mai 15, 2025, 14:08:17 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: T4 2056cc , Svingaksel gearbox og Rustfri BAS med Lamda  (Lest 3506 ganger)
Reinsbukken
Medlem
***
Innlegg: 165
Bosted: Sør-Trøndelag


1955 T4 2056cc


Vis profil
« på: juli 04, 2011, 20:35:09 pm »

MOTOR ER SOLGT

Hei.. Vurderer salg av følgende etter at jeg ble påkjørt,  (MOTOR ER SOLGT) T4 2056cc ca 130hk, portet , 9.3:1 kompresjon, 1,1mm skuish kammer, vassere kam, 2stk doble 40 Dellorto, Porsche vifte/dynamo overhalt for kr 6500,-
Nybygd i år2009 med ny 228mm clutch.

nybygd gearbox i år 2010, laget for å tåle 3-400hk og tilpasset 228mm clutch.
Hybrid mod. 113/002  1. og 2. gear Hovedaksel WP Australia                 3,33 x 1,93   1. og 2. gear
"Ny" type  73-  1. og 2. låsering med modifisert reversdrev for 1,93 2. gear
"Gammel" type -73       1,26   3. gear med sveiset synk.ring
"Gammel" type -73       0,89   4. gear med sveiset synk.ring
Le86A synkroniseringsnav for hybrid hovedaksel
Ring og pinion "Gleason"  4,125
Forsterkede sideplater for svingaksel diff.
Quaife momentsperre
Sway-A-Way Racing drivaksler 28 7/16" med lange splines
Bygd av Stig Sæter fra Stjørdal i 2010

Rustfritt BAS exos med Lamda sonde og instrument for å ha i bilen kjøpt 2010.

« Siste redigering: juli 28, 2011, 11:03:09 am av Reinsbukken » Loggført

T1 1955mod med T4 2056cc
Reinsbukken
Medlem
***
Innlegg: 165
Bosted: Sør-Trøndelag


1955 T4 2056cc


Vis profil
« Svar #1 på: juli 07, 2011, 18:08:59 pm »

Kan uten problem selges hver for seg..

T4 2056cc = Kr 16000,- overhalt og forbedret for ca kr 15000,- år 2009 kjørt kansje 80mil til sammen siden da. ( SOLGT )

Gearboks = Kr 21000,- betalte kr 24000,- med Qaife sperre og forsterket drivakslinger fra år 2010 kjørt ca 20 mil med.

BAS eksos = kr 11000,- betalte kr 13000,- med inn sveiset gjenger for lamdasonde, følger med lamda og instrument. brukt i ca 20mil.

Kom gjerne med bud i tråden så vurderer jeg salg hvis jeg er fornøyd med prisen.  Blunker

« Siste redigering: juli 28, 2011, 11:04:33 am av Reinsbukken » Loggført

T1 1955mod med T4 2056cc
GetBackOnTrack
Medlem
***
Innlegg: 112
Bosted:



Vis profil WWW
« Svar #2 på: juli 08, 2011, 13:08:35 pm »

Har du et billed af t4 2054 motoren?

Med venlig hilsen Jakob
« Siste redigering: juli 08, 2011, 13:10:16 pm av GetBackOnTrack » Loggført
Reinsbukken
Medlem
***
Innlegg: 165
Bosted: Sør-Trøndelag


1955 T4 2056cc


Vis profil
« Svar #3 på: juli 08, 2011, 21:44:56 pm »


* P1011866.jpg (138.69 KB. 640x480 - vist 336 ganger.)




Se www.youtube.com og søk på "Reinsbukken"

Bilder er fra montering og div, tar nye bilder etter at jeg kommer tilbake fra tur til Sverige "Fottballcup" med barna.. 10/7-17/7


* DSC00044.jpg (127.85 KB, 640x480 - vist 353 ganger.)

* DSC00045.jpg (149.69 KB, 640x480 - vist 454 ganger.)

* DSC00200.jpg (53.44 KB, 640x480 - vist 249 ganger.)

* DSC00004_2.jpg (137.72 KB, 640x480 - vist 393 ganger.)

* DSC00195.jpg (97.73 KB, 640x480 - vist 388 ganger.)

* P1011864.jpg (140.14 KB, 640x480 - vist 261 ganger.)

* P1011857.jpg (132.58 KB, 640x480 - vist 234 ganger.)
« Siste redigering: juli 08, 2011, 21:50:16 pm av Reinsbukken » Loggført

T1 1955mod med T4 2056cc
Reinsbukken
Medlem
***
Innlegg: 165
Bosted: Sør-Trøndelag


1955 T4 2056cc


Vis profil
« Svar #4 på: juli 10, 2011, 00:21:16 am »

Drar på ferie i dag, men er tilbake 18/7

PS: har ikke mulighet til å svare før jeg er tilbake, så vennlig ha litt is i magen til dere som sender PM og forventer raske svar.....  Gliser
Loggført

T1 1955mod med T4 2056cc
Reinsbukken
Medlem
***
Innlegg: 165
Bosted: Sør-Trøndelag


