Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
 |
« på: august 04, 2011, 20:05:03 pm » |
|
leser at Putte er syk og har muligens Meininger Falskluft syndrom  What do you know! Strammet innsugene mine da det ene var litt løst, (vet nå at de er tette) hadde av gasserene for å gjengetette noen skruer, og vips, tomgangen er på 2k selv etter å ha skrudd tomgangsskruene helt tilbake. Er pakningene mellom innsug og gassere til å kaste når gasserene har vært av? at de ikke komprimerer bra nok? Bykjøring og tomgang på 2k er ikke så fett.. skyter i potta gjør det og 
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart 
|
|
|
Speed-Demon
Supermedlem
    
Innlegg: 869
Bosted:
|
 |
« Svar #1 på: august 05, 2011, 00:13:12 am » |
|
du har i alle fall falsk luft. (ikke skru på noe som virker....)
klin pakningene dine inn med pakningsmasse på hver side og prøv igjen davel
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
TomR
|
 |
« Svar #2 på: august 05, 2011, 00:15:28 am » |
|
Hva slags tenning har du - hadde en 009 en gang der ene fjæra hadde hoppet av ...når motor starta fløy fortenninga opp og gjorde det umulig å få lav tomgang ..
|
|
|
Loggført
|
- The devil is in the detalis! - Når små menn kaster lange skygger så er det kveld!
|
|
|
Rikard
Telehiv Jumpers
Supermedlem
    
Innlegg: 3891
Bosted: Røyken, Buskerud
Singelport Mafia'n
|
 |
« Svar #3 på: august 05, 2011, 00:17:03 am » |
|
Papirapakninger eller alu(om det er det, det er  ) ?
|
|
|
Loggført
|
" A volkswagen is never changed to make it look different, Only to make it work better" Audi 100 2,5TDI VW 1300 1970 Mekaniker Albjerk Bil Lier Volkswagen 45632450 ------------------------------- Medlemsansvarlig Røyken og Omegn Aircoolers Rikard@roykenaircoolers.comroykenaircoolers.com 
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
 |
« Svar #4 på: august 05, 2011, 00:57:26 am » |
|
svar til JK: måtte TomR: Pertronix billett dist. (skal sjekke fjærene) Rikard: seff papir
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart 
|
|
|
Formula Vee
Supermedlem
    
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger
:: DKL ::
|
 |
« Svar #5 på: august 05, 2011, 07:19:18 am » |
|
Jeg måtte plane CSP innsugene mine etter de hadde løsna. Brukte samme måten som jeg "trimmet" mopeden i 1981: Sandpapir på glassplate.
|
|
|
Loggført
|
SCC 2015 broken transmission barely left startline. SCC 2016 broken engine never made it to startline. SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car. 
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
 |
« Svar #6 på: august 05, 2011, 08:14:30 am » |
|
godt tips, kan gjøres ja.. 
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart 
|
|
|
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo
Hvilken makalös manick
|
 |
« Svar #7 på: august 05, 2011, 09:45:49 am » |
|
Hør på Speed.
Dette er et klassisk problem som de fleste med doble gassere har opplevd. Innsugene løsner og dermed får motoren inn luft. I noen tilfeller blir også deler av pakningen sugd inn. Bruk kvalitetsmuttere med gode låseskiver. Selv bruker muttere fra CSP sammen med noen fancy låseskiver fra Tess.
BB
|
|
|
Loggført
|
10.41 / 1641 / 2015 - 2016.
- Det er lettere å ape enn å skape -
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
 |
« Svar #8 på: august 05, 2011, 10:08:24 am » |
|
Har csp-muttere. Innsugene sitter nå, og pakningene var hele. Tror det er mellom gasser og innsug. Hvilken guffe kan jeg bruke?
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart 
|
|
|
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo
Hvilken makalös manick
|
 |
« Svar #9 på: august 05, 2011, 10:33:17 am » |
|
Har csp-muttere. Innsugene sitter nå, og pakningene var hele. Tror det er mellom gasser og innsug. Hvilken guffe kan jeg bruke?
Har aldri opplevd en lekkasje mellom innsug og forgasser og jeg har alltid benyttet tykke papirpakninger eller enda tykkere spesialpakninger fra Jay Cee (8-9mm tykke) alltid uten noe guffe av noe slag. En enkel test er å dusje litt startgass der du tror du har lekkasje mens motoren går. Den vil umiddelbart reagere med å droppe i turtall hvis du har en lekkasje.
|
|
|
Loggført
|
10.41 / 1641 / 2015 - 2016.
- Det er lettere å ape enn å skape -
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
 |
« Svar #10 på: august 05, 2011, 10:35:01 am » |
|
Will do!
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart 
|
|
|
|