april 19, 2024, 10:51:47 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: T1 1955  (Lest 9104 ganger)
Reinsbukken
Medlem
***
Innlegg: 165
Bosted: Sør-Trøndelag


1955 T4 2056cc


Vis profil
« på: juli 08, 2011, 22:09:21 pm »

Hei.. Vurderer salg av etter at jeg ble påkjørt, og mistet motivasjonen.

MOTOR ER SOLGT

Tror jeg har skrudd nok Boble på noen år nå. Kostet på den ca kr 50 000,- i 2010 og startet med kr 3500,- før jeg tok den ut i sommer, så fikk jeg en Audi A4 i fronten på vei til mitt første treff i år.
Det var bare å få lakken 100%, motoren skulle få sin siste shainings så var bilen færdig.

Bilen er en 1955 som er montert på en 68 bunnplate, med en haug av modifiseringer. innredning bygd av møbelsnekker, karosseri uten lister og dør håntak, nedsenket vinduspussere, popout sidevindu, rally Bilstein støtdempere, nye caliptere fram.  

KAROSSERI :
-      bak 4 cm breddede glassfiberskjermer, med  integrerte baklys, originale framskjermer.
-   Senket og ”moulded” skiltlys.
-   Dørhåndtak fjernet, el.motor  på dørlåser.
-   Nedfelt feste for vindusviskere.
-   Fargede ruter ”one piece” foran, ”pop out” bak.

BUNNPLATE:
-      1968 m/2 krets bremsesystem, skiver foran, tromler bak.
-      Puma forstilling med senkesats.
-      rattstamme fra VW variant.

EL-ANLEGG:
-      12 volt ledningssett
-   Oppvarmede framseter.
-   Defa Patriot bilalarm m/fjernstyring av dørlåser.
-   El. Åpning av motorlokk, innvendig bryter.

LAKK:
-      Bunnplate, innerskjermer etc.: Chrysler 163 (egen).
-      Karosseri: Porsche 027, lakkert av Torbjørn Amundsen`s billakkering, Skogveien Auto , Hamar. år 1989

INNREDNING:
-      Seter fra Mazda 323 Turbo –87.
-      Taktrekk, dørtrekk, bagasjerom etc.: sydd og trukket av møbelsnekker.

DEKK & FELGER:
-      VW jubileumsfelg:  4 1/2” med 145 x 15 foran (står med gatesliks på nå),  7”  med 205/60 x 15 bak.

MOTOR/GEAR:
-   Frontmontert Mercedes oljekjøler.
-      Se beskrivelse nedenfor
 
(MOTOR ER SOLGT) Motor som står montert i Bobla er T4 2056cc ca 130hk, portet , 9.3:1 kompresjon, 1,1mm skuish kammer, vassere kam, 2stk doble 40 Dellorto, Porsche vifte/dynamo overhalt for kr 6500,-
Nybygd i år2009 med ny 228mm clutch, lettet svinghjul, kjører på 98okt, ekstern oljekjøler i front av bilen. selges for kr 16000,- som er ca 10000,- under selvkost og er en meget potent motor..
 
Gearbox = Betalte kr 24 000,- selges for kr 21000,-
Hybrid mod. 113/002 1. og 2. gear Hovedaksel WP Australia 3,33 x 1,93 1. og 2. gear
"Ny" type 73- 1. og 2. låsering med modifisert reversdrev for 1,93 2. gear
"Gammel" type -73 1,26 3. gear med sveiset synk.ring
"Gammel" type -73 0,89 4. gear med sveiset synk.ring
Le86A synkroniseringsnav for hybrid hovedaksel
Ring og pinion "Gleason" 4,125
Forsterkede sideplater for svingaksel diff.
Quaife momentsperre
Sway-A-Way Racing drivaksler 28 7/16" med lange splines
Shimset så alle pasninger er "blueprintet"
Bygd av Stig Sæter fra Stjørdal.
 
Eksos Rustfritt BAS = Betalte kr 13 000,- selges for 11000,-
Innsveiset Lamdasonde+ instrument for montering i bil, leser av om bilen går magert eller for fet på de forskjellige turtall, enklere og den ENESTE gode måte for å dyset riktig.
 
Bilen er abselutt reddbar, de skadene som jeg ser uten og demontere er, Puma forstilling er bøyd, innerskjerm h side samt frontstykke, ytterskjerm lykt, sikkert noe som ikke vises også døra på pasaskjersiden er ut av possisjon, innvendig bulk i dasbord og sprukket instrument panel laget av møbelsnekker men abselutt overkommelige skader.