1955 T4 2056cc


Vis profil
« Svar #5 på: juli 11, 2011, 08:28:22 am »

Hei.. Har tilgang til internett på hotellet, så jeg blir online like vel denne uka.  Så bare fyr løs med pm og inlegg i tråden, legger inn budene i tråden etter hvert som de kommer på PM også.  Motor er bud på prisantydning..
Loggført

T1 1955mod med T4 2056cc
Reinsbukken
Medlem
***
Innlegg: 165
Bosted: Sør-Trøndelag


1955 T4 2056cc


Vis profil
« Svar #6 på: juli 13, 2011, 00:32:55 am »

Da er bud på kr 17000,- for T4 2056 tikket inn  :-)
Loggført

T1 1955mod med T4 2056cc
Reinsbukken
Medlem
***
Innlegg: 165
Bosted: Sør-Trøndelag


1955 T4 2056cc


Vis profil
« Svar #7 på: juli 18, 2011, 22:34:55 pm »

Hei.. Da tikket det inn et bud på kr 18000,- på T4 2056cc Fra "oppmon" her på forumet..
Loggført

T1 1955mod med T4 2056cc
Solan
Supermedlem
*****
Innlegg: 1238
Bosted: Bergen


Tar bussen (eller Bybanen) til jobb...


Vis profil
« Svar #8 på: juli 19, 2011, 12:06:27 pm »

Jeg byr 19 laken for motoren her fra Våtmarkene Glad
Loggført

'52 Typ 11c Boble ragtop
'65 Typ 221 Mikrobuss 11W

RZR - Aircooled cars with attitude - Vi sponser Knasten!
Medlem av Prosjekt SambOen og Dugnadsgjeng Hel Ved

Jeg har brukt mye penger på øl og gamle folkevogner. Resten har jeg sløst bort...
Reinsbukken
Medlem
***
Innlegg: 165
Bosted: Sør-Trøndelag


1955 T4 2056cc


Vis profil
« Svar #9 på: juli 24, 2011, 00:00:54 am »

Lar bud runden gå til mandag 25/7 kl 00.00 på T4 2056cc, Porsche vifte/dynamo, 2stk doble 40mm Dellorto, extern oljekjøler med stålomspunne slanger til montering framme..  Glad
Loggført

T1 1955mod med T4 2056cc
Reinsbukken
Medlem
***
Innlegg: 165
Bosted: Sør-Trøndelag


1955 T4 2056cc


Vis profil
« Svar #10 på: juli 26, 2011, 10:09:14 am »

Jeg byr 19 laken for motoren her fra Våtmarkene Glad

Da har du fått PM med betalings opplysninger.. Grattis med motor..  Gliser
Loggført

T1 1955mod med T4 2056cc
Reinsbukken
Medlem
***
Innlegg: 165
Bosted: Sør-Trøndelag


1955 T4 2056cc


Vis profil
« Svar #11 på: juli 28, 2011, 10:55:37 am »

Hei.. Anbefaler både gearboks og eksosanlegg begge er bygd med tanke på mye hestekrefter...  Gliser 
Loggført

T1 1955mod med T4 2056cc
Reinsbukken
Medlem
***
Innlegg: 165
Bosted: Sør-Trøndelag


1955 T4 2056cc


Vis profil
« Svar #12 på: august 07, 2011, 23:09:19 pm »

MOTOR ER SOLGT

Hei.. Vurderer salg av følgende etter at jeg ble påkjørt,  (MOTOR ER SOLGT) T4 2056cc ca 130hk, portet , 9.3:1 kompresjon, 1,1mm skuish kammer, vassere kam, 2stk doble 40 Dellorto, Porsche vifte/dynamo overhalt for kr 6500,-
Nybygd i år2009 med ny 228mm clutch.

nybygd gearbox i år 2010, laget for å tåle 3-400hk og tilpasset 228mm clutch.
Hybrid mod. 113/002  1. og 2. gear Hovedaksel WP Australia                 3,33 x 1,93   1. og 2. gear
"Ny" type  73-  1. og 2. låsering med modifisert reversdrev for 1,93 2. gear
"Gammel" type -73       1,26   3. gear med sveiset synk.ring
"Gammel" type -73       0,89   4. gear med sveiset synk.ring
Le86A synkroniseringsnav for hybrid hovedaksel
Ring og pinion "Gleason"  4,125
Forsterkede sideplater for svingaksel diff.
Quaife momentsperre
Sway-A-Way Racing drivaksler 28 7/16" med lange splines
Bygd av Stig Sæter fra Stjørdal i 2010

Rustfritt BAS exos med Lamda sonde og instrument for å ha i bilen kjøpt 2010.



Da trekkes alle ting for salg pga at interessen for boble har blomstret i løpet av ferien  Glad

Beklager på det sterkeste til deg/dere som har vunnet budrunde og sender PM i håp om å kjøpe noe.. ingen betaling er fullført så jeg føler at ingen handel er binnende før det er gjennomført, håper på forståelse for det..  Flau
Loggført

T1 1955mod med T4 2056cc
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!