mai 04, 2025, 16:16:14 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Har jeg 1300 eller 1500 motor på min T1 -66?  (Lest 1433 ganger)
Soplimkroken
Nybegynner
*
Innlegg: 3
Bosted: Løten


Vis profil

« på: juli 12, 2011, 23:28:42 pm »

Jeg trodde mine 2 bobler -66 er like med 1300 motor - helt til jeg mtt tjuvlåne starter fra den ene. Det er forskjell på bendix'n (heter det håper jeg..?). Betyr det at liten bendix er lik 1500 motor?
Loggført
Ruggen
Supermedlem
*****
Innlegg: 2110
Bosted: Herre



Vis profil WWW
« Svar #1 på: juli 12, 2011, 23:39:30 pm »

Skriv inn motornr på begge 2 så kan vi finne det ut.
Loggført

Skulle jeg glemme noe jeg har kjøpt så bare send meg en pm.

http://www.vwnorge.no/index.php/topic,26715.msg265668.html#msg265668
Squareback
Supermedlem
*****
Innlegg: 6310
Bosted: Ski i AKERSHUS


Follo VW Klubb, Type 2 og Type 3 entusiast!


Vis profil WWW
« Svar #2 på: juli 13, 2011, 00:16:08 am »

F og nummer er vanligvis 1300. H og nummer tilsier 1500. 1500 luftfilter har som oftest 2 "tuter" - 1300 en "tut"...
Loggført

Type 2 og 3 entusiast!
Follo VW Klubb og VW Veteran Klubben
Liker alt som Brummer!!!!!
Soplimkroken
Nybegynner
*
Innlegg: 3
Bosted: Løten


Vis profil

« Svar #3 på: juli 13, 2011, 07:55:49 am »

Motornr F1085895 og F1417892
Loggført
Ruggen
Supermedlem
*****
Innlegg: 2110
Bosted: Herre



Vis profil WWW
« Svar #4 på: juli 13, 2011, 08:46:02 am »

Motornr F1085895 og F1417892

F1085895 = 1300 med 40hk i fra feb 67
F1417892 = 1300 med 40hk i fra mai 68
Loggført

Skulle jeg glemme noe jeg har kjøpt så bare send meg en pm.

http://www.vwnorge.no/index.php/topic,26715.msg265668.html#msg265668
Pan
Supermedlem
*****
Innlegg: 1444
Bosted: Trondheim


Vis profil

« Svar #5 på: juli 13, 2011, 08:56:11 am »

Hvilket vil si at den ene motoren opprinnelig er 6 volt, mens den andre begynte livet som 12 volt.
Loggført
Ruggen
Supermedlem
*****
Innlegg: 2110
Bosted: Herre



Vis profil WWW
« Svar #6 på: juli 13, 2011, 09:04:48 am »

Hvilket vil si at den ene motoren opprinnelig er 6 volt, mens den andre begynte livet som 12 volt.

Hadde 67mod både 12 og 6v?
Eller var det ikke slik at 12v startet i 67?
Må spørre for jeg er ikke sikker selv Rekker tunge
Loggført

Skulle jeg glemme noe jeg har kjøpt så bare send meg en pm.

http://www.vwnorge.no/index.php/topic,26715.msg265668.html#msg265668
Andersen VW56
Supermedlem
*****
Innlegg: 1986
Bosted: Østfold


Min urestaurerte 66 1300


Vis profil
« Svar #7 på: juli 13, 2011, 09:34:30 am »

Hvilket vil si at den ene motoren opprinnelig er 6 volt, mens den andre begynte livet som 12 volt.

Hadde 67mod både 12 og 6v?
Eller var det ikke slik at 12v startet i 67?
Må spørre for jeg er ikke sikker selv Rekker tunge

12V startet på høsten i 1967 men da som 68 mod.
Loggført

Dette er bilparken min, alle er kjørbare og registrert
1959 VW 1200 boble, Resadagrønn (arvegods fra oldeforeldrene mine)
1966 VW 1300 boble, sjøblå.
1965 Fiat 1100D beige.
1972 Simca 1100 LS, turkis.
1973 Simca 1100 LS, Rød.
1971 Daf 55, brun
1973 Lada 1500S beige
1983 Mazda 323 automatic lysblå.
Soplimkroken
Nybegynner
*
Innlegg: 3
Bosted: Løten


Vis profil

« Svar #8 på: juli 13, 2011, 16:09:44 pm »

Takker for svar Gliser
Loggført
Pan
Supermedlem
*****
Innlegg: 1444
Bosted: Trondheim


Vis profil

« Svar #9 på: juli 13, 2011, 20:56:31 pm »

Skal dog sies at enkelte 1500-modeller fra modellåret 1967 visstnok ble levert med 12-volt, selv på det europeiske markedet (tror USA fikk 12 volt i 1967).

Men det er litt utenom poenget, ettersom begge motorene dine er 1300-motorer, den ene 6-volt fra 1967, den andre 12-volt fra 1968 Glad
Loggført
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!