Han jeg kjøpte den av sa det sto en sliten 1300 i den, men ifølge motornummeret er det en 1500.
Første jeg gjorde var å skifte eksosanlegg:

Deretter fikk den en tett og fin 30/31 gasser, ny coil, nyoverhalt org bensinpumpe:

Har i ettertid også fått svda fordeler med pertronix.
Da jeg la inn vibrasjons- og lyddemping i mottorrommet, oppdaget jeg at det manglet "glemmeblikk"
Jeg plukket ned for å få det på plass, og tenkte jeg skulle smette på et par 1600 DP topper jeg hadde, men de passet ikke..!
Dumme meg reflekterte ikke videre over det da, og målte ikke sylindrene (tross alt var det glemmeblikket som var i fokus, og klokken var langt over midnatt)
Meg kjent er 1500 og 1600 like i toppene, og det betyr i min verden at den må være 1776 eller større..
Men hvorfor da med single port, DET skjønner jeg ikke..
Må vel bare plukke den en gang til..
La inn tråden her med håp om å treffe på en tidligere eier.. Men, men..