BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo
Hvilken makalös manick
|
 |
« på: april 14, 2008, 19:42:35 pm » |
|
Jeg fant disse og lurer på om dette er en ny måte å senke på? Jeg oppfordrer ingen å kopiere men ble nysgjerrig;
Step 1 - fram med vinkelsliperen og kutt;
|
|
|
Loggført
|
10.41 / 1641 / 2015 - 2016.
- Det er lettere å ape enn å skape -
|
|
|
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo
Hvilken makalös manick
|
 |
« Svar #1 på: april 14, 2008, 19:43:46 pm » |
|
Step 2 - når du er fornøyd med kuttet så bøyer du og sveiser igjen;
|
|
|
Loggført
|
10.41 / 1641 / 2015 - 2016.
- Det er lettere å ape enn å skape -
|
|
|
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo
Hvilken makalös manick
|
 |
« Svar #2 på: april 14, 2008, 19:44:27 pm » |
|
Resultatet ble riktig så bra;
|
|
|
Loggført
|
10.41 / 1641 / 2015 - 2016.
- Det er lettere å ape enn å skape -
|
|
|
Pål
Supermedlem
    
Innlegg: 3942
Bosted: Teie / Tønsberg
Vestfold
|
 |
« Svar #3 på: april 14, 2008, 20:02:58 pm » |
|
Dette er vel ikke noe ny metode. Jeg gjorde dette på min 55' i 1994  Dette var før man fikk kjøpt ferdige senkespindler, så jeg laget egene spindler og vinklet rammehode litt. Spindlene ble laget av orginal balljoint innderdel og Porsche 944 Turbo ytterdel, som ble sveiset sammen med ca 7cm senking. Effekten jeg fikk av å vinkle rammehode var minimal og ikke verdt jobben, nå som man får så fine spindler over disk. Må også modifisere de fremre karosserifestene hvis du vinkler rammehode.
|
|
|
Loggført
|
Pål - 1959 T1 Rag Top (Ö\_!_/Ö) I once thought that I was wrong and I was right. I was wrong
|
|
|
anders.
Supermedlem
    
Innlegg: 1926
Bosted: tønsberg
|
 |
« Svar #4 på: april 14, 2008, 20:03:48 pm » |
|
det er i grund mye med det der som er bra , armene på forstillinga blir stående mer rett og dekkeme vil legge seg mer når man svilger hmm holder resten så er dette bare fett synes jeg  hehe snodigt men kreativt
|
|
|
Loggført
|
1 up
|
|
|
Pål
Supermedlem
    
Innlegg: 3942
Bosted: Teie / Tønsberg
Vestfold
|
 |
« Svar #5 på: april 14, 2008, 20:06:32 pm » |
|
det er i grund mye med det der som er bra , armene på forstillinga blir stående mer rett og dekkeme vil legge seg mer når man svilger hmm holder resten så er dette bare fett synes jeg  hehe snodigt men kreativt Jeg prøvde aldri å kjøre bilen min uten vinklingen på rammehode, så jeg har lite å sammenligne med. Men det er nok sant som du sier om vinklen på armene, for bilen var veldig fin å kjøre og jeg oppretholdt mye fjæring foran.
|
|
|
Loggført
|
Pål - 1959 T1 Rag Top (Ö\_!_/Ö) I once thought that I was wrong and I was right. I was wrong
|
|
|
Roy Grelland
Supermedlem
    
Innlegg: 7577
Bosted: Nøtterøy
|
 |
« Svar #6 på: april 14, 2008, 20:09:04 pm » |
|
må være et kjent tønsberg-triks det der, for jeg gjorde det samme i forbindelse med bytte av rammehode på min '61 i 1994-95. En annen fordel var at hjula kom mer midt i hjulåpningen så lenge man senket ganske mye, og ikke brukte senke-spindler.
Vil ikke gjort det i dag da men... er vel blitt mer pinglete med åra, godkjenning etc
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo
Hvilken makalös manick
|
 |
« Svar #7 på: april 14, 2008, 20:11:26 pm » |
|
Som det meste annet i hobbyen vår så er jeg ikke overrasket over at dette egentlig er en gammel idè  Personen som eier bilen på bildet hevder at den gikk rett som en pil ; this pan has been 10.0s @ 135mph+ straight as an arrow
|
|
|
Loggført
|
10.41 / 1641 / 2015 - 2016.
- Det er lettere å ape enn å skape -
|
|
|
Kormi
Seniormedlem
   
Innlegg: 368
Bosted: Oslo/Jessheim
|
 |
« Svar #8 på: april 15, 2008, 10:06:14 am » |
|
Ganske vanlig løsning på bunnplate-dragbiler. Fungerer nok greit så lenge bilen stort sett skal kjøre rett frem  En annen fordel er jo at man får senka bilen ennå mer i front, da forstillinga ikke nødvendigvis er det laveste punktet lenger.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Knechten
|
 |
« Svar #9 på: april 15, 2008, 10:58:55 am » |
|
Hva skjer med kobling mellom styresnekke og rattstamme? Kan være greit å svinge om man skal kjøre "rett frem" også =)
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
    
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet
|
 |
« Svar #10 på: april 17, 2008, 03:29:47 am » |
|
Man vrir snekka "etter" så man unngår "kenchen" 
|
|
|
Loggført
|
Speed is no substitute for direction
|
|
|
-Marius-
Supermedlem
    
Innlegg: 1794
Bosted: Dirdal
|
 |
« Svar #11 på: april 17, 2008, 08:13:47 am » |
|
Du hever faktisk den bilen der. Du får en mere riktig geometri i forstillingen. Men man må senke enda mere for å få samme høyde:)
|
|
|
Loggført
|
Mvh
Marius
|
|
|
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
    
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet
|
 |
« Svar #12 på: april 17, 2008, 20:05:01 pm » |
|
Du hever faktisk den bilen der. Du får en mere riktig geometri i forstillingen. Men man må senke enda mere for å få samme høyde:)
Det har du helt rett i.... lettere med castershims gitt
|
|
|
Loggført
|
Speed is no substitute for direction
|
|
|
|