Bilstein dempere, T4 2000cc, T1 1600cc motorer og 1300cc gearbox
 
Har også en bunnplate 1955 mod med papirer selges for kr 6000,-
 
Mvh Arnt-Erik


* DSC_0095.jpg (136.13 KB, 775x581 - vist 881 ganger.)

* DSC_0096.jpg (123.69 KB, 775x581 - vist 686 ganger.)

* DSC_0097.jpg (137.15 KB, 775x581 - vist 567 ganger.)

* DSC_0102.jpg (134.61 KB, 775x581 - vist 698 ganger.)

* DSC_0103.jpg (103.69 KB, 775x581 - vist 766 ganger.)

* DSC_0105.jpg (111.11 KB, 775x581 - vist 637 ganger.)

* DSC_0106.jpg (117.65 KB, 775x581 - vist 510 ganger.)

* DSC_0108.jpg (142.99 KB, 775x581 - vist 652 ganger.)
« Siste redigering: juli 28, 2011, 10:00:17 am av Reinsbukken » Loggført

T1 1955mod med T4 2056cc
Pål
Supermedlem
*****
Innlegg: 3941
Bosted: Teie / Tønsberg


Vestfold


Vis profil
« Svar #1 på: juli 08, 2011, 22:15:16 pm »

Er veldig interessert i forsterkeren som sitter i bilen, om du vil selge den løst Blunker
Loggført

Pål
- 1959 T1 Rag Top
(Ö\_!_/Ö)
I once thought that I was wrong and I was right. I was wrong
Reinsbukken
Medlem
***
Innlegg: 165
Bosted: Sør-Trøndelag


1955 T4 2056cc


Vis profil
« Svar #2 på: juli 08, 2011, 22:41:47 pm »

Er veldig interessert i forsterkeren som sitter i bilen, om du vil selge den løst Blunker

Seriøst  Gliser
« Siste redigering: juli 08, 2011, 22:50:42 pm av Reinsbukken » Loggført

T1 1955mod med T4 2056cc
Reinsbukken
Medlem
***
Innlegg: 165
Bosted: Sør-Trøndelag


1955 T4 2056cc


Vis profil
« Svar #3 på: juli 08, 2011, 22:49:21 pm »

Flere bilder av innredning


* 107_0784.jpg (92.29 KB, 640x480 - vist 675 ganger.)

* 107_0786.jpg (98.3 KB, 640x480 - vist 604 ganger.)

* 112_1295.jpg (113.99 KB, 640x480 - vist 534 ganger.)

* 113_1338.jpg (96.89 KB, 640x480 - vist 550 ganger.)

* 113_1339.jpg (95.93 KB, 640x480 - vist 428 ganger.)

* 113_1340.jpg (89.34 KB, 640x480 - vist 444 ganger.)

* Detalj 3 pop outs.jpg (40.71 KB, 360x480 - vist 398 ganger.)
« Siste redigering: juli 08, 2011, 22:53:28 pm av Reinsbukken » Loggført

T1 1955mod med T4 2056cc
Reinsbukken
Medlem
***
Innlegg: 165
Bosted: Sør-Trøndelag


1955 T4 2056cc


Vis profil
« Svar #4 på: juli 08, 2011, 23:16:53 pm »

Flere bilder da jeg tilpasset 228mm klutch


* P1011857.jpg (132.58 KB, 640x480 - vist 307 ganger.)

* P1011864.jpg (140.14 KB, 640x480 - vist 334 ganger.)

* P1011858.jpg (125.71 KB, 640x480 - vist 574 ganger.)

* P1011859.jpg (117.82 KB, 640x480 - vist 408 ganger.)

* P1011860.jpg (114.9 KB, 640x480 - vist 357 ganger.)

* P1011862.jpg (125.13 KB, 640x480 - vist 400 ganger.)

* P1011865.jpg (121.76 KB, 640x480 - vist 401 ganger.)

* P1011866.jpg (138.69 KB, 640x480 - vist 419 ganger.)
Loggført

T1 1955mod med T4 2056cc
Reinsbukken
Medlem
***
Innlegg: 165
Bosted: Sør-Trøndelag


1955 T4 2056cc


Vis profil
« Svar #5 på: juli 08, 2011, 23:22:59 pm »

Se www.youtube.com for video etter montering av BAS eksos (søk= Reinsbukken), den dro falskluft ved innsug på den ene doble Dellorto`n og bensinslange i klem på den ene videoen.  Blunker

Bilder fra et bilslalom løp i Trondheim, det var der den orginale 1300 gerboksen tok kveld etter en piruett før jeg skulle dra....  Hæ Da ble stig Sæter fra Stjørdal kontaktet for bygging av ny box.


