forgasser(e), oljepåfylling og sikkert mer som er glemt - Gode sider for deler til Type 3? www.bughaus.comhttp://www.vwispwest.com, og de vanlige som cip1 osv  Sikkert noen som har flere gode!
|
|
|
Loggført
|
1969 Type 3 Fastback - Laila
|
|
|
MrKreosot/ Arne
SCC Event.
Supermedlem

Innlegg: 744
Bosted: 2ten Eastside
|
 |
« Svar #2 på: juni 30, 2011, 11:44:18 am » |
|
Takker og bukker Henrik. 
|
|
|
Loggført
|
Mvh Arne 92644716 66 mod Type 1 Vrakpant Racing Edition, Mr Kreosot 68 mod Type 3 Squareback, Baron Bullit 69 mod Type 3 Fastback, no name yet.
"Arbeidet hater mannen"
|
|
|
MrKreosot/ Arne
SCC Event.
Supermedlem

Innlegg: 744
Bosted: 2ten Eastside
|
 |
« Svar #3 på: juli 01, 2011, 08:50:24 am » |
|
Noen som kan gi meg hint om hva en bør se etter av feil på T3?
|
|
|
Loggført
|
Mvh Arne 92644716 66 mod Type 1 Vrakpant Racing Edition, Mr Kreosot 68 mod Type 3 Squareback, Baron Bullit 69 mod Type 3 Fastback, no name yet.
"Arbeidet hater mannen"
|
|
|
Syncronaut
Supermedlem
    
Innlegg: 937
Bosted: Trondheim
|
 |
« Svar #4 på: juli 01, 2011, 11:45:06 am » |
|
Da jeg har tenkt å begi meg ut i Type 3 verden har jeg et par spm. - Hva er forskjellen på lang og kort-snute? - Hva trengs for å konvertere T1 motor til T3? - Gode sider for deler til Type 3? Håper noen kan gi meg litt hjelp på veien.  Arne Har du forsøkt søk-funksjonen? Mye god info her på forumet hvis du leter litt... 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Dewil
Supermedlem
    
Innlegg: 7541
Bosted: Moss
"Opinions are like assholes...everyone has one"
|
 |
« Svar #5 på: juli 01, 2011, 11:56:38 am » |
|
Noen som kan gi meg hint om hva en bør se etter av feil på T3?
Rust, rust, rust og rust... innerskjermer, forskjermene over og under lampene og i alle hjørner, samme gjelder bakskjermer og på baksiden av disse. kanalene pleier også å bli dårlige i bunnen av A-stolpen over varmluftuttakene. ellers er motorene ganske like uten kjølingen. Noen av forskjellene er plassering av peilepinne og oljetrykksbryter. Motorfestene er også lurt å se på. Bare å spørre, jeg har en sånn som står helt demontert pga rust 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
MrKreosot/ Arne
SCC Event.
Supermedlem

Innlegg: 744
Bosted: 2ten Eastside
|
 |
« Svar #6 på: juli 01, 2011, 18:28:41 pm » |
|
Har du forsøkt søk-funksjonen? Mye god info her på forumet hvis du leter litt...  [/quote] What what WHAT?  Jeg er som Nobrakes, ganske lat, og jeg fikk svarene jeg ønsket meg. 
|
|
|
Loggført
|
Mvh Arne 92644716 66 mod Type 1 Vrakpant Racing Edition, Mr Kreosot 68 mod Type 3 Squareback, Baron Bullit 69 mod Type 3 Fastback, no name yet.
"Arbeidet hater mannen"
|
|
|
Squareback
Supermedlem
    
Innlegg: 6310
Bosted: Ski i AKERSHUS
Follo VW Klubb, Type 2 og Type 3 entusiast!
|
 |
« Svar #7 på: juli 01, 2011, 18:46:37 pm » |
|
Finnes også som nesten rustfrie i sjeldne tilfeller. Kan da koste nesten det samme som en "halv" oval...
Noe begrenset deletilgang kan nevnes...
|
|
|
Loggført
|
Type 2 og 3 entusiast! Follo VW Klubb og VW Veteran Klubben Liker alt som Brummer!!!!!
|
|
|
MrKreosot/ Arne
SCC Event.
Supermedlem

