mai 05, 2025, 01:07:46 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Ladelampen lyser-- også etter at motoren er startet..  (Lest 1063 ganger)
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« på: juli 09, 2011, 15:50:40 pm »

Fikk ett problem igår med ladingen.

Ladelampen lyser så vidt, men lyser mindre og mindre opp i turtall. På tomgang blinker det litt (lavt turtall på toimgang) samt at den lyser litt på tomgang. Ved måling for jeg godt over 12V på tomgang og opp i turtall.

75amp alternator med innebygget regulator.


har skrudd ut D+ og rengjort der (litt olje) samt å renset akslingen til alternatoren gjennom D+ platen.


Noen som har noe tips til sjekk som må gjøres?
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

SveinT
Supermedlem
*****
Innlegg: 1961
Bosted: Vennesla


Agder VW Klubb


Vis profil
« Svar #1 på: juli 09, 2011, 16:06:36 pm »

Du bør få godt over 13V og helst over 14V ved litt turtall også.
Et enkelt tips er å ta en startkabel fra minus på batteriet og til gods på dynamoen. Viss ting bedrer seg har du en dårlig jording et sted.
Siden du har innebygd regulator er det vel B+ du har på dynamoen?
Du kan gjøre det samme med en startkabel fra pluss på batteriet til B+ på dynamo. Viss det da bedrer seg, har du dårlig forbindelse på pluss fra batteriet til dynamo.
Kan være dårlige forbindelser på plussen fra batteriet og fremover også. Er innom lysbryter, tenningslås og sikringsboks før den kommer frem til ladelampen....
Loggført

Jeg har ikke for mange biler, bare for lite plass.
Hilsen Svein Terje 91647950
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #2 på: juli 09, 2011, 16:23:11 pm »

Du bør få godt over 13V og helst over 14V ved litt turtall også.
Et enkelt tips er å ta en startkabel fra minus på batteriet og til gods på dynamoen. Viss ting bedrer seg har du en dårlig jording et sted.
Siden du har innebygd regulator er det vel B+ du har på dynamoen?
Du kan gjøre det samme med en startkabel fra pluss på batteriet til B+ på dynamo. Viss det da bedrer seg, har du dårlig forbindelse på pluss fra batteriet til dynamo.
Kan være dårlige forbindelser på plussen fra batteriet og fremover også. Er innom lysbryter, tenningslås og sikringsboks før den kommer frem til ladelampen....

Danke schön :-)

Da blir det feilsøking imorgen :-)
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #3 på: juli 09, 2011, 16:24:47 pm »

Får forresten 15-16V på turtall..
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #4 på: juli 13, 2011, 16:26:18 pm »

Fikset. Var dårlig kontakt under baksetet der hvor releet er fjernet og ledninger spleiset :-)
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!