* DSCF5145_2.jpg (66.33 KB, 640x480 - vist 337 ganger.)

* DSCF5144_2.jpg (96.29 KB, 640x480 - vist 344 ganger.)

* DSCF5142_2.jpg (65.8 KB, 640x480 - vist 334 ganger.)

* DSCF5141_2.jpg (78.99 KB, 640x480 - vist 289 ganger.)

* DSCF5140_2.jpg (78.54 KB, 640x480 - vist 278 ganger.)

* DSCF5138_2.jpg (60.88 KB, 640x480 - vist 327 ganger.)

* DSCF5137_2.jpg (56.83 KB, 640x480 - vist 302 ganger.)

* DSCF5135_2.jpg (64.36 KB, 640x480 - vist 327 ganger.)
« Siste redigering: juli 08, 2011, 23:32:52 pm av Reinsbukken » Loggført

T1 1955mod med T4 2056cc
pvwg
Seniormedlem
****
Innlegg: 275
Bosted: Hedmark, Elverum



Vis profil
« Svar #6 på: juli 08, 2011, 23:30:46 pm »

Dette var en meget gjennomført og fin bobble fra slutten av 80 tallet. Som dro hjem noen priser i sin tid. Noen med oppretter skills bør forbarme seg over denne og få den på veien igjen. Er alt for fin til å slaktes og selges i deler. Så løp å kjøp Gliser
Hadde det ikke vært for at jeg har brukt og bruker alt for mye penger på egne doninger. Så skulle jeg sørget for at denne kom tilbake til Elverum Gliser

Lykke til med salget Arnt- Erik Kult
Loggført

-58  1200  T1 capri  L335
-67  1600 Notchback. ( custom prosjekt)
-68  1300- Black   (cal. prosjekt)
-68  1500s Beach buggy - Black/Rainbow flake
-74  1303s Big - Ontario blue
-74  1303s - White ( Rullende, German looker prosjekt)
-93  Suzuki DR 800 Big -Black(verdens største 1 sylindra mc 105mmx89mm luftkjølt)
-99 Chevrolet Thaoe
Reinsbukken
Medlem
***
Innlegg: 165
Bosted: Sør-Trøndelag


1955 T4 2056cc


Vis profil
« Svar #7 på: juli 08, 2011, 23:35:17 pm »

Dette var en meget gjennomført og fin bobble fra slutten av 80 tallet. Som dro hjem noen priser i sin tid. Noen med oppretter skills bør forbarme seg over denne og få den på veien igjen. Er alt for fin til å slaktes og selges i deler. Så løp å kjøp Gliser
Hadde det ikke vært for at jeg har brukt og bruker alt for mye penger på egne doninger. Så skulle jeg sørget for at denne kom tilbake til Elverum Gliser

Lykke til med salget Arnt- Erik Kult

Takker for det, ja dette er en "Head turner"  Blunker
Loggført

T1 1955mod med T4 2056cc
Reinsbukken
Medlem
***
Innlegg: 165
Bosted: Sør-Trøndelag


1955 T4 2056cc


Vis profil
« Svar #8 på: juli 09, 2011, 23:20:31 pm »

Drar på ferie i dag, men er tilbake 18/7

PS: har ikke mulighet til å svare før jeg er tilbake, så vennlig ha litt is i magen til dere som sender PM og forventer raske svar.....  Gliser
Loggført

T1 1955mod med T4 2056cc
Reinsbukken
Medlem
***
Innlegg: 165
Bosted: Sør-Trøndelag


1955 T4 2056cc


Vis profil
« Svar #9 på: juli 11, 2011, 07:51:51 am »

Hei.. Har tilgang til nett på hotellet jeg bor på denne uka like vel, så bare fyr løs med inlegg og pm, svarer så fort jeg er på hotellet, får en del pm men skal holde tråden oppdatert, har bud på motor kr 16000,-
Loggført

T1 1955mod med T4 2056cc
Pål
Supermedlem
*****
Innlegg: 3941
Bosted: Teie / Tønsberg


Vestfold


Vis profil
« Svar #10 på: juli 11, 2011, 09:22:20 am »