Innlegg: 744
Bosted: 2ten Eastside
|
 |
« Svar #8 på: juli 08, 2011, 09:55:12 am » |
|
Takker.
Da har jeg vært å sett på gamlebilen til Jøran Larsen, 68 fastback, den er det en del jobb på fant jeg ut, og eier er ikke interresert i å senke prisen, så da blir det muligens prosjektet til Finn Chr.
Noen som vet hvor jeg får tak i konverteringskit fra T1 motor til T3, eller om det i det heletatt finnes?
|
|
|
Loggført
|
Mvh Arne 92644716 66 mod Type 1 Vrakpant Racing Edition, Mr Kreosot 68 mod Type 3 Squareback, Baron Bullit 69 mod Type 3 Fastback, no name yet.
"Arbeidet hater mannen"
|
|
|
Jens-Ole aka 'Dansken'
Telehiv Jumpers
Supermedlem
    
Innlegg: 4146
Bosted: Tønsberg
|
 |
« Svar #9 på: juli 08, 2011, 11:20:08 am » |
|
Hvorfor vil du have konverteret til type 1 motor?
|
|
|
Loggført
|
"Cal-look is kind of the punk-rock of the VW world"
|
|
|
MrKreosot/ Arne
SCC Event.
Supermedlem

Innlegg: 744
Bosted: 2ten Eastside
|
 |
« Svar #10 på: juli 08, 2011, 13:03:00 pm » |
|
Hvorfor vil du have konverteret til type 1 motor?
Ønsker å bruke en 1641 til type 1 jeg har i en evt type 3, og da med den bygges om. Er ikke så mange Type3 motorer ute til salgs heller. Arne
|
|
|
Loggført
|
Mvh Arne 92644716 66 mod Type 1 Vrakpant Racing Edition, Mr Kreosot 68 mod Type 3 Squareback, Baron Bullit 69 mod Type 3 Fastback, no name yet.
"Arbeidet hater mannen"
|
|
|
Jens-Ole aka 'Dansken'
Telehiv Jumpers
Supermedlem
    
Innlegg: 4146
Bosted: Tønsberg
|
 |
« Svar #11 på: juli 08, 2011, 17:12:49 pm » |
|
På den måde... Du trenger vel bare å fabrikere køleblik for at skille varmen nedefra. Det bruger man ikke på en type 3 da den har "pandekage"køling. Hvis du altså vil køre med upright cooling?
|
|
|
Loggført
|
"Cal-look is kind of the punk-rock of the VW world"
|
|
|
Squareback
Supermedlem
    
Innlegg: 6310
Bosted: Ski i AKERSHUS
Follo VW Klubb, Type 2 og Type 3 entusiast!
|
 |
« Svar #12 på: juli 09, 2011, 22:57:04 pm » |
|
Type 3 blokkene har annen løsning for peilepinnen. Tror du har litt problemer med å bruke Type 1 løsningen slik uten videre...
|
|
|
Loggført
|
Type 2 og 3 entusiast! Follo VW Klubb og VW Veteran Klubben Liker alt som Brummer!!!!!
|
|
|
MrKreosot/ Arne
SCC Event.
Supermedlem

Innlegg: 744
Bosted: 2ten Eastside
|
 |
« Svar #13 på: juli 09, 2011, 23:15:08 pm » |
|
Type 3 blokkene har annen løsning for peilepinnen. Tror du har litt problemer med å bruke Type 1 løsningen slik uten videre...
Takker. Da får en se etter type 3 motorer 
|
|
|
Loggført
|
Mvh Arne 92644716 66 mod Type 1 Vrakpant Racing Edition, Mr Kreosot 68 mod Type 3 Squareback, Baron Bullit 69 mod Type 3 Fastback, no name yet.
"Arbeidet hater mannen"
|
|
|
Dewil
Supermedlem
    
Innlegg: 7541
Bosted: Moss
"Opinions are like assholes...everyone has one"
|
 |
« Svar #14 på: juli 10, 2011, 17:22:40 pm » |
|
Man kan jo flytte over delene til en type 3 motor da. type 1 motorblokka er lik bortsett fra motorfester, oljetrykksbryter og peilepinne. så topper og alle andre løse motordeler passer over...
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Squareback
Supermedlem
    
Innlegg: 6310
Bosted: Ski i AKERSHUS
Follo VW Klubb, Type 2 og Type 3 entusiast!
|
 |
« Svar #15 på: juli 10, 2011, 21:47:47 pm » |
|
Som Dewil sier...alt går! Dog ser du litt hvordan peilesystemet er på Type 3 her på dette bildet av VW56 sin motor: http://www.vwnorge.no/index.php/topic,34477.msg344019.html#msg344019
|
|
« Siste redigering: juli 10, 2011, 21:52:35 pm av Squareback »
|
Loggført
|
Type 2 og 3 entusiast! Follo VW Klubb og VW Veteran Klubben Liker alt som Brummer!!!!!
|
|
|
|