Er veldig interessert i forsterkeren som sitter i bilen, om du vil selge den løst Blunker

Seriøst  Gliser

Ja, helt seriøst. Er også interessert i demperne dine, hvis du vurderer å selge i deler.
Loggført

Pål
- 1959 T1 Rag Top
(Ö\_!_/Ö)
I once thought that I was wrong and I was right. I was wrong
Reinsbukken
Medlem
***
Innlegg: 165
Bosted: Sør-Trøndelag


1955 T4 2056cc


Vis profil
« Svar #11 på: juli 12, 2011, 23:20:28 pm »

Hei... Da er det tikket inn et bud på kr 17000,- på motor og  kr 6000,- på bunnplata. Vil at alle bud blir holdt inne i tråden så alle ser hvem, hva og pris åpent..  Glad
Loggført

T1 1955mod med T4 2056cc
Reinsbukken
Medlem
***
Innlegg: 165
Bosted: Sør-Trøndelag


1955 T4 2056cc


Vis profil
« Svar #12 på: juli 18, 2011, 21:34:06 pm »

Hei.. Da tikket det inn et bud på kr 18000,- på T4 2056cc Fra "oppmon" her på forumet..
Loggført

T1 1955mod med T4 2056cc
Reinsbukken
Medlem
***
Innlegg: 165
Bosted: Sør-Trøndelag


1955 T4 2056cc


Vis profil
« Svar #13 på: juli 19, 2011, 16:09:28 pm »

"Solan" har bydd kr 19000,- for T4 2056cc Motoren.. 
Loggført

T1 1955mod med T4 2056cc
Reinsbukken
Medlem
***
Innlegg: 165
Bosted: Sør-Trøndelag


1955 T4 2056cc


Vis profil
« Svar #14 på: juli 23, 2011, 23:01:52 pm »

Lar bud runden gå til mandag 25/7 kl 00.00 på T4 2056cc, Porsche vifte/dynamo, 2stk doble 40mm Dellorto, extern oljekjøler med stålomspunne slanger til montering framme..  Glad
Loggført

T1 1955mod med T4 2056cc
Reinsbukken
Medlem
***
Innlegg: 165
Bosted: Sør-Trøndelag


1955 T4 2056cc


Vis profil
« Svar #15 på: juli 28, 2011, 09:56:31 am »

Hei.. Anbefaler både gearboks og eksosanlegg begge er bygd med tanke på mye hestekrefter...  Gliser 
Loggført

T1 1955mod med T4 2056cc
H-MEK
Supermedlem
*****
Innlegg: 4035
Bosted: Furnes/Brumunddal



Vis profil
« Svar #16 på: juli 28, 2011, 10:44:18 am »

Er bilen registrert som 68, siden du selger 55 bunn utenom?
Loggført

Henning
Tlf 408 26 388
Reinsbukken
Medlem
***
Innlegg: 165
Bosted: Sør-Trøndelag


1955 T4 2056cc


Vis profil
« Svar #17 på: juli 28, 2011, 19:19:27 pm »

Er bilen registrert som 68, siden du selger 55 bunn utenom?

Stemmer det, planen var å restaurere bunnen for så å flytte over alt  Blunker
Loggført

T1 1955mod med T4 2056cc
Reinsbukken
Medlem
***
Innlegg: 165
Bosted: Sør-Trøndelag


1955 T4 2056cc


Vis profil
« Svar #18 på: august 07, 2011, 22:13:15 pm »

Hei.. Vurderer salg av etter at jeg ble påkjørt, og mistet motivasjonen.

MOTOR ER SOLGT

Tror jeg har skrudd nok Boble på noen år nå. Kostet på den ca kr 50 000,- i 2010 og startet med kr 3500,- før jeg tok den ut i sommer, så fikk jeg en Audi A4 i fronten på vei til mitt første treff i år.
Det var bare å få lakken 100%, motoren skulle få sin siste shainings så var bilen færdig.

Bilen er en 1955 som er montert på en 68 bunnplate, med en haug av modifiseringer. innredning bygd av møbelsnekker, karosseri uten lister og dør håntak, nedsenket vinduspussere, popout sidevindu, rally Bilstein støtdempere, nye caliptere fram.  

KAROSSERI :
-      bak 4 cm breddede glassfiberskjermer, med  integrerte baklys, originale framskjermer.
-   Senket og ”moulded” skiltlys.
-   Dørhåndtak fjernet, el.motor  på dørlåser.
-   Nedfelt feste for vindusviskere.
-   Fargede ruter ”one piece” foran, ”pop out” bak.

BUNNPLATE:
-      1968 m/2 krets bremsesystem, skiver foran, tromler bak.
-      Puma forstilling med senkesats.
-      rattstamme fra VW variant.

EL-ANLEGG:
-      12 volt ledningssett
-   Oppvarmede framseter.
-   Defa Patriot bilalarm m/fjernstyring av dørlåser.
-   El. Åpning av motorlokk, innvendig bryter.

LAKK:
-      Bunnplate, innerskjermer etc.: Chrysler 163 (egen).
-      Karosseri: Porsche 027, lakkert av Torbjørn Amundsen`s billakkering, Skogveien Auto , Hamar. år 1989

INNREDNING:
-      Seter fra Mazda 323 Turbo –87.
-      Taktrekk, dørtrekk, bagasjerom etc.: sydd og trukket av møbelsnekker.

DEKK & FELGER:
-      VW jubileumsfelg:  4 1/2” med 145 x 15 foran (står med gatesliks på nå),  7”  med 205/60 x 15 bak.

MOTOR/GEAR:
-   Frontmontert Mercedes oljekjøler.
-      Se beskrivelse nedenfor
 
(MOTOR ER SOLGT) Motor som står montert i Bobla er T4 2056cc ca 130hk, portet , 9.3:1 kompresjon, 1,1mm skuish kammer, vassere kam, 2stk doble 40 Dellorto, Porsche vifte/dynamo overhalt for kr 6500,-
Nybygd i år2009 med ny 228mm clutch, lettet svinghjul, kjører på 98okt, ekstern oljekjøler i front av bilen. selges for kr 16000,- som er ca 10000,- under selvkost og er en meget potent motor..
 
Gearbox = Betalte kr 24 000,- selges for kr 21000,-
Hybrid mod. 113/002 1. og 2. gear Hovedaksel WP Australia 3,33 x 1,93 1. og 2. gear
"Ny" type 73- 1. og 2. låsering med modifisert reversdrev for 1,93 2. gear
"Gammel" type -73 1,26 3. gear med sveiset synk.ring
"Gammel" type -73 0,89 4. gear med sveiset synk.ring
Le86A synkroniseringsnav for hybrid hovedaksel
Ring og pinion "Gleason" 4,125
Forsterkede sideplater for svingaksel diff.
Quaife momentsperre
Sway-A-Way Racing drivaksler 28 7/16" med lange splines
Shimset så alle pasninger er "blueprintet"
Bygd av Stig Sæter fra Stjørdal.
 
Eksos Rustfritt BAS = Betalte kr 13 000,- selges for 11000,-
Innsveiset Lamdasonde+ instrument for montering i bil, leser av om bilen går magert eller for fet på de forskjellige turtall, enklere og den ENESTE gode måte for å dyset riktig.
 
Bilen er abselutt reddbar, de skadene som jeg ser uten og demontere er, Puma forstilling er bøyd, innerskjerm h side samt frontstykke, ytterskjerm lykt, sikkert noe som ikke vises også døra på pasaskjersiden er ut av possisjon, innvendig bulk i dasbord og sprukket instrument panel laget av møbelsnekker men abselutt overkommelige skader.

Bilstein dempere, T4 2000cc, T1 1600cc motorer og 1300cc gearbox
 
Har også en bunnplate 1955 mod med papirer selges for kr 6000,-
 
Mvh Arnt-Erik


Da trekkes alle ting for salg pga at interessen for boble har blomstret i løpet av ferien   

Beklager på det sterkeste til deg/dere som har vunnet budrunde og sender PM i håp om å kjøpe noe.. ingen betaling er fullført så jeg føler at ingen handel er binnende før det er gjennomført, håper på forståelse for det..  Flau
Loggført

T1 1955mod med T4 2056cc
Reiel
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 2704
Bosted: Ottestad/Hamar


Vis profil

« Svar #19 på: august 07, 2011, 22:33:29 pm »

 Blunker    Gliser
Loggført

Mvh
Reiel
Reinsbukken
Medlem
***
Innlegg: 165
Bosted: Sør-Trøndelag


1955 T4 2056cc


Vis profil
« Svar #20 på: august 07, 2011, 22:54:16 pm »

Blunker    Gliser

Din bil er betalt nå  Blunker gleder meg til hælga...  Gliser
Loggført

T1 1955mod med T4 2056cc
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!